بيان مساله 5
در بازارهاي پر از رقابت امروزي يكي از مهمترين مطلوبيتهاي مشتري در انتخاب يك محصول، نام تجاري معتبر است. در بسياري از بازارها ، نام تجاري هويت ويژهاي براي يك محصول مي آفريند و كالاها را به گروه خاصي از جامعه پيوند مي دهد. از نظر روانشناسي اينگونه كالاها علاوه بر كاربرد ظاهري، براي مشتري تشخص و اعتماد به همراه دارند، از اين رو مشتري آماده است بهاي متفاوتي براي آن بپردازد ( غفاريان، 2006) .تعريف انجمن بازاريابي آمريكا[1] از نام تجاري بيان ميدارد یک نام تجاري، به یک محصول یا خدمت ابعادی را اضافه میکند تا آن محصول یا خدمت را از سایرین متمایز گرداند. این تمایز میتواند کارکردی منطقی، یا ملموس و یا حتی غیرملموس داشته باشد(جانسون[2]،2007).
ايجاد نام تجاري[3] و توسعه آن سالها از مهمترين مباحث مد نظر پژوهشگران بازاريابي بوده است. مك كويستون (2004) اعتقاد دارد ايجاد نام تجاري صرفاً قرار دادن يك نام بر روي محصول و رساندن آن به دست مشتريان نيست . بلكه فرایندی چند مرحله ای و زمانبر است كه فرايندهايي چون مشخص نمودن اهداف ايجاد نام تجاري، توسعه نام محصول، ايجاد تصوير مثبت از نام تجاري در ذهن مشتريان، معماري نام تجاري ، رديابي وضعيت نام تجاري و ارزشيابي ارزش ويژه نام تجاري را در بر می گیرد ( معماري، 1388) .
نام تجاري يكي از مفاهيمي است كه در كشور ما به تازگي مورد توجه قرار گرفته است . در ايران نام تجاري وجود دارد اما نه نام تجاري با ارزش ویژه بالا و قابل رقابت در سطح جهاني. اگر چه در ايران بسياري از شركتها از ساليان دور مشغول به فعاليت هستند و حتي در رتبه بندي بهترين برندهاي ايراني نام تجاريشان ثبت ميگردد، اما نميتوان گفت كه مفهوم و معناي نام تجاري و ايجاد آن به معناي اصلي اش در ايران وجود دارد (حیدرزاده،1386).
از سويي محصولات کشاورزی از مهمترین محصولات تولید شده در ایران هستند که لزوم ايجاد نام تجاري برای آنها هم برای فروش داخلی و هم برای صادرات از مهمترين عوامل در افزايش كيفيت و كميت ميزان فروش می باشد. در حال حاضراکثر محصولات كشاورزي در ايران بيشتر به صورت عمده و بدون نام تجاري و صرفا با نام رقم و يا شهر آن ارائه ميگردند . اگرچه ميتوان اين نوع نام گذاريها را نيز نوعي نام تجاري ناميد اما اينگونه نامها قادر به ايجاد مفهوم تجاري و رقابتي نيستند و صرفاً به ادراكات مشتري از طبقه و نوع محصول اشاره خواهد داشت نه درك مشتري از ارزشهاي درك شده از محصول! در صورتي كه ايجاد نام تجاري به صورت دقيق و هدفمند، ميتواند به توسعه بازار محصولات کشاورزی در داخل و خارج كشور كمك شاياني نمايد(سيد جوادين، 1386)
یكي از مسائلي كه به نظر ميرسد در عدم برندسازي در محصولات كشاورزي موثر باشد ساختار بخش توليد و توزيع كشاورزي در كشور است. بخش كشاورزي در ايران عمدتاً با سيستم سنتي مديريت ميشود و توليدكننده عمده و صنعتي را كمتر ميتوان در بخش كشاورزي و خصوصاً باغداري يافت. اكثر كشاورزان با زمينهاي كوچك و سرمايه مالي و دانش بسيار محدود اقدام به توليد ميكنند كه خود باعث عدم بهينه سازي هزينهها و از دست دادن مزيت ناشي از مقياس و در نتيجه افزايش قيمت تمام شده محصولات ميگردد . ضمن اينكه براي محصولاتي با چنين مقياس محدود نميتوان اقدام به ايجاد نام تجاري نمود. اين عوامل و عوامل مشابه موانعي بر سر راه ايجاد نام تجاري و توسعه آن براي ايندسته از محصولات مزيت دار ميباشد( انجمن متخصصين كشاورزي ايران[4]،1387).
