به گزارش خبرنگار مهر، پیش از اعلام نتایج آزمون سراسری، همیشه 36 نفر نخست و برگزیده کنکور مشخص می شوند. در کنکور سراسری امسال هم 30 داوطلب برگزیده در سه گروه آزمایشی ریاضی و فنی، علوم تجربی، علوم انسانی و 6 داوطلب برگزیده در گروه های آزمایشی زبان و هنر مشخص شدند.
بر اساس آمارها، 2 استان تهران و اصفهان با 15 و 7 داوطلب، دارای بالاترین آمار رتبه های برتر کنکور 93 هستند.
همچنین از میان 36 برگزیده کنکور، 18 داوطلب را دختران و 18 داوطلب را پسران تشکیل می دهند.
خبرنگار مهر، در این گزارش با 10 تن از برگزیدگان این آزمون سوالاتی را مطرح کرده که پاسخهای جالب داوطلبان در ادامه می آید.
*سوال نخست: قصد انتخاب کدام رشته تحصیلی و دانشگاه را دارید؟
نگین یغمایی رتبه 2 گروه ریاضی: رشته مکانیک دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب می کنم.
میعاد لقایی رتبه 8 گروه ریاضی: قصد تحصیل در دو رشته را دارم و مهندسی کامپیوتر و برق دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب می کنم.
مهدی بخشی رتبه 10 گروه ریاضی: رشته برق دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب می کنم.
آناهیتا نجفی رتبه 2 گروه تجربی: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب می کنم.
مهسا دولتشاهی رتبه 4 گروه تجربی: پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران را انتخاب می کنم.
مهسان صمدی رتبه 5 گروه تجربی: دانشگاه اصفهان را انتخاب می کنم اما هنوز برای رشته تصمیمی نگرفته ام.
حسین خاکپور رتبه 10 گروه تجربی: قصد انتخاب رشته پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی تهران را دارم.
صدیقه ذبیحی رتبه 2 گروه انسانی: پژوهشگری در رشته علوم اجتماعی را انتخاب می کنم اما هنوز برای دانشگاه تصمیم نگرفته ام.
پوریا خانی رتبه 2 گروه انسانی: رشته حقوق دانشگاه تهران را انتخاب می کنم.
مهتا منصوری تهرانی رتبه 2 گروه هنر: رشته موسیقی در دانشگاه تهران را انتخاب می کنم.
آوا تدین رتبه 3 گروه هنر: رشته تئاتر دانشگاه تهران را انتخاب می کنم.
*سوال دوم: آیا خود را یک نخبه می دانید؟
نگین یغمایی رتبه 2 گروه ریاضی: فکر می کنم باشم.
میعاد لقایی رتبه 8 گروه ریاضی: راستش هنوز فکر نکرده ام.
مهدی بخشی رتبه 10 گروه ریاضی: خیر، چون تازه ابتدای راه هستم.
آناهیتا نجفی رتبه 2 گروه تجربی: افرادی که در یک رقابت سنگین شرکت می کنند و برتر می شوند می تواند شرایط نخبه شدن را داشته باشند.
مهسا دولتشاهی رتبه 4 گروه تجربی: نخبه که می دانم ولی فکر نمی کنم شایسته این القاب درشت باشم.
مهسان صمدی رتبه 5 گروه تجربی: نه.
حسین خاکپور رتبه 10 گروه تجربی: راستش را بخواهید، نه. چون نخبه کسی است که به طور مادرزادی استعدادی فراتر نسبت به سایر داشته باشد اما در کنکور ممکن است عده زیادی از داوطلبان اشتراکات هوشی داشته باشند.
صدیقه ذبیحی رتبه 2 گروه انسانی: پیش از این هم در المپیاد مدال کسب کرده بودم و خودم را یک نخبه می دانم.
پوریا خانی رتبه 2 گروه انسانی: تا حدودی.
مهتا منصوری تهرانی رتبه 2 گروه هنر: فکر نمی کنم نخبه باشم.
آوا تدین رتبه 3 گروه هنر: مثل اینکه به ما می گویند نخبه، دقیق نمی دانم.
