چگونه تئوری درون مرحله هنجاری توسعه می یابد
زمانی که محققان از پایین به سمت بالای این هرم در این سه گام یعنی مشاهده، دسته بندی و رابطه، حرکت می کنند و انجام این کار ساختارها، مدل ها و چهارچوب ها را به ما می دهد، بخش استقرائی فرایند ساخت تئوری را دنبال می نمایند. سپس محققان می توانند با چرخش از بالا به سمت پایین این هرم در بخش قیاسی چرخه، به بهبود تئوری ها بپردازند - در جستجوی آزمایش فرضیاتی که به شیوه استقرائی فرموله شده اند. این کار اغلب انجام می شود با بررسی اینکه آیا روابط مشابهی بین ویژگی ها و پیامدها در مجموعه متفاوتی از داده ها نسبت به داده های ایجاد کننده روابط مفروض وجود دارد. زمانی که محققان تئوری را روی مجموعه جدیدی از داده ها آزمایش می کنند ( خواه داده ها اعدادی در یک کامپیوتر باشند، یا مشاهدات میدانی اخذ شده از یک زمینه جدید)، بعضاً در می یابند که ویژگی های پدیده ها در داده های جدید براستی با پیامدهای پیش بینی شده رابطه دارند. هنگامی که این امر اتفاق می افتد، این آزمایش تأیید می کند که تئوری، تحت شرایط یا وضعیت های مشاهده شده، قابل استفاده است. اگرچه محققانی که در این نقطه متوقف می شوند، بسادگی مدل را آزمایش شده اما به اثبات نرسیده، به مکان خود در بالای هرم باز می گردانند.
این تنها تا زمانی است که ناهنجاری شناسایی می شود- یک پیامد برای آن چیزی که تئوری قادر به توضیح نمی باشد- که فرصتی برای بهبود تئوری پیش می آید. همانگونه که شکل 1 نشان می دهد، کشف یک ناهنجاری فرصتی به محققان می دهد تا لایه های زیربنایی را در هرم تئوری بازنگری نموده – بمنظور تعریف و اندازه گیری پدیده ها با دقت بیشتر و ابهام کمتر، یا جهت تجزیه آن به دسته های دیگر – بطوری که همه ناهنجاری و روابط قبلی ویژگی ها و پیامد ها توضیح داده شوند. برای مثال در مطالعه اینکه چگونه نوآوری های تکنولوژیک بر بخت و اقبال شرکت های پیشرو تأثیر می گذارد، طرح دسته بندی مبتنی بر ویژگی اولیه در مقابل نوآوری رشد یابنده، ریشه ای بود. بیانات رابطه ای که روی آن بنا شده بود به این نتیجه رسید که شرکت های ریشه دار پیشرو بطور متوسط در زمان مواجهه با نوآوری رشدیابنده خوب عمل نموده، اما در مواجهه با تغییرات ریشه ای گیر می کنند. اما ناهنجاری هایی در این تعمیم وجود دارد – شرکتهای ریشه داری که تغییرات تکنولوژیک ریشه ای را با موفقیت اجرا نمودند. برای توجیه این ناهنجاری ها، توشمن و آندرسون (1986)، طرح طبقه بندی متفاوتی را پیشنهاد نمودند، شایستگی افزایی تغییرات تکنولوژیک در مقابل شایستگی زدایی. این طرح بسیاری از ناهنجاری های طرح قبلی را مرتفع نمود، اما محققان بعدی انواع جدیدی(از ناهنجاری ها)را کشف نمودند که طرح توشمن و آندرسون قادر به توضیح آنها نبود. دسته بندی های بخش مند هندرسون و کلارک (1990) در مقابل نوآوری های ساختمانی؛ دسته بندی های نگهدارنده (حفظ کننده) کریستنسن (1997) در مقابل فن آوری های اخلال گر (آشوبگر)، شکل دهی تهدید گیلبرت (2001) در مقابل شکل دهی فرصت که هر یک ناهنجاری هایی که کارهای محققان اولیه قادر به توضیح آنها نبودند، کشف و مرتفع می نمود. این بدنه ادراک، بهبود یافته و بطور قابل ملاحظه ای برای شاغلان و محققان بعدی کارآمد شده است (آندره، 2003؛ دانیل، 2005) زیرا این محققان فرایند را به شیوه ای منظم دنبال نمودند. آنها تئوری هایی را که می توانستند تحریف شوند، به روشنی بیان نمودند- تئوری هایی که ناهنجاری ها را به بار می آوردند. سپس محققان بعدی کشف کردند که این ناهنجاری ها چه می باشند وبا قطعه قطعه نمودن پدیده ها به شیوه هایی متفاوت و بیان ارتباطات جدید بین ویژگی های معرف طبقه و پیامدهای مورد نظر، آنها را برطرف نمودند.
در مقایسه مباحث راجع به خواص شیوه های استقرایی و قیاسی، گفته می شود که اینها دو سمت یک هرم هستند. هر دور کامل حول هرم ساخت تئوری، شامل یک سمت استقرایی و یک سمت قیاسی است. تلاشهای ساخت تئوری متوقف می شوند زمانی که محققان باتوم (تعلیمی) را رها نموده و اعلام پیروزی می کنند، در حالی که تنها نیمی از دور را حول هرم تئوری پیموده اند.