در اين راستا اين پژوهش به بررسي موانع برندسازي محصول گردو با تمركز بر شهرستان ...... به عنوان يكي از مهترين قطبهاي توليد گردو در ايران ، به عنوان يكي از محصولات كشاورزي مزيت دار ايران پرداخته است. چرا كه ارزشهاي حاصل از برندسازي اين محصول، هم نصيب توليد كننده و هم مصرف كننده خواهد شد. توليد كنندگان با ايجاد برند در جايگاه يابي و تثبيت جايگاه خود در بازار داخلي و خارجي موفق تر عمل ميكنند، از محصول خود در برابر محصولات نامرغوب محافظت مينمايند، وفاداري مشتريان را به محصول خود ايجاد نموده و ميتوانند براي برند ايجاد شده ارزش مالي در نظر بگيرند كه باعث افزايش سودآوري آنها گردد. مصرف كننده نيز در تصميم گيري خريد خود براي فرآيند خريد هدفمندتر عمل خواهد كرد و و اين شرايط خود باعث رقابتيتر شدن بازار خواهد شد كه در نهايت به نفع مصرف كننده و توليد كننده داراي برند معتبراست( كانون همانگي دانش و صنعت گردو[5]، 1389).
پياده سازي فرايند برندسازي به شاخصهاي اصلي چون ميزان آگاهي توليد كننده و متوليان دولتي از مزاياي برند و برندسازي، رابطه متقابل برند با كيفيت محصول، افزايش فروش و سودآوري، بسته بندي با كيفيت بالا، هزينههاي تمام شده براي توليد محصول و فاكتورهاي حمايتي سازمانهاي ذيربط ، بستگي دارد. در اين راستا شناسايي موانعي چون عدم وجود آگاهي، هزينههاي بالاي ايجاد برند، عدم احساس نياز به برند از سوي توليد كنندگان و توزيع كنندگان، توزيع نامناسب محصولات داراي برند و عدم حمايت، تشويق يا اجبار سازمانهاي مسئول در اين زمينه، كه مانع از فرايند برندسازي گردو ميشوند، در اين پژوهش مورد بحث و بررسي قرار گرفته است .
بيان مساله 6
بيمه يكي از دستاوردهاي خلاقانه جامعه بشري بهمنظور مقابله با رخدادها و حوادث ناگوار است كه فايده اصلي آن دادن اطمينان به افراد در جهت مقابله با خطرات احتمالي است كه در قاموس بيمه به آن ريسك اطلاق ميگردد. فارغ از نوع بيمه ميتوان گفت بيمه علاوه بر ايجاد محيطي امن براي فعاليتهاي اقتصادي، باعث ايجاد اطمينان براي كار و توليد و سرمايهگذاري و بهطور كلي ايجاد فضاي امن و آرام براي فعاليتهاي اجتماعي و اقتصادي است (كهزادي، 1386).
