قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در مورد طرح افزایش ظرفیت رشتههای علوم پزشکی که در ماه اخیر در مجلس مطرح شده است، گفت: ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی از ۷۰۰ نفر در سال ۱۳۶۴ که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد به حدود ۷۰۰۰ نفر در شرایط فعلی رسیده است و در سال جاری نیز بالاترین ظرفیت پذیرش در مقایسه با تمامی سالهای گذشته را داشتهایم که تداوم این امر مستلزم بکارگیری تمام امکانات موجود است.
به گزارش ایسنا، دکتر حمید اکبری؛ قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: در طی چهار دهه گذشته همراه با افزایش کمیت تربیت نیروی مورد نیاز در حوزه علوم پزشکی به خوبی به جایگاه کیفیت در این امر نیز پرداخته شده است، به نحوی که پزشکان و دانش آموختگان گروه علوم پزشکی از کیفیت بسیار مناسبی از نظر توانمندی حرفهای در آموزش پزشکی برخوردار هستند.
اعتبار بخشی ۱۰ ساله آموزش پزشکی عمومی ایران توسط فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME)
اکبری در ادامه تاکید کرد: معاونت آموزشی وزارت بهداشت با مطالعات دقیق و همه جانبه و بر اساس امکانات و زیر ساختهای موجود و هم چنین نیاز مناطق مختلف کشور نسبت به توسعه رشتهها و تنظیم ظرفیتها عمل مینماید و قطعا هر گونه مداخله عجولانه و غیر منطبق بر واقعیات در این امر منجر به کاهش کیفیت، به خطر افتادن سلامت مردم و به دنبال داشتن تبعات منفی برای کشور و جامعه را در پی خواهد داشت.
وی ضمن تاکید بر این که ایران در حیطه آموزش پزشکی سرآمد منطقه بوده و پیشرو در دنیا است، خاطر نشان کرد: اخیرا فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) برای اولین مرتبه در طول تاریخ، آموزش پزشکی عمومی ایران را برای مدت ۱۰ سال مورد اعتبار بخشی و تایید قرار داده است، که این دستاوردی بی نظیر برای آموزش علوم پزشکی در ایران میباشد.
قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پاسخ به این سؤال که شما اخیرا در مورد وجود ۶۰ درصد سهمیه در رشتههای گروه پزشکی گفتگویی انجام دادهاید و بیان داشتید این میزان سهمیه بر کیفیت آموزش پزشکی تاثیر منفی میگذارد، آیا به واقع این گونه است؟ ابراز داشت: در ابتدا باید گفت کسب حد نصاب نمره قبولی ۸۰ درصد برای همه سهمیههای قانونی موجود، رعایت استانداردهای آموزش پزشکی در کشور، وجود اساتید دانشمند در دانشگاههای علوم پزشکی، وجود آزمونهای استاندارد کشوری که دانشجویان ملزم به شرکت در آنها در پایان سال دوم و پایان سال پنجم پزشکی میباشند و همچنین عدم امکان فارغ التحصیل شدن افرادی که فاقد توانمندی و صلاحیتهای لازم باشند، میتوان گفت دانش آموختگان دانشگاههای علوم پزشکی کشور دارای کیفیت بسیار مطلوبی میباشند که مقایسه دانش آموختگان رشتههای علوم پزشکی ایران با دانش آموختگان سایر کشورها موئید این موضوع است.
اولین گروه از پذیرفته شدگان سهمیه ۳۰ درصدی مناطق محروم سال ۱۳۹۹ فارغ التحصیل میشوند
اکبری خاطر نشان کرد: در مورد سهمیهها، آن چه از قول من منعکس شد و افراد مختلف اعم از موافق و مخالف و برخی با اهداف خاص به آن پرداختند بعضا ناصحیح میباشد. در آن گفتوگو موضوع اصلی مورد بحث که بنده تاکید زیادی به آن داشتم در خصوص ۳۰ درصد سهمیه قانونی برقراری عدالت آموزشی مصوب مجلس شورای اسلامی بود که برای افراد بومی مناطق محروم و مختص رشتههای علوم پزشکی دیده شده بود و از سال ۱۳۹۳ پذیرش دانشجو بر اساس قانون مذکور در حال انجام است.