تلاش های ساخت تئوری توصیفی، نوعاً توسط ویژگی های پدیده ها دسته بندی می شوند زیرا ویژگی ها بسادگی مشاهده و اندازه گیری می شوند. به همین ترتیب روابط بین ویژگی ها و پیامدها به سادگی فرضیه سازی شده و از طریق تکنیک هایی از قبیل تجزیه و تحلیل رگرسیون، کمی می شوند. کوهن (1962) مشاهده نمود که سردرگمی و نتاقض بطور معمول در طول تئوری سازی توصیفی، هنجار است. این مرحله اغلب از طریق کثرت طرح های طبقه بندی مشخص می شود زیرا پدیده ها عموماً دارای ویژگی های بسیار متفاوتی هستند. توالی مطالعات تغییر تکنولوژی ذکر شده در بالا مثالی از چنین ازدیادی است. اغلب در این مرحله، هیچ مدلی بطور انکارناپذیری برتر نیست: هر مدل به نظر می رسد که قادر به توضیح ناهنجاری های مدل های دیگر می باشد، اما از ناهنجاری های خودش رنج می برد.
بانك موضوع پايان نامه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فقه و حقوق- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مامايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت آموزشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بانكداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت شهري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت صنعتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت فن آوري اطلاعات (IT)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي شيمي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي عمران- نقشه كشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر - معماري سيستمها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- نرم افزار
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- هوش مصنوعي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پرستاري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پزشكي عمومي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پيراپزشكي- بيهوشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته MBA
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آبخيزداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آمار- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته اقتصاد
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تاريخ
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تربيت بدني- كليه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافيا- برنامه ريزي روستايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافياي سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته حسابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته روانشناسي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته رياضي محض
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- ادبيات انگليسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- مترجمي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات عرب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات فرانسه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبانشناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي گياهي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- علوم جانوري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- ميكروبيولوژي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم اجتماعي- جامعه شناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم تربيتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فيزيك- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته كتابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست( كليه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت اجرايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - تحول سازماني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - مالي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني- بازاريابي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بيمه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي- منابع انساني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي آبياري - گرايشهاي هيدرولوژي- زهكشي و ساختمانهاي توزيع و انتقال آب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- باغباني (همه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- اقتصاد كشاورزي و مديريت مزرعه
-
ليست موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- گياهپزشكي- بيماري شناسي گياهي
معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Sage
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Embase
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - كتابخانه OECD
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -Reaxys
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village 2
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Hein Online
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Talor and Francis
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - DOJA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Archnet
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISI Web of Knowledge
- آشنایی با پايگاههاي اطلاعاتي- پرتال منابع دیجیتال پزشکی وزارت بهداشت (PMDR)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -ASCE Library
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -IRANDOC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ERIC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - SID
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - پايگاه مجلات تخصصي نور(NOORMAG)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ACM
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - IEEE
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - JAMA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - PubMed
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Ebsco
- آشنایی با پایگاه اطلاعاتی - SpringerLink
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ProQuest
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Science Direct
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Emerald
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Thieme
- آشنايي با پايگاه اطلاعاتي Scopus ، پايگاه چكيده مقالات جهان
حمايت از پايان نامه ها
- حمایت از پایان نامه های علوم سیاسی توسط بیرخانه حمایت و هدایت پایاننامهها و رسائل علوم انسانی
- حمایت از پایان نامه های حقوق توسط دبیرخانه حمایت و هدایت پایان نامه ها و رسائل علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های حقوق در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های روانشناسی و تعلیم و تربیت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های اقتصاد در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های مدیریت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های علوم اجتماعی و ارتباطات در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- اعلام حمايت مالي از پايان نامه هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري توسط موسسه شاخص پروژه
- محورهای پژوهشی مورد حمایت وزارت بازرگانی
- اولويتهاي پژوهشي شركت سرمايهگذاريهاي خارجي ايران(ايفيك) در سال 1392
دانلود . . .
بورسهای خارجی
-
16 موقعیت PhD بسیار رقابتی برای پروژه های دکترا در سطح جهانی در علوم بهداشتی و درمانی در دانشگاه Ahhus ، دانمارک
-
اطلاعات در مورد بورس تحصیلی سالانه در كشور ژاپن براي فوق ديپلم، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا
-
بورس تحصیلی (گروه شیمی دانشگاه ابردین انگلستان)
-
بورس تحصیلی در حیطه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه علوم اعصاب، روانشناسی و رفتار دانشگاه لستر انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه پزشکی دانشگاه آکسفورد انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین (Aberdeen)
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی و داروسازی (گروه شیمی) دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در زمینه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا در حیطه پزشکی و داروسازی دانشگاه دورهام(Durham )انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا داروسازی - نقش پروتئین هومر در درد مزمن(پزشکی و داروسازی)
-
بورس تحصیلی دکتری دانشکده مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی دانشگاه دشربروکس کانادا
-
بورس تحصیلی دکتری در حیطه شیمی دانشگاه Monash استرالیا
-
بورس تحصیلی دکتری ( گروه شیمی دانشگاه ابردین (aberdeen)انگلستان)
دانشگاههاي برتر جهان
-
دانشگاه هاي مالزي
-
دانشگاه UPM ( دانشگاه پوترا مالزي)( دولتي)
-
دانشگاه UM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه USM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UITM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UTM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UKM مالزي( دولتي)
-
دانشگاه MMU مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCTI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCSI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه TENAGA مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاهKBU مالزي(خصوصي)
-
-
شرايط زندگي شهروندي در مالزي
-
دانشگاه هاي انگلستان
-
دانشگاه هاي اكراين
-
دانشگاههاي آلمان
-
دانشگاههاي استراليا