امروزه در اكثر كشورهاي جهان انواع مختلفي از خدمات بيمهاي به مشتريان ارائه ميشود كه از آن جمله ميتوان به بيمههاي حوادث، بيمههاي درماني، بيمههاي مسئوليت ، بيمههاي كار و از جمله بيمههاي عمر اشاره نمود. در تعريف بيمه عمرعبارتست از عقد قرارداد بین یک شرکت بیمه و یک شخص حقیقی یا حقوقی که به موجب آن بيمهگر تکالیف و تعهداتی در مقابل بیمه گذار بر عهده میگیرد که به مرگ و زندگی بیمه شده بستگی دارد ، بیمه گر متعهد است که در انتهای مدت بیمه ،چنانچه بیمه شده در قید حیات باشد سرمایه بیمه نامه را به بیمه گذار و چنانچه در طول مدت بیمه نامه ، بیمه شده فوت نماید سرمایه بیمه نامه را به وراث و یا ذینفع بیمه نامه پرداخت نماید .بیمه گذار هم متقابلا" تعهد می نماید که مبلغ حق بیمه را به صورت یکجا در تاریخ شروع بیمه یا بطور اقساط در طی مدت بیمه به بیمه گر بپردازد (وبسايت بيمه مركزي[6]).
بيمههاي عمر در اغلب كشورهاي جهان به عنوان مهمترين نوع خدمات بيمهاي محسوب مي شوند و شركتهاي بيمهاي سرمايهگذاريهاي كلاني را در جهت توسعه اين نوع بيمه انجاممي دهند. گفته ميشود بيمههاي عمر از حساسترين خدمات بيمهاي هستند كه با توجه به تغيير ساختار فرهنگي، اجتماعي و حتي پزشكي جوامع، نيازمند ايجاد نوآوريهاي مستمر در نوع و نحوه ارائه خدمت ميباشند(خورانا و ساچدوا[7]، 2011). بسياري از پژوهشگران معتقدند سه عامل مهم ميانگين سني و شاخص اميد به زندگي، سبك زندگي و شاخص سلامتي به عنوان مهمترين شاخصهاي توسعه يا عدم توسعه بيمه عمر درجوامع محسوب مي شوند(گريك و كلين[8]، 2000). دو كشور آمريكا و ژاپن داراي بيشترين سهم ارائه خدمت بيمه عمر در جهان هستند به طوريكه ميزان قابل توجهي از توليد ناخالص داخلي آنها مربوط به ارائه خدمات بيمه عمر در شركتهاي بيمهاي اين كشورهاست.
ايران نيز از كشورهايي است كه چند دهه است از طريق شركتهاي بيمهاي دولتي و خصوصي به ارائه خدمت بيمهعمر مي پردازد. اما متاسفانه آمارها نشان ميدهند كه ميزان استقبال از خدمت بيمه عمر توسط افراد ( حقيقي) و سازمانها( حقوقي)، عليرغم وجود پتانسيلهاي موجود در اين عرصه بسيار كم و با وجود فعاليت حداقل 550 شعبه فعال در زمينه ارائه خدمت بيمه عمر، تنها حدود 8/1% از كل جمعيتِ قابل بيمه عمر شدن است(تدبيري، 1383).
دلايل مختلف و چندوجهي براي عدم توسعهيافتگي بيمه عمر در ايران قابل ارائه است، از جمله مواردي چون دوران طولانی بازده سرمایه گذاری در بیمه عمر، نبود نیروی متخصص و کافی برای انجام محاسبات حسابداري بیمه عمر، قوانین سخت گیرانه دولتها در مورد نظارت بر بیمه عمر و ضریب خسارت بالا نسبت به سایر بیمه ها، نبود فرايند دقیق ارزیابی ریسک بیمههای عمر در شرکت های بیمهای، عدم ارتقای فرهنگ بیمه ای مردم خصوصا شناخت بیمه های عمر
، نبود تبلیغات و بازاریابی گسترده، از مواردي هستند كه به عنوان موانع توسعه بيمههاي عمر مطرح شدهاند( صالحي و رستمي، 1380). بررسي بيشتر موانع توسعه يافتگي بيمه عمر نشاندهنده متفاوت بودن خواستگاه اين موانع است، به طوريكه برخي از موانع مربوط به زيرساخت اجتماعي جامعه ايران هستند، برخي مربوط به زيرساخت اقتصادي، برخي زير ساخت فرهنگي و برخي نيز مربوط به زيرساختهاي ضعيف مديريتي و بازاريابي در شركتهاي ارائه كننده خدمات بيمهمي باشند.