وی دامه داد: با توجه به این که اولین گروه از این افراد از سال آینده از دانشگاههای علوم پزشکی کشور فارغ التحصیل و به مناطق مورد تعهد جهت ارائه خدمت اعزام میشوند و همینطور اینکه این سهمیه به منظور تامین نیروی مورد نیاز مناطق محروم اختصاص داده شده است؛ چنانچه برنامه ریزیهای لازم به طور صحیح مورد استفاده قرار نگیرد میتواند هدر رفت سرمایه گذاری صورت گرفته این سهمیهها را به دنبال داشته باشد.
قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت خاطر نشان کرد: در این میان تکلیف ۲۵ درصد سهمیه رزمندگان و ایثارگران که از سالها قبل وجود داشته است و همچنین پنج درصد سهمیه ایثارگران زیر ۲۵ درصد جانبازی که بر اساس ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه صورت گرفته مشخص است.
اکبری اضافه کرد: هر چند افزایش حد نصاب قبولی برای همه سهمیهها در گروه علوم پزشکی از ۸۰ درصد به ۹۰ درصد و یا حداقل ۸۵ درصد، به لحاظ تاثیری که در افزایش کیفی و سطح علمی پذیرفته شدگان خواهد داشت تا کنون محقق نشده است.
امسال بالاترین ظرفیت پذیرش علوم پزشکی را داشتهایم
وی در مورد طرح افزایش ظرفیت رشتههای علوم پزشکی که در ماه اخیر در مجلس مطرح شده است، گفت: ظرفیت پذیرش در رشته پزشکی از ۷۰۰ نفر در سال ۱۳۶۴ که وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شد به حدود هفت هزار نفر در شرایط فعلی رسیده است و در سال جاری نیز بالاترین ظرفیت پذیرش در مقایسه با تمامی سالهای گذشته را داشتهایم، که این امر مستلزم بکارگیری تمام امکانات موجود بوده است. در این مسیر به دلیل ضرورت وجود زیرساختها و امکانات لازم برای حفظ کیفیت آموزش پزشکی، دانشگاهها شدیدا تحت فشار میباشند؛ لیکن تا حد امکان سعی شده است ظرفیتها بر اساس نیاز مناطق آمایشی کشور تنظیم و توسعه یابد به نحوی که در سال جاری تاسیس دانشکده پزشکی جدید و پذیرش دانشجو در برخی از مناطق کشور از جمله در استان سیستان و بلوچستان در شهرستان ایرانشهر را به همین دلیل داشتهایم. اخیرا نیز فدراسیون جهانی آموزش پزشکی (WFME) برای اولین مرتبه در طول تاریخ، آموزش پزشکی عمومی ایران را برای مدت ۱۰ سال مورد اعتبار بخشی و تایید قرار داده است که این دستاوردی بی نظیر برای آموزش علوم پزشکی در ایران میباشد.
به گزارش مفدا، قائم مقام معاونت آموزشی وزارت بهداشت در پایان، تاکید دوبارهای بر رصد همه جانبه معاونت آموزشی وزارت بهداشت در خصوص نیاز کشور به پزشک و کیفیت آموزش پزشکی داشت و خاطر نشان کرد: معاونت آموزشی وزارت بهداشت با مطالعات دقیق و همه جانبه و بر اساس امکانات و زیر ساختهای موجود و هم چنین نیاز مناطق مختلف کشور نسبت به توسعه رشتهها و تنظیم ظرفیتهای علوم پزشکی عمل مینماید و قطعا هر گونه مداخله عجولانه و غیر منطبق بر واقعیات در این امر منجر به کاهش کیفیت، به خطر افتادن سلامت مردم و به دنبال داشتن تبعات منفی برای کشور و جامعه خواهد شد.
