1. فراواني هاي مورد انتظار به معني ارقامي است که ........ توزيع شده باشند .
الف -بر اساس آرزوهاي مخاطبان
ب- بر اساس واقعيت ج
ج- به طور تصادفي
د- به طور نظري
2-اگر در تحقيقي بر اساس طيف" گاتمن" ميزان اشتباه ها 10 ، تعداد سؤالها 2و تعداد پاسخگويان 10 نفر باشد احتمال خطا ( P.e ) چقدر است ؟
الف- يک
ب- پنج ج
ج- دوازده
د- پانزده
3- اگر در تحقيقي با استفاده از طيف "گاتمن" پاسخگويان بر پايه شدت نگرش دسته بندي شوند ، نقطه ابهام ( Am) کجاست ؟
الف- آنجا که پاسخي دريافت نشده باشد .
ب- آنجا که در حالت مخالف عاطفي همزيستي دارند. ج
ج- آنجا که شدت نگرش بسيار بالا باشد .
د- آنجا که شدت نگرش بسيار پايين باشد .
4- عدم توازن N ( تعداد کل پاسخگويان ) و F ( فراواني ها ) زماني پيش مي آيد که لزوما" ....
الف- جمعيت بسيار بالا باشد .
ب- سؤالها بسيار زياد باشد .
ج- سؤالها تک جوابي ساده باشند .
د- سؤالها چند جوابي ساده باشند . ج
5- مي دانيد در مقايسه هاي زوجي ، عناصر دو به دو مقايسه مي شوند . حال اگر قرار باشد 10 نفر که وجهه آنان مورد بررسي است ، دو به دو مقايسه شوند ، چند زوج خواهيم داشت؟
الف- 25
ب- 30
ج- 40
د- 45 ج
6- اگر ابزار تحقيق موضوع مورد نظر را اندازه گيري کند آن ابزار از چه صفتي برخوردار است ؟
الف- بازسازي Reproductibility
ب- پاياپي reliabity
ج- روايي ( اعتبار ) Validity ج
د- عليت Causality
7- محققي که در تحقيق خود از شيوه « پانل » استفاده مي کند بيشتر درصد شناخت چه تغييراتي است ؟
الف -چند متغير نسبت به يکديگر
ب- متغيرهاي علي شناخته شده
ج- يک يا چند متغير نسبت به مکان
د- يک يا چند متغير در طول زمان ج
8- « اثر واکنشي » در آزمايش به دليل اجراي کدام عامل در آزمودني ايجاد مي شود ؟
الف- انجام گرفتن پيش آزمون ج
ب- اثر متقابل افت و بازگشت آماري
ج- استاندارد نبودن ابزارهاي اندازه گيري
د- بازگشت آماري
9- کدام عامل اعتبار دروني آزمايش را به خطر مي اندازد ؟
الف- اختلاف نمرات پيش ازمون با نمرات پس ازمون
ب- رشد ازمودني ها
ج- واريانس نمرات پيش آزمون
د- واريانس نمرات پس آزمون ج
10- در پژوهشي از دو کد گذاري متن واحدي استفاده کرده ايم . اگر کد گذار اول به 80 مورد و کدگذار دوم به 70 مورد کد داده باشد و تعداد مواردي که در هر کدگذاري مشترک است 50 باشد، قابليت يا پايايي ابزار اندازه گيري چه مقدار بوده است ؟
الف- 33%
ب- 44%
ج- 55%
د- 66% ج
11- کدام گزينه درباره فرضيه « تأثير سواد بر درآمد بر حسب نوع شخص متفاوت است » صحيح است ؟
الف- نوع شغل
ب- سواد متغير کنترل نام دارد . ج
ج- نوع شغل متغير تابع است .
د- سواد متغير تابع است .
