بانك اطلاعات عناوين پايان نامه و پژوهش معرفي پايگاه هاي اطلاعات علمي بخش خدمات وب و seo بخش دانلود رايگان بخش دانلود پروپوزال بخش معرفي دانشگاههاي خارجي و شرايط تحصيل و بورس آنها

 

این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

iranresearches-telegram

محصولات ایران پژوهان را در فروشگاه ببینید
 

 

نگارش یافته توسط مدير كل ايران پژوهان مجموعه: روش تحقيق
تعداد بازدید: 2674
چاپ

مفاهیمی برای طراحی دوره های آموزشی

دانشکده های مدیریت به طور کلی از دو روش آموزش کلاسی استفاده می کنند: کلاس های مورد كاوي و کلاس های ادبیات پایه . اینها طبقه بندی تشریحی از پدیده هستند . تلاش برای ارزیابی اینکه چه روش آموزش با بهترین نتایج در ارتباط است، مملو از ناهنجاري است. ما حدس ميزنيم که يك طرح طبقه بندی متفاوتي بر اساس شرایط وجود دارد كه ممکن است یک پایه و اساس بهتری از یک تئوری برای طراحی دوره آموزشی ارائه دهد: این که آیا منظور استاد، استفاده از این دوره براي توسعه تئوری است یا برای کمک به دانشجویان برای تمرین استفاده از تئوری.

ادامه مطلب: چرخه ساخت تئوری در تحقیقات...
 
نگارش یافته توسط مدير كل ايران پژوهان مجموعه: روش تحقيق
تعداد بازدید: 2651
چاپ

   تئوری سازی در مقابل تئوری پردازی

   بخش قابل توجهی از محققان در زمینه های خاصی از مدیریت تلاشهای خود را با تمرکز در ساختن مدل های ریاضی در بالای هرم تئوری شروع کرده اند و همینجا مانده اند، زیرا مدل های بهینه ی آنها برای مرتب سازی ناهنجاری های تجربی طراحی نشده است که ما در بالا در مورد ان بحث کردیم. این کار تمایل رياضي دانان به بهبود و ابداع روشهایی است که متغییرهای بیشتری را در مدل های خود داشته باشد و یا کشف چگونگی استخراج نتایج در حالی که ساخت "واقعگرایانه"به مفروضات ساده تر، از قبل توسط دانشمندان انجام شده بود.

ادامه مطلب: چرخه ساخت تئوری در تحقیقات...
 
نگارش یافته توسط مدير كل ايران پژوهان مجموعه: روش تحقيق
تعداد بازدید: 3193
چاپ

ارزش ناهنجاری ها در ساخت تئوری بهتر

همان طور که قبلا اشاره شد، وقتی محققان در هر دو مرحله توصیفی و هنجاری با استفاده از بیانات ارتباط و علیت از بالا به سمت پایین هرم می چرخند تا پیش بینی کنند در پایه هرم چه خواهند دید، اغلب چیزی را می بینند که از تئوری انتظار نداشتند؛ یعنی تشخیص ناهنجاری- چیزی که تئوری نمی تواند توضیح دهد. چنین کشفیاتی سازندگان تئوری را مجبور می کند به همراه معماهایی مانند «اینجا خبرهای دیگری هم هست» یا« این دو چیزی که فکر می کردیم مختلف باشند، واقعا نیستند»،به مراحل توصیف/اندازه گیری ودسته بندی برگردند.نتیجه چنین تلاش هایی عموماً می تواند شامل این موارد باشد: 1) توصیف و اندازه گیری صحیح تر پدیده ها که چه هستند و چه نیستند؛ 2) تغییر تعاریفی که پدیده ها یا موقعیت ها بوسیله آنها دسته بندی می شوند- اضافه یا حذف دسته ها یا تعریف آنها به روش های دیگر؛ و/یا 3)تبیین یک بیانیه تئوریک جدید بر مبنای اینکه با چه چیز مرتبط است، چرا و تحت چه شرایطی باعث چه چیزی می شود. هدف از این فرایند، تجدید نظر در تئوری است تا همیشه دلیلی هم برای ناهنجاری های شناسایی شده و هم پدیده ها باشد که قبلا به خوبی توضیح داده شده اند.

ادامه مطلب: چرخه ساخت تئوری در تحقیقات...
 
نگارش یافته توسط مدير كل ايران پژوهان مجموعه: روش تحقيق
تعداد بازدید: 2665
چاپ

در اهمیت گام طبقه بندی

چندین پژوهش گر برجسته، بهبود پیش بینی پذیری را که با گذر از طبقه بندی مبتنی بر ویژگی تئوری توصیفی به طبقه بندی مبتنی بر موقعیت تئوری هنجاری همراه است ، بررسی کرده اند. برای مثال اصطلاح "تئوری اقتضا" را در نظر بگیرید- مفهومی که با کار اولیه لارنس و لارش(1967) متولد شد. آنها نشان دادند که بهترین راه برای سازماندهی یک شرکت، به شرایطی که شرکت در آن کار می کرد بستگی داشت. به زبان ما اقتضا، فی نفسه یک تئوری نیست. در عوض طرح طبقه بندی و عنصر حیاتی هر تئوری هنجاری است. به ندرت می توانیم جواب های یکسانی برای همه مشکلات شرکت پیدا کنیم.

ادامه مطلب: چرخه ساخت تئوری در تحقیقات...
 
نگارش یافته توسط مدير كل ايران پژوهان مجموعه: روش تحقيق
تعداد بازدید: 2563
چاپ

گذر از تئوری توصیفی به تئوری هنجاری

سردرگمی و تناقضی که اغلب با تئوری توصیفی همراه است زمانی که محققان دقیق- اغلب از طریق مشاهدات تجربی مفصل و قوم نگارانه(نژادی)- به ورای گزاره های ارتباط(رابطه) حرکت می کنند تادلایل بروز پیامد های مورد را شرح دهند، مرتفع می گردد. همانگونه که در شکل 2 نشان داده شده، آنها به بالای هرم تئوری هنجاری جست می زنند که در قله آن بیانی است راجع به اینکه چه چیزی باعث پیامد مورد نظر می شود، نه فقط اینکه چه چیزی به آن ارتباط دارد. این درک از علیت محققان را قادر می نماید تا ادعا کنند چه اقداماتی بایستی توسط مدیران صورت پذیرد تا نتایج مورد نیاز حاصل شود. به دلائلی که در ذیل به آنها اشاره شده ، تئوری هنجاری دارای قدرت پیش بینی کنندگی بسیار بیشتری نسبت به تئوری توصیفی است.

 

ادامه مطلب: چرخه ساخت تئوری در تحقیقات...
 

ایران کنفرانس

confBook

بانك موضوع پايان نامه

معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي

حمايت از پايان نامه ها

بورسهای خارجی

RssFeed

-->