ساخت تئوری توصیفی
مرحله توصیفی ساخت تئوری، یک مرحله اولیه است زیرا محققان عموماً باید از آن به منظور توسعه تئوری های هنجاری پیشرفته تر، عبور کنند. محققانی که در حال ساخت تئوری توصیفی هستند، از سه مرحله مشاهده، طبقه بندی، و ارتباط بهره می برند.
گام اول: مشاهده
در اولین گام محققان پدیده را مشاهده نموده و به دقت چیزی را که می بینند، توصیف نموده و اندازه گیری می کنند. مشاهده دقیق، مستندسازی و اندازه گیری پدیده در لغات و اعداد، دراین مرحله مهم است زیرا اگر محققان بعدی نتوانند روی توصیفات پدیده توافق کنند، اثبات تئوری بهبود دشوار خواهد بود. مطالعات اولیه مدیریت مانند وظایف اجرایی (بارنارد، 1939) و موارد مدرسه بازرگانی هاروارد که در دهه 1940 و 1950 نوشته شدند، کارهای توصیفی از این جنس بوده- و بسیار ارزشمند بودند. این مرحله از تحقیق در شکل 1 به عنوان پایه هرم نشان داده شده زیرا، اساسی ضروری برای کاری که دنبال می شود، می باشد. پدیده هایی که در این مرحله بررسی می شوند نه تنها چیزهایی از قبیل افراد، سازمان ها، و تکنولوژی ها، بلکه همچنین فرایندها را نیز شامل می شوند. این مشاهدات می تواند در هر نقطه در امتداد زنجیره ای از تجزیه و تحلیل پایگاه های عظیم داده از یک سو، و مشاهدات قوم نگاری مبتنی بر زمینه از سوی دیگر انجام شود.
بدون توصیف خردمندانه که متعاقباً ساخته می شود، محققان خود را در حال بهینه سازی مفاهیم گمراه کننده می یابند. به عنوان مثال: سالها بسیاری از محققان سیاست های موجودی و سیستم های زنجیره عرضه، از ابزار تحقیق در عملیات جهت استنتاج بهینه سازی الگوریتم های پیچیده تر شده، برای تکمیل موجودی استفاده می کردند. اغلب اینگونه فرض میشد که مدیران می دانند که سطح موجودیشان چیست. اما تحقیقات خط شکن (مشخص شده به اصالت و نوآوری، پیشگام) آنانت رامان در مورد پدیده ها، این فرض را تا حدود زیادی از بین برد زمانی که او نشان داد بیشتر ثبت های کامپیوتری شده موجودی شرکت ها به میزان زیادی نادرست بودند- حتی زمانی که آنها ازپیشرفته ترین سیستم های ردیابی خودکار استفاده نمودند (رامان، X199). او و همکارانش بدقت چگونگی کار سیستم های تکمیل موجودی و اینکه چه متغیرهایی بر دقت آن فرایند موثر هستند را توصیف نموده اند. با پایه گذاری این اساس، بسیاری از محققان زنجیره عرضه اکنون ساخت بدنه ای از تئوری ها را آغاز نموده اند که وضعیت واقعی و متفاوتی که مدیران و شرکت ها با آن مواجه می باشند را منعکس می نماید.
محققان در این گام اغلب چیزی را توسعه می دهند که ما آن را سازه می نامیم. ساختارها انتزاعاتی هستند که ما را در فراتر رفتن از جزئیات آشفته جهت درک جوهر چیستی پدیده ها و چگونگی عملکرد آنها یاری می نماید. مدیریت فرایند تخصیص منابع جوزف بوور (1970) مثالی از این دست است. سازه های زمینه و انگیزه وی، در حالیکه توضیح می دهد چگونه جریانی، پشت طرح های سرمایه گذاری معین شکل می گیرد و در یکی شدن پشت سایر طرح ها شکست می خورد، به نسلی از پژوهشگران سیاست و استراتژی، در درک چگونگی اخذ تصمیمات استراتژیک سرمایه گذاری کمک نموده اند. مفاهیم «بهره برداری» و «هزینه معاملات» اقتصاددانان، سازه هستند- انتزاعاتی توسعه یافته جهت کمک به ما در درک نوع پدیده هایی که آنها مشاهده کرده اند. با این حال ما به سازه های بهره برداری و هزینه معاملات، تئوری نمی گوییم. آنها بخشی از تئوری هستند- بلوک های ساختمانی که بدنه های ادراک رفتار مشتری و تعامل سازمانی، بر اساس آن ساخته شده اند.