12- فرضيه اي که منکر وجود رابطه با اثر بين متغيرهاست چه نام دارد ؟
الف- جهتي
ب- صفر ج
ج- فاقد جهت
د- وصفي
13- در کدام مکتب بعد ذهني و کيفيت بيشتر مورد توجه قرار مي گيرد ؟
الف- مکانيک گرايان
ب- رفتارگرايان
ج- تأويل گرايان ج
د- اثبات گرايان
14- در تحقيقي در باب تأثير اعتقادات ديني بر همسر گزيني، پاسخگويان بر حسب تعلق ديني بدينصورت دسته بندي شده اند : اسلام -مسيحيت -يهودي بودن. اين نوع متغيرها چه نام دارند ؟ ج
الف- اسمي
ب- ترتيبي
ج- فاصله اي
د- نسبي
15- "درون فهمي" به بهترين وجه در کدام نوع مشاهده تحقق پذير است ؟
الف- آزاد
ب- پذيرا
ج- نامرئي
د- همراه با مشارکت ج
16-- در کدام طيف قدرت تمييز ( يا تبعيض ) سنجه ها ( يا گويه ها ) محاسبه مي شود ؟
الف- اوزگود
ب- بوگاردس
ج- ليکرت ج
د- گاتمن
17- در يک تحقيق انجام شده بر اساس طيف" گاتمن" 10 نفر يه 100 نفر ارائه شده است و مقدار خطاها 12 مورد مي باشد ضريب بازنمايي ( ضريب تکرار ) چقدر است ؟
الف- 998%
ب- 988% ج
ج- 899%
د- 242%
18- فرض کنيد در يک تحقيق براي تست فرضيه اي از آزمون « کي دو » استفاده مي کنيد . اگر کي دو محاسبه شده ( X2 CAL ) شما 99/1 و کي دو جدول ( X2 Tab ) براي سطح معني دارايي ( 05/0 ) و درجه آزادي 1= df مقدار 841/3 باشد ، فرضيه .H شما چه وضعي پيدا مي کند ؟
الف- بايد دوباره آنرا تست کرد .
ب- تأييد مي شود .
ج- رد مي شود . ج
د- مشخص نمي شود .
19- در کدام يک از طيف هاي زير گونه ها طوري مرتب مي شوند که پاسخگوياني که به يک گونه پاسخ موافق مي دهند از پاسخگوياني که به همان پاسخ مخالف مي دهند مجموع نمره بيشتري کسب نمايند ؟
الف- ليکرت
ب- گوتمن ج
ج- تورستن
د- بوگاردوس
20- ضريب تبعيض يا ضريب تمييز کدام طيف به کار مي رود ؟
الف- تورستن
ب- ليکرت ج
ج- بوگاردوس
د- گوتمن
21- در نمونه گيري منظم يا سيستماتيک اگر 1= و شماره رديف اولين نفري که انتخاب مي شود 8 باشد شماره رديف سومين نفري که انتخاب مي شود ، چه خواهد بود ؟
الف- 34
ب- 32
ج- 28
د- 24 ج
22- تحقيقي در موضوع سنجش عقايد مردم نسبت به اشتغال زنان انجام گرفته و با استفاده از طيف ليکرت گويه هاي زير ارائه شده است :
- اشتغال زنان موجب سست شدن روابط خانوادگي مي شود :
کاملا" موافق موافق بي نظر مخالف کاملا" مخالف
- اشتغال زنان به بيکاري مردان مي انجامد :
کاملا" موافق موافق بي نظر مخالف کاملا" مخالف
- اشتغال زنان توليد ملي را افزايش مي دهد :
کاملا" موافق موافق بي نظر مخالف کاملا"
در صورتي که به نفرات کاملا" موافق 5 ، موافق 4، بي نظر 3 ، و مخالف 2 نمره و کاملا" مخالف 1 نمره داده شود نمره پاسخگويي فوق در مورد نظر او نسبت به اشتغال زن چند مي شود ؟
الف- 6 ج
ب- 8
ج- 12
د- 14
23- اگر جامعه آماري يک تحقيق مرکب از 9135 نفر و بخواهيد نمونه اي 435 نفري را به روش نمونه گيري منظم ( سيستماتيک ) تصادفي از آن جامعه آماري انتخاب کنيد و اولين نفر انتخاب شده نفر 512 باشد ، نفر هشتم انتخاب شده کدام است ؟
الف- 325
ب- 659 ج
ج- 947
د- 8700
24- در صورتيکه بخواهيم ارتباط بين دو متغير سواد ( با سه حالت ) و درآمد ( با 5 حالت ) را مورد ارزيابي قرار دهيم مقدار درجه آزادي آزمون 2X براي اين دو متغير کدام است ؟
الف- 3
ب- 5
ج- 8 ج
د- 15
25- در يک جامعه نرمال مقدار انحراف متوسط ( ميانگين قدر مطلق انحرافات ) برابر با 8 است . مقدار واريانس کدام است ؟
الف- 4/6 ج
ب- 10
ج- 41
د- 100
26- منظور از پايائي ( Reliabilty ) مشاهده چيست ؟
الف- افراد مختلف در مورد يک مسأله و شرايط همانند به گزارشهاي مشاهداتي همانند يا تقريبا" مشابهي برسند . ج
ب- توافق متخصصان يک امر در رابطه با يک شاخص يا معيار.