*سوال سوم: موافق یا مخالف بومی سازی در کنکور هستید؟
نگین یغمایی رتبه 2 گروه ریاضی: تا حدی بله و تا حدی نه.
میعاد لقایی رتبه 8 گروه ریاضی: اطلاعات زیادی در این باره ندارم.
مهدی بخشی رتبه 10 گروه ریاضی: برای تهران نباید بومی سازی اعمال شود چون امکانات تهران بیشتر از سایر شهرهاست و ممکن است حق داوطلبان برتر سایر شهرها ضایع شود.
آناهیتا نجفی رتبه 2 گروه تجربی: این یک نکته مثبت است که دانشجویان در کنار خانواده ها باشند.
مهسا دولتشاهی رتبه 4 گروه تجربی: از یک نظر که دانشجو می تواند از امکانات تحصیلی سایر شهرهای کشور برخوردار شود لازم است که بومی سازی اجباری نباشد.
مهسان صمدی رتبه 5 گروه تجربی: بستگی به شهرها و رشته ها دارد.
حسین خاکپور رتبه 10 گروه تجربی: من موافق بومی سازی در کنکور نیستم و داوطلبان حق دارند در هر نقطه از کشور و هر دانشگاهی که تمایل داشته باشند، تحصیل کنند با بومی سازی حق تحصیل از دانشجویان مناطق محروم در دانشگاههای برتر کشور گرفته می شود.
صدیقه ذبیحی رتبه 2 گروه انسانی: بومی سازی و بودن در کنار خانواده خیلی خوب است و در شهر خودمان راحت تریم.
پوریا خانی رتبه 2 گروه انسانی: بومی سازی خوب است اما باید امکاناتی هم برای داوطلبان رتبه برتر در نظر گرفته شود.
مهتا منصوری تهرانی رتبه 2 گروه هنر: موافق بومی سازی نیستم.
آوا تدین رتبه 3 گروه هنر: از یک نظر خوب است که دانشجو نزد خانواده اش باشد و سفر از این شهر به آن شهر سختی دارد. اما از سوی دیگر باید به بحث کیفیت آموزش در دانشگاهها هم دقت کرد و منصفانه نیست بومی سازی به صورت مطلق اعمال شود.
*سوال چهارم: آیا موافق ارائه تسهیلات مالی و تحصیلی به نفرات برتر کنکور هستید؟
نگین یغمایی رتبه 2 گروه ریاضی: بله موافق هستم.
میعاد لقایی رتبه 8 گروه ریاضی: با ارائه تسهیلات به برترینهای کنکور موافقم و بهتر است معافیت سربازی برای برترینها در نظر گرفته شود.
مهدی بخشی رتبه 10 گروه ریاضی: لازم است این حمایتها به دانشجویانی که در حوزه اختراعات بیشتر فعالیت می کنند اختصاص داده شود.
آناهیتا نجفی رتبه 2 گروه تجربی: بله موافقم.
مهسا دولتشاهی رتبه 4 گروه تجربی: البته که موافق هستم چون استعداد رتبه های برتر به هدر نمی رود و فرصت بیشتری برای خدمت به کشور دارند.
مهسان صمدی رتبه 5 گروه تجربی: کاملاً موافق هستم.
حسین خاکپور رتبه 10 گروه تجربی: من موافق ارائه تسهیلات هستم اما ممکن است عده ای به حمایت مالی نیاز نداشته باشد ولی بهتر است امکانات تحصیلی در اختیار رتبه های برتر کنکور قرار داده شود.
صدیقه ذبیحی رتبه 2 گروه انسانی: من موافق ارائه تسهیلات تحصیلی هستم و اتفاق خوبی است اما درباره تسهیلات مالی نظری ندارم.
پوریا خانی رتبه 2 گروه انسانی: لازم است.
مهتا منصوری تهرانی رتبه 2 گروه هنر: لازم است این امکانات در اختیار رتبه های برتر کنکور قرار گیرد.
آوا تدین رتبه 3 گروه هنر: مخالف نیستم چون رتبه برتر کنکور شدن سختی هایی دارد که لازم است از داوطلبان حمایت شود.
*سوال پنجم: آیا قصد ادامه تحصیل در خارج از کشور را دارید؟
نگین یغمایی رتبه 2 گروه ریاضی: بعد از لیسانس به این موضوع فکر می کنم.