منبع: ایسنا
بانك موضوع پايان نامه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فقه و حقوق- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مامايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت آموزشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بانكداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت شهري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت صنعتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت فن آوري اطلاعات (IT)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي شيمي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي عمران- نقشه كشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر - معماري سيستمها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- نرم افزار
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- هوش مصنوعي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پرستاري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پزشكي عمومي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پيراپزشكي- بيهوشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته MBA
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آبخيزداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آمار- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته اقتصاد
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تاريخ
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تربيت بدني- كليه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافيا- برنامه ريزي روستايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافياي سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته حسابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته روانشناسي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته رياضي محض
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- ادبيات انگليسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- مترجمي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات عرب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات فرانسه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبانشناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي گياهي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- علوم جانوري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- ميكروبيولوژي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم اجتماعي- جامعه شناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم تربيتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فيزيك- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته كتابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست( كليه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت اجرايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - تحول سازماني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - مالي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني- بازاريابي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بيمه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي- منابع انساني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي آبياري - گرايشهاي هيدرولوژي- زهكشي و ساختمانهاي توزيع و انتقال آب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- باغباني (همه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- اقتصاد كشاورزي و مديريت مزرعه
-
ليست موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- گياهپزشكي- بيماري شناسي گياهي
معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Sage
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Embase
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - كتابخانه OECD
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -Reaxys
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village 2
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Hein Online
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Talor and Francis
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - DOJA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Archnet
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISI Web of Knowledge
- آشنایی با پايگاههاي اطلاعاتي- پرتال منابع دیجیتال پزشکی وزارت بهداشت (PMDR)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -ASCE Library
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -IRANDOC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ERIC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - SID
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - پايگاه مجلات تخصصي نور(NOORMAG)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ACM
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - IEEE
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - JAMA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - PubMed
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Ebsco
- آشنایی با پایگاه اطلاعاتی - SpringerLink
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ProQuest
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Science Direct
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Emerald
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Thieme
- آشنايي با پايگاه اطلاعاتي Scopus ، پايگاه چكيده مقالات جهان
حمايت از پايان نامه ها
- حمایت از پایان نامه های علوم سیاسی توسط بیرخانه حمایت و هدایت پایاننامهها و رسائل علوم انسانی
- حمایت از پایان نامه های حقوق توسط دبیرخانه حمایت و هدایت پایان نامه ها و رسائل علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های حقوق در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های روانشناسی و تعلیم و تربیت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های اقتصاد در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های مدیریت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های علوم اجتماعی و ارتباطات در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- اعلام حمايت مالي از پايان نامه هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري توسط موسسه شاخص پروژه
- محورهای پژوهشی مورد حمایت وزارت بازرگانی
- اولويتهاي پژوهشي شركت سرمايهگذاريهاي خارجي ايران(ايفيك) در سال 1392
دانلود . . .
بورسهای خارجی
-
16 موقعیت PhD بسیار رقابتی برای پروژه های دکترا در سطح جهانی در علوم بهداشتی و درمانی در دانشگاه Ahhus ، دانمارک
-
اطلاعات در مورد بورس تحصیلی سالانه در كشور ژاپن براي فوق ديپلم، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا
-
بورس تحصیلی (گروه شیمی دانشگاه ابردین انگلستان)
-
بورس تحصیلی در حیطه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه علوم اعصاب، روانشناسی و رفتار دانشگاه لستر انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه پزشکی دانشگاه آکسفورد انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین (Aberdeen)
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی و داروسازی (گروه شیمی) دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در زمینه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا در حیطه پزشکی و داروسازی دانشگاه دورهام(Durham )انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا داروسازی - نقش پروتئین هومر در درد مزمن(پزشکی و داروسازی)
-
بورس تحصیلی دکتری دانشکده مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی دانشگاه دشربروکس کانادا
-
بورس تحصیلی دکتری در حیطه شیمی دانشگاه Monash استرالیا
-
بورس تحصیلی دکتری ( گروه شیمی دانشگاه ابردین (aberdeen)انگلستان)
دانشگاههاي برتر جهان
-
دانشگاه هاي مالزي
-
دانشگاه UPM ( دانشگاه پوترا مالزي)( دولتي)
-
دانشگاه UM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه USM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UITM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UTM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UKM مالزي( دولتي)
-
دانشگاه MMU مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCTI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCSI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه TENAGA مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاهKBU مالزي(خصوصي)
-
-
شرايط زندگي شهروندي در مالزي
-
دانشگاه هاي انگلستان
-
دانشگاه هاي اكراين
-
دانشگاههاي آلمان
-
دانشگاههاي استراليا