ج- واقعا" آن مطلبي مورد ثبت و ضبط قرار گرفته باشد که بر اساس نظريه ( بنابر طرح مسأله ) مورد نظر بوده است .
د- وجود رابطه بين مفاهيم نظري و ابزار اندازه گيري.
27- در کداميک از روشهاي تحقيق متغيرهاي مستقل کنترل پذير نيستند ؟
الف- آزمايشي
ب- بررسي
ج- تاريخي ج
د- توصيفي
28- اعتبار بيروني ( External valibity ) کدام مورد ارتباط تنگاتنگ دارد ؟
الف- کنترل
ب- تعميم پذيري نتايج ج
ج- پايائي
د- اعتماد
29- کدام مفهوم رابطه موقت بين دو يا چند متغير را بيان مي کند ؟
الف- سؤال
ب- فرضيه ج
ج- قضيه
د- نظريه
30- متغير مستقل در فرضيه هاي تحقيق همواره ........
الف- متغير است .
ب- توسط محقق با متغيرهاي ديگر جابجا مي شوند .
ج- همواره ثابت است .
د- علت پيدايش متغير وابسته محسوب مي شوند . ج
31- جامعه شناسي با کدام روشهاي منطقي کار مي کند ؟
الف- مفهوم سازي عملي و روش قياسي
ب- مفهوم سازي دستگاهي و روش قياسي
ج- روش استقراء ج
د- روش قياسي و روش استقراء
32- روشهاي ميداني چه حدي از اعتبار ( validity ) و روايي ( reliability ) را در مقايسه با روشهاي پيمايشي دارا هستند ؟
الف- اعتبار بالا و روايي پايين
ب- اعتبار بالا و روايي بالا ج
ج- اعتبار پايين و روايي بالا
د- روايي پايين و اعتبار بالا
33- تفاوت بين تصور ( notion ) و مفهوم ( concept ) به کدام يک از مقايسه هاي زيرنزديک تر است ؟
الف- به مثابه تفاوت ميان مردم عادي و علما است .
ب- به مثابه تفاوت ميان برداشت عاميانه و برداشت علمي از پديده هاي اجتماعي است .
ج- به مثابه تفاوت بين روش استقراء و روش قياس است . ج
د- به مثابه تفاوت بين علم اجتماع و علم طبيعي است .
34- از خاصيت "بين الاذهاني" به چه منظور استفاده مي شود ؟
الف- براي حل مشکل اشتباه ذهنيت فردي محقق .
ب- براي گريز از تأثير عينيت بر ادراک
ج- براي تقويت بنيان نظريه
د- براي حل مشکل واقعيت و درک آن . ج
35- چنانچه در تحقيقي با استفاده طيف گاتمن ميزان خطا صفر، تعداد پاسخگويان 100 نفر و گويه ها يا سنجه ها 5 عدد باشد ، ضريب تکرار ( بازنمايي ) چند خواهد بود ؟
الف- 2
ب- 85/0
ج- 8/0
د- 1 ج
36- در يک تحقيق به دنبال بررسي پيشرفت تحصيلي دانشجويان هستيم . اگر در اين تحقيق در مورد متغير جنس به مرد کد 1 و به زن کد 2 داده شود ، متغير جنس با توجه به کدهاي داده شده از چه نوع است ؟
الف- غير فعال
ب- وابسته
ج- مستقل ج
د- واسطه
37- استفاده محققين از اطلاعات يکسان که منجر به نتيجه گيري متفاوت مي شود معلول کدام يک از موارد زير است؟
الف- تکنيک هاي آماري
ب- تئوري
ج- تحليل اطلاعات ج
د- روشهاي جمع آوري اطلاعات ( متد )
38- مضمون تأويل داراي محتوايي ..... تبيين است .