میعاد لقایی رتبه 8 گروه ریاضی: هنوز تصمیم نگرفته ام.
مهدی بخشی رتبه 10 گروه ریاضی: فکر نکرده ام.
آناهیتا نجفی رتبه 2 گروه تجربی: هنوز به این موضوع فکر نکرده ام.
مهسا دولتشاهی رتبه 4 گروه تجربی: اگر امکان دانشگاهی و خانوادگی فراهم باشد استقبال می کنم اما ترجیحم این است تا جایی که می توانم در ایران خدمت کنم.
مهسان صمدی رتبه 5 گروه تجربی: تصمیم نگرفته ام.
حسین خاکپور رتبه 10 گروه تجربی: به این موضوع فکر نکردم اما اگر موقعیت ایجاد شود قصد حضور در خارج از کشور را دارم.
صدیقه ذبیحی رتبه 2 گروه انسانی: هنوز تصمیم نگرفتم.
پوریا خانی رتبه 2 گروه انسانی: اگر شرایط مهیا باشد حتماً این کار را انجام می دهم.
مهتا منصوری تهرانی رتبه 2 گروه هنر: بله، به این دلیل که در رشته من شرایط ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر وجود ندارد.
آوا تدین رتبه 3 گروه هنر: فعلاً برنامه ای ندارم.
*سوال ششم: به نظر شما کنکور بهترین راه حل ورود به دانشگاه است؟
نگین یغمایی رتبه 2 گروه ریاضی: شانس قبولی خود را از طریق کنکور بیشتر دیدم.
میعاد لقایی رتبه 8 گروه ریاضی: روش مناسبی است.
مهدی بخشی رتبه 10 گروه ریاضی: راه حل دیگر به جز کنکور فعلاً نیست و نمی شود کنکور نباشد.
آناهیتا نجفی رتبه 2 گروه تجربی: تا حدی بله.
مهسا دولتشاهی رتبه 4 گروه تجربی: مناسب ترین روش برای ورود به دانشگاه کنکور است و اطمینان بیشتری برای پذیرش وجود دارد.
مهسان صمدی رتبه 5 گروه تجربی: روش مناسبی است.
حسین خاکپور رتبه 10 گروه تجربی: بله،راه حل مناسبی است به این دلیل که میزان داوطلبان هنوز زیاد است و اگر قرار باشد پذیرش بر اساس امتحانات پایان ترم و معدل باشد تعداد برگزیدگان بیشتر از سایر داوطلبان می شود و نمی تواند پذیرش درست و دقیقی باشد.
صدیقه ذبیحی رتبه 2 گروه انسانی: وقتی امتحان در یک روز باشد ممکن است برای عده ای از داوطلبان مشکلاتی ایجاد شود از این رو با سابقه تحصیلی خیلی موافق تر هستم.
پوریا خانی رتبه 2 گروه انسانی: من موافق کنکور هستم.
مهتا منصوری تهرانی رتبه 2 گروه هنر: در کنکور گروه هنر مشکلات زیادی وجود دارد و این سوالات در حد و اندازه یک داوطلب 18 ساله کنکور نیست. منابع نامحدودند و دانش آموزان با مشکلاتی مواجه هستند.
آوا تدین رتبه 3 گروه هنر: فکر نمی کنم مناسبترین راه حل باشد.
به گزارش مهر، قابل توجه متقاضیان ورود به دانشگاه، اکثر این داوطلبان بدون شرکت در کلاسهای کنکور و صرفاً با درس خواندن در منزل و شرکت در کلاسهای فوق برنامه مدرسه توانسته اند در آزمون برتر شوند.
