بانك اطلاعات عناوين پايان نامه و پژوهش معرفي پايگاه هاي اطلاعات علمي بخش خدمات وب و seo بخش دانلود رايگان بخش دانلود پروپوزال بخش معرفي دانشگاههاي خارجي و شرايط تحصيل و بورس آنها

این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

iranresearches-telegram

فروشگاه ایران پژوهان 

آموزش های نگارش دانشگاهی و پژوهش دانشگاهی - به زبان فارسی

بر روی موضوع مورد نظر خود کلیک کنید

LaTeX لاتک (LaTex) تحت وب تدوین پایان نامه
EndNote مندلی Mendeley شیوه ارائه علمی

بورسهای خارجی

نگارش یافته توسط مدير محتواي ايران پژوهان مجموعه: علمي و پژوهشي
تعداد بازدید: 10462
چاپ

این نوع دسته­ بندی تحقیقات مربوط به افق زمانی مورد نظر تحقیق می­باشد. تحقیقات مقطعی، نوعی بررسی است که در آن داده­های اطلاعاتی یکبار در طی یک دوره چند روزه یا چند هفته یا چند ماه به منظور پاسخ به پرسش یک پژوهش جمع­ آوری می­ شود.

برای مثال، فرض کنید بین مهر تا اسفند سال گذشته برای بررسی یک مسأله پژوهشی داده­های اطلاعاتی از کارکنان بانک جمع­آوری شده است. داده­های مربوط به این مسئله نه از قبل از این تاریخ، جمع­آوری شده و نه بعداً جمع­آوری خواهد شد. هدف بررسی فوق، اطلاعاتی است که فقط زمانی با مسأله پژوهش مرتبط و متناسب خواهد بود که داده­ها، گردآوری و تحلیل شوند. در این حالت، گردآوری اطلاعات در یک مقطع زمانی برای دستیابی به مقصود، کافی خواهد بود.

 

تحقیقات دوره ­ای (طولی یا چندمقطعی) بدین صورت است که محقق در برخی از موارد، افراد یا پدیده­ها را در چندین برهۀ زمانی به منظور پاسخ به یک پرسش پژوهشی مورد بررسی قرار می­دهد. برای مثال، محقق ممکن است بخواهد رفتار کارکنان را قبل و بعد از تغییر در مدیریت عالی مورد بررسی قرار دهد، طوری که اثرات تغییر روی رفتار را بداند. در اینجا چون داده­های اطلاعاتی در دو برهۀ زمانی مختلف جمع­آوری
می­شوند، بررسی مقطعی نیست، بلکه نوعی بررسی دوره­ای (طولی) است. به عبارت دیگر برای پاسخ به سؤال تحقیق، داده­ها در دو مورد متغیر وابسته باید در دو برهه از زمان جمع­آوری شوند.

بررسی دوره­ای اغلب زمان و تلاش بیشتری نسبت به بررسی­های مقطعی به خود اختصاص می­دهند. در عین حال، تحقیقات دوره­ای خوب طرح­ریزی شده می­تواند به تعیین روابط علّت و معلولی کمک کند. برای مثال، فردی می­تواند حجم فروش یک کالا را قبل و بعد از ارائۀ آگهی و یا تغییر در مدیریت به شرط آنکه سایر تغییرات محیطی روی نتایج تأثیری نداشته باشد به آگهی و تبلیغات نسبت دهد. اگر افزایش در فروش صورت نگیرد، آنگاه یا آگهی و تبلیغات ناکارآمد است یا زمان زیادی لازم است تا اثرات آگهی و تبلیغات خود را نشان دهد.

طرح­های تجربی همواره دوره­ای­اند چون داده­ها هم قبل و هم بعد از یک دستکاری، کنترل می­شوند. بررسی­های میدانی نیز می­توانند دوره­­ای باشند. برای مثال، مقایسه داده­های اطلاعاتی مربوط به واکنش مدیران به کار زنان در طی 10 سال گذشته و زمان حاضر یک پژوهش میدانی دوره­ای است. در عین حال، تحقیقات میدانی به علت تلاش، زمان و هزینه­های مصرفی برای جمع­آوری داده­ها در طی چندین دوره زمانی، مقطعی­اند. البته اگر مدیری بخواهد عوامل خاص را در طی یک دورۀ زمانی (فروش، نسبت بدهی و غیره) بشناسد تا بتواند بهبود را ارزیابی کند یا روابط علّی را کشف کند، بررسی­های دوره­ای ضروری خواهند شد. بررسی­های دوره­ای می­توانند اطلاعات خوبی ارائه دهند، اگر چه هزینۀ زیادی دربردارند.

ایران کنفرانس

کنفرانس بوک

بانك موضوع پايان نامه

معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي

حمايت از پايان نامه ها

RssFeed

-->