فارغالتحصیلان ایرانی چه کشورهایی بیشترین درخواست ارزشیابی مدرک را دارند؟

به گزارش ایسنا، دکتر مجتبی صدیقی در این نشست تبادل دانشجو برای توسعه و گسترش روابط دیپلماتیک کشورها را مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر حدود 400 دانشجوی بورسیه در حوزه وزارت علوم و حدود 40 دانشجوی بورسیه در حوزه وزارت بهداشت، مشغول تحصیل می باشند.
وی گفت: در بخش اعزام دانشجویان با هزینه شخصی با کمک های بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و استفاده آنان از ارزهای نرخ آزاد حدود 61 هزار نفر در دانشگاههای خارج از کشور مشغول به تحصیل هستند که از این تعداد، حدود 26 هزار نفررا دانشجویان مقطع تحصیلی دکتری تشکیل می دهند.
دکترصدیقی افزود: با دریافت مشخصات دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در دانشگاه های خارج ازکشور برنامه ریزی هایی لازم جهت استفاده از توانمندی های آنان به منظور همکاری با دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی انجام می شود.
رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به نقش رایزنان و سرپرستان دانشجویان ایرانی خارج از کشور و ضرورت فعالیت های بیشتر آنها گفت:جمهوری اسلامی ایران، در هریک از کشورهای روسیه، هند،بلاروس، کانادا، انگلستان، فرانسه،مالزی و استرالیا یک رایزن علمی دارد که به حل و فصل مشکلات دانشجویان ایرانی شاغل در خارج از کشور می پردازند.
صدیقی مهمترین وظیفه و ماموریت بخش دانشجویان غیر ایرانی سازمان امور دانشجویان را گسترش روابط علمی و فرهنگی ، معرفی اندیشه های ایرانی و اسلامی ، گسترش زبان و ادبیات فارسی ، تقویت بنیه علمی کشورهای اسلامی ، فراهم آوردن زمینه های تحصیل جوانان و کمک به رشد وتوسعه آن کشورها از طریق ادامه تحصیل در ایران دانست.
وی گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه می بایستی حدود 25 هزار نفردانشجوی غیر ایرانی جذب کنیم که از این تعداد 2000 نفر بورسیه و سالیانه 3000 هزار نفرنیز دانشجوی غیر بورسیه هستند .
صدیقی به تفاهم نامه های همکاری دانشگاه های کشورمان با کشورهای عراق ،افغانستان، تاجیکستان و سوریه در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری اشاره کرد و گفت: در مجموع همکاری بین دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در جذب دانشجویان غیر ایرانی مطلوب بوده است.
رییس سازمان امور دانشجویان با اشاره به تحصیل جوانان ایرانی در دانشگاه های خارج از کشور گفت: دانشگاه های دنیا در پنج گروه ممتاز، خوب، متوسط ، ضعیف و بسیار ضعیف ارزشیابی شده اند که اعتبار سنجی دانشگاه های خارج از کشور از این طریق صورت می گیرد.
وی در خاتمه گفت: روند مراجعه دانشجویان ایرانی برای ارزشیابی مدارک تحصیلی شان در سال 1389 بیشتر به دانش آموختگان کشور های هند، مالزی ،انگلستان و در سال 1390 به دانش آموختگان کشورهای مالزی، هند، انگلستان و در سال 1391کشور مالزی بوده است.
اولویت وزارت علوم در فعالیتهای فرهنگی، کشورهای اسلامی و همسایه است
دکتر سید ضیاء هاشمی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از نقش فعالیت های فرهنگی و بین المللی دانشگاه ها و مراکز علمی کشورمان با کشورهای جهان به عنوان یک عامل بسیار مهم در توسعه دیپلماسی علمی یاد کرد.
وی اظهار داشت : فعالیت فرهنگی فعالیتی است که موجبات تغییر نگرش را در افراد به وجود می آورد و تقویت خود باوری علمی ،اجتماعی ، ملی ونهادینه سازی رفتار های جدید یک کار فرهنگی است وتبلیغات سطحی نمی تواند در این حوزه کافی باشد.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم افزود: مخاطبان ما تنها دانشجویان نیستند بلکه اعضای هیات علمی و کارکنان را هم شامل می شود .
دکتر هاشمی در ادامه گفت: یکی از فعالیت های فرهنگی ، حضور اعضای هیات علمی و دانشجویان در محیط های علمی خارج از کشور و تبادل دانشجو واستاد بین کشور ما و با دانشگاههای خارجی است که باعث تقویت خودباوری می شود.
وی با اشاره به اینکه در کشور ما فرهنگ علم آموزی و استقبال از دانشمندان فرهنگ غالب است و وظیفه معاونت فرهنگی واجتماعی وزارت علوم کمک کردن به این امر است، گفت:حضوراعضای هیات علمی و نخبگان ایرانی در عرصه های علمی و دانشگاههای دنیا باعث ارائه تصویر درستی از کشور در خارج از مرزها می شود.
معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: استادان و دانشجویان ما بهترین سفیران فرهنگی در خارج از کشور به حساب می آیند و در راستای همکاری های علمی بین المللی باید از حضوراستادان ودانشمندان سایر کشورها در دانشگاههای داخل نیز استقبال شود.
وی در خاتمه گفت: باید با تمام انرژی و نیرو از فضاهای مجازی جهت تقویت ارتباطات علمی و فرهنگی استفاده کنیم.
باید از ظرفیت و تجربیات جهانی برای افزایش کیفیت آموزش عالی حسن استفاده را بکنیم
دکتر جعفر میلی منفرد معاون آموزشی وزیر علوم نیز با اشاره به توسعه کمی صورت گرفته درآموزش عالی در سالهای گذشته گفت : کیفی سازی آموزش عالی از کلیدی ترین برنامه های وزارت علوم است.
وی اظهار داشت : کارآمدی دانش آموختگان برای جذب در بازار کار از جمله نتایج افزایش کیفیت در آموزش عالی است که در این مسیر به روز کردن برنامه های درسی از جمله شیوه هایی است که در دستور کار قرار دارد.
معاون آموزشی وزیر علوم با اشاره به اینکه جذب دانش آموختگان رشته های مختلف تحصیلی مانند کشاورزی و توریسم در بازار کار با استاندارد جهانی فاصله زیادی دارد گفت : با رونق گرفتن اقتصاد کشور امکان فعالیت دانش آموختگان رشته های مختلف بیشتر خواهد شد که تا مهیا شدن این شرایط آموزش عالی کشور با لحاظ کردن کیفیت مسیر خودرا تداوم می بخشد.
وی گفت : باید از ظرفیت و تجربیات جهانی برای افزایش کیفیت آموزش عالی حسن استفاده را بکنیم که در این راستا استفاده از توانمندی های متخصصان ایرانی خارج از کشور اولویت ویژه دارد .
دکتر میلی منفرد گفت : بسیاری از متخصصان ایرانی خارج از کشور علاقمند هستند دانش و تجربیات خودرا در اختیار هموطنان داخل کشور بگذارند که برگزاری سمینارهای علمی و کارگاههای آموزشی و تخصصی کوتاه مدت از جمله این راهکارهاست.
وی با اعلام اینکه استفاده از ظرفیت ایرانیان خارج از کشور از برنامه های وزارت علوم است ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی موثر دانشگاهها و مراکز آموزش عالی و همکاری راهگشای وزارت امورخارجه در این مسیر موفق باشیم.
دیپلماسی علمی، مهمترین ابزار نقش آفرینان در عرصه جهانی
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل و رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی مهم ترین ابزار نقش آفرینان در صحنه دیپلماسی جهان را علم، فناوری و نوآوری دانست.
دکتر حسین سالار آملی در نشست توسعه دیپلماسی علمی و فناوری دانشگاهها و مراکز علمی و تحقیقاتی کشور که در محل این وزارتخانه برگزار شد با تقدیر از تلاش های وزارت امور خارجه در جهت حفظ منافع ملی کشورمان در عرصه بین المللی اظهار داشت: جامعه علمی، پژوهشی و فناوری، فعالیت های دیپلماسی علم و فناوری را در توسعه و تقویت منافع ملی ارزیابی می کنند.
وی گفت: در طول 35 سال اخیر در تمام زمینه های سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی پیشرفت داشته ایم ولی پیشرفت اساسی در فعالیتهای علم و فناوری شکل گرفته و مهم ترین نقطه قوت جامعه ما در حال حاضر فعالیتهای علمی، پژوهشی و فناوری است.
رئیس مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم با بیان اینکه باید از نقاط قوت جامعه علمی و فناوری به نحو مطلوب استفاده و بهره برداری شود تصریح کرد: یک جامعه هوشیار و توانمند باید نقاط قوت خود را تقویت کرده و از آن به عنوان ابرازی توانا بهره برد.
وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه پایه های اساسی اقتصاد مقاومتی را علم، دانش، نوآوری و فناوری تشکیل می دهند افزود: از جامعه دیپلماسی کشور درخواست می کنم در عرصه های بین المللی از این ابزارها استفاده کنند.
قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل با بیان اینکه در جامعه علمی و فناوری مدلی از پیشرفت به نام نظام ملی نوآوری وجود دارد خاطر نشان کرد: در نظام ملی نوآوری برترین نکته این است که بدانیم نقش آفرینان علم و فناوری، نقش آفرینان سنتی نیستند و نقش آفرینان جدیدی از قبیل وزارت امور خارجه، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت نفت ، موسسه ملی استاندارد و سازمان های مردم نهاد (NGO)ها حضور دارند.