گام دوم. طبقه بندی
پس از آنکه پدیده ها مشاهده و توصیف شد، در مرحله دوم محققان آنها را در دسته بندی هایی طبقه بندی می کنند. در مرحله توصیفی ساخت تئوری معمولاً ویژگی های پدیده، طرح های طبقه بندی که محققان ارائه می دهند را تعریف می کنند. شرکت های متنوع در مقابل شرکت های متمرکز، شرکت های بطور عمودی یکپارچه در مقابل شرکت های تخصصی مثالهای طبقه بندی از مطالعه استراتژی هستند. کمپانی های داد و ستد عمومی در مقابل داد و ستد خصوصی طرح طبقه بندی است که اغلب در تحقیق روی عملکرد مالی، مورد استفاده قرار می گیرند. چنین طرح های طبقه بندی در تلاش برای ساده سازی و سازمان دادن جهان به طرقی است که روابط احتمالاً مهم بین پدیده ها و پیامدهای مورد نظر را برجسته نماید.
محققان مدیریت اغلب به این طرح های طبقه بندی توصیفی بعنوان چهارچوب ها یا نوع شناسی ها اشاره می کنند. برای مثال بورگلمن و سایلس (1986) بر سازه زمینه بوور (1970) با شناسائی دو نوع مختلف زمینه – سازمانی و استراتژیک- بنا شده است.
گام سوم. تعریف روابط
در گام سوم محققان وابستگی بین ویژگی های تعریف کننده طبقه بندی و پیامدهای مشاهده شده را کشف می کنند. آنها در مرحله ساخت تئوری توصیفی، اینکه چه تفاوتهایی در ویژگی ها و در میزانآنها ، قویا با الگوهای پیامدهای مورد نظر مرتبط می شوند را تشخیص داده و آشکار می کنند. تکنیک هایی از قبیل تحلیل رگرسیون، بطور معمول در تعریف این روابط مفید هستند.ما اغلب در این گام خروجیمطالعات را مدل می نامیم.
تئوری توصیفی که کمیت درجه روابط بین ویژگی های معین کننده طبقه پدیده ها و پیامدهای مورد نظر را بیان می کنند، به طور کلی قادر به ایجاد گزاره های احتمالی ارتباطی است کهنمایانگر گرایشات متوسط است.برای مثال، هاتون، میلر و اسکینر (2000) اینکه چگونه قیمت سهام به اعلام سود واکنش نشان می دهد را آزمایش کرده اند. آنها انواع لغات و عبارات را در بیانیه هایی با عنوان متغیرهای توضیحی در یک معادله خطی، با تغییر متعاقب قیمت سهام به عنوان متغیر وابسته، کد گذاری نمودند. با این تحلیل، محققان توانستند ادعا کنند که بطور متوسط در سراسر نمونه شرکت ها و اطلاعیه ها، اطلاعیه های درآمد(اعلام سود)ارائه شده به شیوه ای خاص، به مطلوب ترین (یا با حداقل عدم مطلوبیت) واکنش به قیمت سهام منجر می شود.تحقیقی از این دست، تئوری توصیفی مهمی است. با این حال در این نقطه تنها می توان ادعا نمود که به طور متوسط چه ویژگی هایی با بهترین نتایج مرتبط هستند. یک مدیر خاص از یک شرکت خاص، هنوز نمی تواند بفهمد که آیا پیروی از آن فرمول متوسط به نتیجه مورد نظر در موقعیت خاص اومنجر خواهد شد. همانگونه که در زیر نشان خواهیم داد، قدرت شناخت اینکه چه اقداماتی برای یک شرکت خاص در یک وضعیت خاص به نتایج مطلوب منجر می شود، منوط به توسعه تئوری هنجاری در این زمنیه است.