در اين راستا پژوهش پيشرو در تلاش است تا موانع توسعه يافتگي بيمههاي ...... در ايران را از چهار بعد اقتصادي، اجتماعي، فرهنگي و مديريتي از ديدگاه بازاريابان فعال بيمه عمر شركت بيمه ......در شهر ...... ، به عنوان نقطه تماس شركت بيمه ...... با مشتريان هدف و بالقوه خود ، و نيز به عنوان افرادي كه به دليل حضور بيشتر در اجتماع قادر به تجزيه و تحليل بيشتر موانع موجود خواهند بود، مورد بررسي قرارداده و سپس با توجه به نتايجي كه در اين زمينه به دست خواهد آمد به ارائه راهكار بپردازد.
بيان مساله 7
امروزه صنعت بیمه ازعمده ترین نهادهای اقتصادی پشتیبان تلقی میشود(شیدایی،1377 : 2-3). بیمه عقدی است كه به موجب آن يك طرف تعهد مي كند در ازاء پرداخت وجه يا وجوهي از طرف ديگر، در صورت وقوع يا بروز حادثه خسارت وارده بر او را جبران نموده و يا وجه معيني بپردازد(وبسايت بيمه مركزي). در بین حوزههاي مختلف بیمه، بیمه اشخاص و به ويژه بیمه زندگي و پس انداز كه با عنوان بيمههاي عمر شناخته ميشوند، از جایگاه ویژه ای در جامعه برخوردار است. بيمه عمر به آن نوع از بيمه اطلاق ميشود كه با هدف پوشش ريسك ها و مخاطرات احتمالي در دوران کهنسالی افراد و حمايت از آنان در مقابل حوادثی نظير بيكاري، ازكارافتادگي و كاهش توان كسب درآمد در اين دوران ارائه ميگردد. گفته ميشود توسعه بيمه هاي عمر يكي از شاخص هاي رفاه اجتماعي مي باشد، به طوريكه هر جامعه اي كه در آن بيمه عمر از رشد خوبي برخوردار باشد، از نظر اقتصادي هم پيشرفته است (حسن زاده و حيدري، 1386 : 61). این نوع بیمه با مزایایی همچون پرداخت سرمایه کامل درزمان فوت عادی و سه برابر ویا احیاناً بیشتر درزمان فوت در اثرحادثه، ونيز عدم پرداخت حق بیمه درزمان ازکارافتادگی ، میتواند یک پوشش کامل برای هر فرد باشد(میر تبار،1386 : 474-477).
از سوي ديگر ارتباطات يكپارچه بازاريابي [9] از مفاهيمي است كه در مديريت استراتژيك بازاريابي و برنامه ريزي بازار كاربرد داشته و منظور از آن, يكپارچه سازي تمامي تحركات و فعاليت هاي بازاريابي سازمان در رابطه با مشتريان و ديگر ذينفعان مي باشد، تا اين اطمينان حاصل گردد كه اين فعاليت ها به صورت بسته عمل نكرده و در راستاي اهداف از پيش تعيين شده در چشم انداز و ماموريت سازمان و در راستاي ايجاد سازگاري, استحكام و بهينه سازي ارتباطات با عوامل زنجيره ارزش بنگاه باشند ( موريارتي و مك كارتي[10]،2001) . از نظر انجمن تبليغاتي امريكا [11] ارتباطات يكپارچه بازاريابي يك مفهوم برنامه ريزي ارتباطات بازاريابي است كه در قالب يك برنامه جامع ارتباطي، نقشهاي استراتژيك انواع ابزارهاي ارتباطي همانند تبليغات، روابط عمومي ، فروش حضوري و ارتقا فروش را مورد ارزيابي قرار داده و آنها را به منظور بيشينه سازي اثر ارتباطات بازاريابي، با هم تركيب مي كند (كلر[12]،2001) .