الف- پايين تر از
ب- برابر با
ج- فراتر از ج
د- هيچکدام از موارد بالا
39- اگر در طيف" ليکرت "20 گويه يا سنجه را در اختيار 10 نفر قرار بدهيم و نظر کاملا" موافق را 5 و کاملا" مخالف را 1 نمره بدهيم ، بالاترين و پايين ترين امتياز به ترتيب چند خواهد بود ؟
الف- 100-20 ج
ب- 20-100
ج- 100-30
د- 1000-20
40- نخستين تأکيدات در مورد وجود تمايز اساسي ميان علوم طبيعي و علوم اجتماعي ، بر مبناي نظريات کدام متفکر شکل گرفته است ؟
الف- ماکس وبر
ب- کارم مانهايم
ج- ويلهلم ديلتاي ج
د- هانري برگسون
41- زماني که در يک تحقيق اين سؤال مطرح مي شود : « آيا نتايج تحقيق ، پاسخگوي سؤالها يا فرضهاي اوليه هست ؟ » ، کدام نوع اعتبار مورد توجه است ؟
الف- محتوايي
ب- وابسته به معيار
ج- دروني ج
د- صوري
42- فرضيه زير چه نوع فرضيه اي است ؟
هرچه مهاجرت ، بيکاري و فقدان وجدان اخلاقي بيشتر ، احتمال ارتکاب جرم نيز بيشتر .
الف- فرضيه چند متغيره
ب- فرضيه جهت دار چ
ج- فرضيه وصفي
د- فرضيه تک متغيره
43- کدام يک از جوابهاي زير در خصوص متغير فعال صحيح تر است ؟
الف- متغير فعال اغلب متغير مستقل است .
ب- متغير فعال اغلب متغير وابسته است .
ج- متغير فعال هميشه متغير وابسته است . ج
د- متغير فعال هميشه متغير مستقل نيست .
44- نقش اصلي تعريف عملياتي در تحقيق چيست ؟
الف- راهنماي مشاهده است .
ب- قلمرو معنايي فرضيه ها را مشخص مي کند .
ج- راهنماي تشکيل متغيرهاست . ج
د- فرق بين متغيرهاي وابسته و مستقل را مشخص مي سازد .
45- ضريب باز توليد ( تکرار ، بازنمايي ) ، ضريب ابهام و همبستگي دروني به ترتيب در کدام يک از مقياس هاي زير محاسبه مي شوند ؟
الف- گاتمن -استکنر -ليکرت
ب- گاتمن -تورستن -ليکرت ج
ج- تورستن- ليکرت- گاتمن
د- تورستون -ليکرت -استکنر
46- اگر ضريب همبستگي دو نيمه يک مقياس 5/0 باشد ، ضريب پايايي ( reliability) اين قياس چقدر است ؟
الف- 55/0
ب- 66/0
ج- 77/0
د- 88/0 ج
47- براي سنجش رابطه بين يک متغير ترتيبي و يک متغير نسبي از کدام يک از ضرايب زير مي توان استفاده کرد ؟
الف- Lamba
ب- Gamma
ج- correlation
د- phi ج
48- براي ساختن يک مقياس با استفاده از چند متغير موجود ، از کدام يک از دستورات Spss بايد استفاده نمود ؟
الف- compute
ب- frequencies ج
ج- Recode
د- crosstab
49- کدام يک از آماره هاي گرايش مرکزي زير براي توصيف درآمد سرانه کشورهامناسب است ؟
الف- مد يا نما
ب- ميانگين ج
ج- ميانه
د- هيچکدام
50- کدام طيف براي يافتن گويه ( سنجه ) مناسب از ميزان همبستگي گويه ها ( سنجه ) سود جسته است ؟
الف- بوگاردوس
ب- تورستن
ج- ازگود
د- ليکرت ج
بانك موضوع پايان نامه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فقه و حقوق- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مامايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت آموزشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بانكداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت شهري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت صنعتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت فن آوري اطلاعات (IT)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي شيمي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي عمران- نقشه كشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر - معماري سيستمها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- نرم افزار
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- هوش مصنوعي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پرستاري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پزشكي عمومي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پيراپزشكي- بيهوشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته MBA
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آبخيزداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آمار- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته اقتصاد
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تاريخ
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تربيت بدني- كليه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافيا- برنامه ريزي روستايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافياي سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته حسابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته روانشناسي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته رياضي محض
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- ادبيات انگليسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- مترجمي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات عرب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات فرانسه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبانشناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي گياهي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- علوم جانوري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- ميكروبيولوژي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم اجتماعي- جامعه شناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم تربيتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فيزيك- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته كتابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست( كليه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت اجرايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - تحول سازماني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - مالي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني- بازاريابي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بيمه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي- منابع انساني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي آبياري - گرايشهاي هيدرولوژي- زهكشي و ساختمانهاي توزيع و انتقال آب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- باغباني (همه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- اقتصاد كشاورزي و مديريت مزرعه