بانك موضوع پايان نامه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فقه و حقوق- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مامايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت آموزشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بانكداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت شهري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت صنعتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت فن آوري اطلاعات (IT)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي شيمي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي عمران- نقشه كشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر - معماري سيستمها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- نرم افزار
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- هوش مصنوعي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پرستاري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پزشكي عمومي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پيراپزشكي- بيهوشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته MBA
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آبخيزداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آمار- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته اقتصاد
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تاريخ
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تربيت بدني- كليه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافيا- برنامه ريزي روستايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافياي سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته حسابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته روانشناسي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته رياضي محض
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- ادبيات انگليسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- مترجمي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات عرب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات فرانسه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبانشناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي گياهي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- علوم جانوري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- ميكروبيولوژي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم اجتماعي- جامعه شناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم تربيتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فيزيك- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته كتابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست( كليه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت اجرايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - تحول سازماني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - مالي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني- بازاريابي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بيمه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي- منابع انساني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي آبياري - گرايشهاي هيدرولوژي- زهكشي و ساختمانهاي توزيع و انتقال آب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- باغباني (همه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- اقتصاد كشاورزي و مديريت مزرعه
-
ليست موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- گياهپزشكي- بيماري شناسي گياهي
معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Sage
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Embase
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - كتابخانه OECD
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -Reaxys
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village 2
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Hein Online
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Talor and Francis
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - DOJA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Archnet
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISI Web of Knowledge
- آشنایی با پايگاههاي اطلاعاتي- پرتال منابع دیجیتال پزشکی وزارت بهداشت (PMDR)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -ASCE Library
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -IRANDOC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ERIC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - SID
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - پايگاه مجلات تخصصي نور(NOORMAG)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ACM
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - IEEE
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - JAMA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - PubMed
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Ebsco
- آشنایی با پایگاه اطلاعاتی - SpringerLink
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ProQuest
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Science Direct
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Emerald
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Thieme
- آشنايي با پايگاه اطلاعاتي Scopus ، پايگاه چكيده مقالات جهان
حمايت از پايان نامه ها
- حمایت از پایان نامه های علوم سیاسی توسط بیرخانه حمایت و هدایت پایاننامهها و رسائل علوم انسانی
- حمایت از پایان نامه های حقوق توسط دبیرخانه حمایت و هدایت پایان نامه ها و رسائل علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های حقوق در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های روانشناسی و تعلیم و تربیت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های اقتصاد در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های مدیریت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های علوم اجتماعی و ارتباطات در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- اعلام حمايت مالي از پايان نامه هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري توسط موسسه شاخص پروژه
- محورهای پژوهشی مورد حمایت وزارت بازرگانی
- اولويتهاي پژوهشي شركت سرمايهگذاريهاي خارجي ايران(ايفيك) در سال 1392
دانلود . . .
بورسهای خارجی
-
16 موقعیت PhD بسیار رقابتی برای پروژه های دکترا در سطح جهانی در علوم بهداشتی و درمانی در دانشگاه Ahhus ، دانمارک
-
اطلاعات در مورد بورس تحصیلی سالانه در كشور ژاپن براي فوق ديپلم، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا
-
بورس تحصیلی (گروه شیمی دانشگاه ابردین انگلستان)
-
بورس تحصیلی در حیطه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه علوم اعصاب، روانشناسی و رفتار دانشگاه لستر انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه پزشکی دانشگاه آکسفورد انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین (Aberdeen)
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی و داروسازی (گروه شیمی) دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در زمینه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا در حیطه پزشکی و داروسازی دانشگاه دورهام(Durham )انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا داروسازی - نقش پروتئین هومر در درد مزمن(پزشکی و داروسازی)
-
بورس تحصیلی دکتری دانشکده مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی دانشگاه دشربروکس کانادا
-
بورس تحصیلی دکتری در حیطه شیمی دانشگاه Monash استرالیا
-
بورس تحصیلی دکتری ( گروه شیمی دانشگاه ابردین (aberdeen)انگلستان)
دانشگاههاي برتر جهان
-
دانشگاه هاي مالزي
-
دانشگاه UPM ( دانشگاه پوترا مالزي)( دولتي)
-
دانشگاه UM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه USM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UITM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UTM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UKM مالزي( دولتي)
-
دانشگاه MMU مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCTI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCSI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه TENAGA مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاهKBU مالزي(خصوصي)
-
-
شرايط زندگي شهروندي در مالزي
-
دانشگاه هاي انگلستان
-
دانشگاه هاي اكراين
-
دانشگاههاي آلمان
-
دانشگاههاي استراليا