در فرايند برنامه ريزي ارتباطات يكپارچه بازاريابي نخستين گام مطالعه دقيق برنامه بازاريابي[13] و شناخت اهداف آن مي باشد. مدل دانكن[14] از مدلهاي معروف برنامه ريزي ارتباطات يكپارچه بازاريابي است كه عناصر اصلي هفتگانه فعاليتهاي ارتباطي را جهت برنامه ريزي ارتباطات يكپارچه بازاريابي را به شرح زير معرفي ميكند:
1- تبليغات[15] يا ارائه غير شخصي ايده ها و خدمات و محصولات.
2- فروش شخصي[16]: برقراري ارتباط يك به يك با مشتريان.
3- ابزارهاي ارتقا فروش[17] : ابزارهاي محرك فروش در كوتاه مدت.
4- روابط عمومي[18]: بازسازي و بهتر نمودن تصوير برند در بازار.
5- بازاريابي مستقيم[19]: برقراري ارتباط مستقيم با مشتريان.
6- خدمات پس از فروش[20]: ارائه خدمات پس از ارائه خدمت يا محصول براي وفادار نمودن مشتري.
7- حمايت و وقايع بازاريابي[21] : حمايت از رخدادهاي فرهنگي، ورزشي و .. .
مي توان گفت به دليل تاثير عوامل اجتماعي- فرهنگي بر خريد بيمه نامههاي عمر، مانند ويژگي هاي فردي، وضعيت شغلي و تحصيلي،آشنايي فرد با بيمه عمر، نگراني فرد از آينده خود، متوسط درآمد فرد، متوسط حق بيمه پرداختي، اعتماد فرد به شركت هاي بيمه، جمعيت و شاخص قيمت، فعاليت هاي بازاريابي شركت هاي بيمه اي از عوامل مهم در افزايش آگاهي مردم نسبت به بيمه عمر مي باشد( رضائيان و رضازاده،1387: 5). بنابراين با توجه به اهميت ذكر شده براي بيمههاي عمر و توسعه آنها براي افزايش شاخص رفاه اجتماعي در ايران، استفاده از ابزارهاي ارتباطات يكپارچه بازاريابي براي افزايش تمايل به خريد اين نوع بيمهها از سوي افراد لازم به نظر ميرسد .
در نتيجه با عنايت به جايگاه نامناسب بيمهنامههاي عمر در ميان انواع بيمهها در ايران، پژوهش حاضر به بررسي تاثير استفاده از ابزار ارتباطات يكپارچه بازاريابي بر توسعه و بالابردن سطح فروش در جامعه از ديدگاه بازاريابهاي تخصصي بيمه زندگي و پس انداز شركت بيمه......، با استفاده از عناصر هفتگانه مدل دانكن ميپردازد.
[1] American Marketing Association
[2] Jansoun
[3] Brand Building
[4] www.dpe.agri-jahad.ir
[6] www.centinsur.ir
[7] Khurana and Sachedeva
[8] Grace and Klein
[9] Integrated Marketing Communications
[10] Mouriarty and McCarty
[11] American Advertising Association
[12] Keller
[13] Marketing Plan
[14] Duncan
[15] Advertising
[16] Personal Selling
[17] Sales Promotion
[18] Public Relation
[19] Direct Market
[20] Customer Service
[21] Event and Sponsoring
بانك موضوع پايان نامه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فقه و حقوق- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مامايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت آموزشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بانكداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت شهري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت صنعتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت فن آوري اطلاعات (IT)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي شيمي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي عمران- نقشه كشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر - معماري سيستمها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- نرم افزار
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- هوش مصنوعي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پرستاري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پزشكي عمومي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پيراپزشكي- بيهوشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته MBA
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آبخيزداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آمار- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته اقتصاد
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تاريخ
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تربيت بدني- كليه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافيا- برنامه ريزي روستايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافياي سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته حسابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته روانشناسي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته رياضي محض
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- ادبيات انگليسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- مترجمي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات عرب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات فرانسه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبانشناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي گياهي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- علوم جانوري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- ميكروبيولوژي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم اجتماعي- جامعه شناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم تربيتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فيزيك- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته كتابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست( كليه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت اجرايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - تحول سازماني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - مالي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني- بازاريابي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بيمه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي- منابع انساني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي آبياري - گرايشهاي هيدرولوژي- زهكشي و ساختمانهاي توزيع و انتقال آب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- باغباني (همه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- اقتصاد كشاورزي و مديريت مزرعه