وی در خاتمه با اشاره به شکل گیری نظام ملی دیپلماسی علمی در سال های اخیر در دنیا گفت: مهم ترین ابزار کشورها علم، پژوهش، فناوری و نوآوری است که ما هم بایستی با تکیه بر این ابزارها به سوی حفظ و تقویت منافع ملی مان پیش برویم.
منبع: خبرگزاری ایسنا
بانك موضوع پايان نامه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فقه و حقوق- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مامايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت آموزشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بانكداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت شهري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت صنعتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت فن آوري اطلاعات (IT)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي شيمي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي عمران- نقشه كشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر - معماري سيستمها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- نرم افزار
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- هوش مصنوعي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پرستاري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پزشكي عمومي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پيراپزشكي- بيهوشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته MBA
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آبخيزداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آمار- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته اقتصاد
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تاريخ
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تربيت بدني- كليه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافيا- برنامه ريزي روستايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافياي سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته حسابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته روانشناسي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته رياضي محض
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- ادبيات انگليسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- مترجمي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات عرب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات فرانسه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبانشناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي گياهي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- علوم جانوري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- ميكروبيولوژي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم اجتماعي- جامعه شناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم تربيتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فيزيك- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته كتابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست( كليه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت اجرايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - تحول سازماني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - مالي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني- بازاريابي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بيمه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي- منابع انساني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي آبياري - گرايشهاي هيدرولوژي- زهكشي و ساختمانهاي توزيع و انتقال آب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- باغباني (همه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- اقتصاد كشاورزي و مديريت مزرعه
-
ليست موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- گياهپزشكي- بيماري شناسي گياهي
معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Sage
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Embase
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - كتابخانه OECD
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -Reaxys
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village 2
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Hein Online
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Talor and Francis
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - DOJA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Archnet
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISI Web of Knowledge
- آشنایی با پايگاههاي اطلاعاتي- پرتال منابع دیجیتال پزشکی وزارت بهداشت (PMDR)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -ASCE Library
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -IRANDOC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ERIC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - SID
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - پايگاه مجلات تخصصي نور(NOORMAG)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ACM
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - IEEE
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - JAMA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - PubMed
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Ebsco
- آشنایی با پایگاه اطلاعاتی - SpringerLink
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ProQuest
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Science Direct
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Emerald
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Thieme
- آشنايي با پايگاه اطلاعاتي Scopus ، پايگاه چكيده مقالات جهان
حمايت از پايان نامه ها
- حمایت از پایان نامه های علوم سیاسی توسط بیرخانه حمایت و هدایت پایاننامهها و رسائل علوم انسانی
- حمایت از پایان نامه های حقوق توسط دبیرخانه حمایت و هدایت پایان نامه ها و رسائل علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های حقوق در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های روانشناسی و تعلیم و تربیت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های اقتصاد در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های مدیریت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های علوم اجتماعی و ارتباطات در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- اعلام حمايت مالي از پايان نامه هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري توسط موسسه شاخص پروژه
- محورهای پژوهشی مورد حمایت وزارت بازرگانی
- اولويتهاي پژوهشي شركت سرمايهگذاريهاي خارجي ايران(ايفيك) در سال 1392
دانلود . . .
بورسهای خارجی
-
16 موقعیت PhD بسیار رقابتی برای پروژه های دکترا در سطح جهانی در علوم بهداشتی و درمانی در دانشگاه Ahhus ، دانمارک
-
اطلاعات در مورد بورس تحصیلی سالانه در كشور ژاپن براي فوق ديپلم، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا
-
بورس تحصیلی (گروه شیمی دانشگاه ابردین انگلستان)
-
بورس تحصیلی در حیطه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه علوم اعصاب، روانشناسی و رفتار دانشگاه لستر انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه پزشکی دانشگاه آکسفورد انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین (Aberdeen)
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی و داروسازی (گروه شیمی) دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در زمینه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا در حیطه پزشکی و داروسازی دانشگاه دورهام(Durham )انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا داروسازی - نقش پروتئین هومر در درد مزمن(پزشکی و داروسازی)
-
بورس تحصیلی دکتری دانشکده مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی دانشگاه دشربروکس کانادا
-
بورس تحصیلی دکتری در حیطه شیمی دانشگاه Monash استرالیا
-
بورس تحصیلی دکتری ( گروه شیمی دانشگاه ابردین (aberdeen)انگلستان)
دانشگاههاي برتر جهان
-
دانشگاه هاي مالزي
-
دانشگاه UPM ( دانشگاه پوترا مالزي)( دولتي)
-
دانشگاه UM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه USM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UITM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UTM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UKM مالزي( دولتي)
-
دانشگاه MMU مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCTI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCSI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه TENAGA مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاهKBU مالزي(خصوصي)
-
-
شرايط زندگي شهروندي در مالزي
-
دانشگاه هاي انگلستان
-
دانشگاه هاي اكراين
-
دانشگاههاي آلمان
-
دانشگاههاي استراليا