101- درون فهمي بيشتر در کداميک از نحله هاي زير مطرح است ؟
الف- مکتب اثباتي
ب- روشهاي تأويل ( تأويل گرائي ) ج
ج- رفتارگرائي
د- تجربه گرائي
102- در تحقيق در باب علل و عوامل اعتياد فرضيه زيرمطرح گرديد . به نظر مي رسد ، « اعتياد جوانان تهراني را نارسائي خانواده و گرايش به رسانه هاي نامطلوب سبب مي شود . اين فرضيه چه نام دارد ؟
الف- فرضيه وصفي
ب- فرضيه تک متغيره
ج- فرضيه چند متغيره ج
د- فرضيه صفر
103- در تحقيقي در باب علل و عوامل اعتياد مردان در تهران ، به تأثير همسالان بر اعتياد پرداخته شد .
در اين تحقيق ، همسالان چه نوع متغيري است ؟
الف- متغير تابع
ب- متغير مستقل ج
ج- متغير وابسته
د- متغير بيروني
104- اگر در تحقيقي با استفاده از طيف گاتمن ، تعداد پاسخگويان 10 نفر ، تعداد سنجه ها يا سؤالها 5 باشد ، احتمال خطا چقدر است ؟
الف- بيست و پنج
ب- پانزده
ج- هيجده
د- ده ج
105- اگر در تحقيقي با استفاده از مقايسه هاي زوجي ، محبوبيت 10 معلم را در بين دانش آموزان يک دبيرستان مورد بررسي قرار دهيم ، چند زوج خواهيم داشت ؟
الف- چهل و پنج ج
ب- بيست و پنج
ج- چهل
د- سي و پنج
106- در کدام يک از طيفها نهايت کوشش به عمل مي آيد تا فاصله سنجه ها يا گويه ها برابر باشد ؟
الف- ترستون ج
ب- بوگاردوس
ج- گاتمن
د- ليکرت
107- اگر در تحقيقي با استفاده از طيف ليکرت ، در باب عقايد مردمي درباره کنترل مواليد ، پاسخگوئي ( A) چنين پاسخ دهد:
شديدا" موافق موافق بي نظر مخالف شديدا" مخالف
سنجه 1 A
سنجه 2 A
سنجه 3
اگر شديدا" موافق = 5 موافق =4 بي نظر =3 مخاف= 2 شديدا" مخالف =1 باشد و سنجه ها در يک جهت طراحي شده باشند نمره نهايي اين فرد ( A ) چيست ؟
الف- بيست
ب- دوازده ج
ج- پانزده
د- يازده
108- اگر در شناخت جمعيت مورد مطالعه ، آنان را بر اساس تعلق مليت، ايراني ، فرانسوي و آلماني ، رده بندي کنيم ، از کدام يک از انواع مقياس ، استفاده کرده ايم ؟
الف- مقياسهاي اسمي ج
ب- مقياسهاي فاصله اي
ج- مقياسهاي ترتيبي
د- مقياسهاي نسبي
109- مطالعات موردي با کدام يک از روشهاي زير نزديک است ؟
الف- مطالعات پهناگر
ب- مطالعات ژرفائي ج
ج- مطالعات آماري
د- مطالعات فراژرفائي
110- پرسشنامه معکوس در کداميک از ابزار پژوهش به کار مي آيد ؟
الف- مصاحبه باز
ب- مشاهده آزاد
ج- تحليل محتوي ج
د- مصاحبه بسته با استفاده از پرسشنامه
111- اگر در تحقيقي ، با استفاده از طيف گاتمن ، 10 سنجه ( گويه ) ، به پاسخ داده مي شود و ميزان خطا 2 باشد ، ضريب تکرار يا بازنمائي چقدر است ؟
الف- 90/0
ب- 98/0 ج
ج- 85/0
د- 83/0
112- محاسبه ميانگين وزن يافته در کدام يک از طيف ها مورد توجه است ؟