-
ليست موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- گياهپزشكي- بيماري شناسي گياهي
معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Sage
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Embase
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - كتابخانه OECD
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -Reaxys
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village 2
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Hein Online
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Talor and Francis
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - DOJA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Archnet
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISI Web of Knowledge
- آشنایی با پايگاههاي اطلاعاتي- پرتال منابع دیجیتال پزشکی وزارت بهداشت (PMDR)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -ASCE Library
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -IRANDOC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ERIC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - SID
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - پايگاه مجلات تخصصي نور(NOORMAG)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ACM
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - IEEE
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - JAMA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - PubMed
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Ebsco
- آشنایی با پایگاه اطلاعاتی - SpringerLink
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ProQuest
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Science Direct
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Emerald
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Thieme
- آشنايي با پايگاه اطلاعاتي Scopus ، پايگاه چكيده مقالات جهان
حمايت از پايان نامه ها
- حمایت از پایان نامه های علوم سیاسی توسط بیرخانه حمایت و هدایت پایاننامهها و رسائل علوم انسانی
- حمایت از پایان نامه های حقوق توسط دبیرخانه حمایت و هدایت پایان نامه ها و رسائل علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های حقوق در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های روانشناسی و تعلیم و تربیت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های اقتصاد در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های مدیریت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های علوم اجتماعی و ارتباطات در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- اعلام حمايت مالي از پايان نامه هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري توسط موسسه شاخص پروژه
- محورهای پژوهشی مورد حمایت وزارت بازرگانی
- اولويتهاي پژوهشي شركت سرمايهگذاريهاي خارجي ايران(ايفيك) در سال 1392
دانلود . . .
بورسهای خارجی
-
16 موقعیت PhD بسیار رقابتی برای پروژه های دکترا در سطح جهانی در علوم بهداشتی و درمانی در دانشگاه Ahhus ، دانمارک
-
اطلاعات در مورد بورس تحصیلی سالانه در كشور ژاپن براي فوق ديپلم، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا
-
بورس تحصیلی (گروه شیمی دانشگاه ابردین انگلستان)
-
بورس تحصیلی در حیطه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه علوم اعصاب، روانشناسی و رفتار دانشگاه لستر انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه پزشکی دانشگاه آکسفورد انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین (Aberdeen)
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی و داروسازی (گروه شیمی) دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در زمینه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا در حیطه پزشکی و داروسازی دانشگاه دورهام(Durham )انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا داروسازی - نقش پروتئین هومر در درد مزمن(پزشکی و داروسازی)
-
بورس تحصیلی دکتری دانشکده مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی دانشگاه دشربروکس کانادا
-
بورس تحصیلی دکتری در حیطه شیمی دانشگاه Monash استرالیا
-
بورس تحصیلی دکتری ( گروه شیمی دانشگاه ابردین (aberdeen)انگلستان)
دانشگاههاي برتر جهان
-
دانشگاه هاي مالزي
-
دانشگاه UPM ( دانشگاه پوترا مالزي)( دولتي)
-
دانشگاه UM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه USM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UITM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UTM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UKM مالزي( دولتي)
-
دانشگاه MMU مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCTI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCSI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه TENAGA مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاهKBU مالزي(خصوصي)
-
-
شرايط زندگي شهروندي در مالزي
-
دانشگاه هاي انگلستان
-
دانشگاه هاي اكراين
-
دانشگاههاي آلمان
-
دانشگاههاي استراليا