-
ليست موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- گياهپزشكي- بيماري شناسي گياهي
معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Sage
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Embase
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - كتابخانه OECD
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -Reaxys
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village 2
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Hein Online
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Talor and Francis
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - DOJA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Archnet
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISI Web of Knowledge
- آشنایی با پايگاههاي اطلاعاتي- پرتال منابع دیجیتال پزشکی وزارت بهداشت (PMDR)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -ASCE Library
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -IRANDOC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ERIC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - SID
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - پايگاه مجلات تخصصي نور(NOORMAG)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ACM
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - IEEE
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - JAMA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - PubMed
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Ebsco
- آشنایی با پایگاه اطلاعاتی - SpringerLink
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ProQuest
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Science Direct
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Emerald
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Thieme
- آشنايي با پايگاه اطلاعاتي Scopus ، پايگاه چكيده مقالات جهان
حمايت از پايان نامه ها
- حمایت از پایان نامه های علوم سیاسی توسط بیرخانه حمایت و هدایت پایاننامهها و رسائل علوم انسانی
- حمایت از پایان نامه های حقوق توسط دبیرخانه حمایت و هدایت پایان نامه ها و رسائل علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های حقوق در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های روانشناسی و تعلیم و تربیت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های اقتصاد در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های مدیریت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های علوم اجتماعی و ارتباطات در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- اعلام حمايت مالي از پايان نامه هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري توسط موسسه شاخص پروژه
- محورهای پژوهشی مورد حمایت وزارت بازرگانی
- اولويتهاي پژوهشي شركت سرمايهگذاريهاي خارجي ايران(ايفيك) در سال 1392
دانلود . . .
بورسهای خارجی
-
16 موقعیت PhD بسیار رقابتی برای پروژه های دکترا در سطح جهانی در علوم بهداشتی و درمانی در دانشگاه Ahhus ، دانمارک
-
اطلاعات در مورد بورس تحصیلی سالانه در كشور ژاپن براي فوق ديپلم، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا
-
بورس تحصیلی (گروه شیمی دانشگاه ابردین انگلستان)
-
بورس تحصیلی در حیطه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه علوم اعصاب، روانشناسی و رفتار دانشگاه لستر انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه پزشکی دانشگاه آکسفورد انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین (Aberdeen)
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی و داروسازی (گروه شیمی) دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در زمینه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا در حیطه پزشکی و داروسازی دانشگاه دورهام(Durham )انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا داروسازی - نقش پروتئین هومر در درد مزمن(پزشکی و داروسازی)
-
بورس تحصیلی دکتری دانشکده مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی دانشگاه دشربروکس کانادا
-
بورس تحصیلی دکتری در حیطه شیمی دانشگاه Monash استرالیا
-
بورس تحصیلی دکتری ( گروه شیمی دانشگاه ابردین (aberdeen)انگلستان)
دانشگاههاي برتر جهان
-
دانشگاه هاي مالزي
-
دانشگاه UPM ( دانشگاه پوترا مالزي)( دولتي)
-
دانشگاه UM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه USM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UITM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UTM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UKM مالزي( دولتي)
-
دانشگاه MMU مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCTI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCSI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه TENAGA مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاهKBU مالزي(خصوصي)
-
-
شرايط زندگي شهروندي در مالزي
-
دانشگاه هاي انگلستان
-
دانشگاه هاي اكراين
-
دانشگاههاي آلمان
-
دانشگاههاي استراليا