منبع:خبرگزاری مهر
بانك موضوع پايان نامه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فقه و حقوق- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مامايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت آموزشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بانكداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت شهري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت صنعتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت فن آوري اطلاعات (IT)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي شيمي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي عمران- نقشه كشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر - معماري سيستمها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- نرم افزار
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- هوش مصنوعي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پرستاري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پزشكي عمومي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پيراپزشكي- بيهوشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته MBA
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آبخيزداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آمار- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته اقتصاد
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تاريخ
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تربيت بدني- كليه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافيا- برنامه ريزي روستايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافياي سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته حسابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته روانشناسي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته رياضي محض
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- ادبيات انگليسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- مترجمي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات عرب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات فرانسه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبانشناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي گياهي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- علوم جانوري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- ميكروبيولوژي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم اجتماعي- جامعه شناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم تربيتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فيزيك- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته كتابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست( كليه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت اجرايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - تحول سازماني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - مالي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني- بازاريابي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بيمه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي- منابع انساني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي آبياري - گرايشهاي هيدرولوژي- زهكشي و ساختمانهاي توزيع و انتقال آب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- باغباني (همه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- اقتصاد كشاورزي و مديريت مزرعه
-
ليست موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- گياهپزشكي- بيماري شناسي گياهي
معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Sage
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Embase
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - كتابخانه OECD
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -Reaxys
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village 2
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Hein Online
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Talor and Francis
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - DOJA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Archnet
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISI Web of Knowledge
- آشنایی با پايگاههاي اطلاعاتي- پرتال منابع دیجیتال پزشکی وزارت بهداشت (PMDR)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -ASCE Library
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -IRANDOC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ERIC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - SID
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - پايگاه مجلات تخصصي نور(NOORMAG)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ACM
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - IEEE
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - JAMA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - PubMed
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Ebsco
- آشنایی با پایگاه اطلاعاتی - SpringerLink
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ProQuest
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Science Direct
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Emerald
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Thieme
- آشنايي با پايگاه اطلاعاتي Scopus ، پايگاه چكيده مقالات جهان
حمايت از پايان نامه ها
- حمایت از پایان نامه های علوم سیاسی توسط بیرخانه حمایت و هدایت پایاننامهها و رسائل علوم انسانی
- حمایت از پایان نامه های حقوق توسط دبیرخانه حمایت و هدایت پایان نامه ها و رسائل علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های حقوق در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های روانشناسی و تعلیم و تربیت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های اقتصاد در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های مدیریت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های علوم اجتماعی و ارتباطات در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- اعلام حمايت مالي از پايان نامه هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري توسط موسسه شاخص پروژه
- محورهای پژوهشی مورد حمایت وزارت بازرگانی
- اولويتهاي پژوهشي شركت سرمايهگذاريهاي خارجي ايران(ايفيك) در سال 1392
دانلود . . .
بورسهای خارجی
-
16 موقعیت PhD بسیار رقابتی برای پروژه های دکترا در سطح جهانی در علوم بهداشتی و درمانی در دانشگاه Ahhus ، دانمارک
-
اطلاعات در مورد بورس تحصیلی سالانه در كشور ژاپن براي فوق ديپلم، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا
-
بورس تحصیلی (گروه شیمی دانشگاه ابردین انگلستان)
-
بورس تحصیلی در حیطه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه علوم اعصاب، روانشناسی و رفتار دانشگاه لستر انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه پزشکی دانشگاه آکسفورد انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین (Aberdeen)
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی و داروسازی (گروه شیمی) دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در زمینه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا در حیطه پزشکی و داروسازی دانشگاه دورهام(Durham )انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا داروسازی - نقش پروتئین هومر در درد مزمن(پزشکی و داروسازی)
-
بورس تحصیلی دکتری دانشکده مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی دانشگاه دشربروکس کانادا
-
بورس تحصیلی دکتری در حیطه شیمی دانشگاه Monash استرالیا
-
بورس تحصیلی دکتری ( گروه شیمی دانشگاه ابردین (aberdeen)انگلستان)
دانشگاههاي برتر جهان
-
دانشگاه هاي مالزي
-
دانشگاه UPM ( دانشگاه پوترا مالزي)( دولتي)
-
دانشگاه UM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه USM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UITM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UTM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UKM مالزي( دولتي)
-
دانشگاه MMU مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCTI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCSI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه TENAGA مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاهKBU مالزي(خصوصي)
-
-
شرايط زندگي شهروندي در مالزي
-
دانشگاه هاي انگلستان
-
دانشگاه هاي اكراين
-
دانشگاههاي آلمان
-
دانشگاههاي استراليا