الف- طيف بوگاردوس
ب- طيف -اوزگود
ج- طيف- استگنر
د- طيف ليکرت ج
113- ضريب ابهام در کدام طيف محاسبه مي شود ؟
الف- طيف اوزگود
ب- طيف بوگاردوس
ج- طيف ترستون ج
د- طيف استگنر
114- اعتبار تجربي به ترتيب ذيل محاسبه مي شود :
الف- باآزمون -آزمون مجدد
ب- باآزمون نتايج با داده هاي متقن ج
ج- با آزمون فرضيه ها
د- با آزمون و خطا
115- اگر در تحقيقي با استفاده از تحليل محتوا در دو مقطع بر روي يک متن 100 مقوله بررسي شوند و اختلاف 100 مورد باشد ، ضريب روائي چقدر است ؟
الف- 90/0 ج
ب- 85/0
ج- 80/0
د- 73/0
116- تحقيقي پيرامون شعارهاي ماه مه در شوروي سابق در خلال 10 سال صورت گرفته است ، اين تحقيق چه نام دارد ؟
الف- مطالعه موردي
ب- تک نگاري
ج- تحليل محتواي طولي ج
د- مشاهده آزاد
117- پرسشنامه معکوس در کدام نوع تحقيق معمول است ؟
الف- مصاحبه با استفاده از پرسشنامه
ب- تحليل محتوا ج
ج- مصاحبه آزاد
د- مشاهده کانوني
118- کدام يک از مجموعه هاي زير بهتر شناسنامه يک کتاب را معرفي مي کند ؟
الف- نام کتاب ، نام و نام خانوادگي مؤلف ، نام و نام خانواد گي مترجم احتمالي ، محل انتشار ، سال انتشار ، چاپخانه ، سال انتشار ، تعداد صفحات .
ب- نام کتاب ، نام و نام خانوادگي مؤلف ، نام و نام خانوادگي مترجم احتمالي ، محل انتشار ، چاپخانه ، سال انتشار ، مجله احتمالي .
ج- نام کتاب ، نام و نام خانوادگي مؤلف ، نام و نام خانوادگي مترجم ( مترجمان ) ، محل انتشار ، چاپخانه ، سال انتشار ، تعداد صفحات ، مجله احتمالي .
د -نام خانوادگي مؤلف ، نام مؤلف ، نام اثر ، نام مترجم احتمالي ، محل انتشار ، چاپخانه ، سال انتشار ، مجله احتمالي ، چاپ احتمالي . ج
119- پلان اثر تحقيقي در پايان به چه صورت مي آيد ؟
الف- فهرست اعلام
ب- فهرست مطالب ج
ج- فهرست جداول و نمودارها
د- فهرست منابع
120- شيوه قيفي وارونه چيست و چگونه به کار مي آيد ؟
الف- از سؤالهاي به سؤالهاي خاص مي رسيم .
ب- از سؤالهاي خاص به سؤالهاي کلي مي رسيم . ج
ج- از پاسخگويان عادي شروع و سپس به متخصصان مي رسيم .
د- از پاسخگويان متخصص به پاسخگويان عادي مي رسيم .
121- اگر در تحقيقي پيرامون عبور و مرور در تهران پرسيده شود : « براي رفتن به محل کار معمولا" از چه وسيله اي استفاده مي کنيد ؟ و چقدر هزينه مي کنيد ؟ اين نوع پرسش ها چه ناميده مي شود؟
الف- سؤالهاي ايستاري ج
ب- سؤالهاي آرزوئي
ج- سؤالهاي مرتبط با طرز تلقي
د- سؤالهاي رفتاري
122- تنظيم سنجه ها به طور منظم و برحسب انباشت پذيري در کدام طيف مورد توجه دقيق است ؟
الف- طيف بوگاردوس
ب- طيف ليکرت ج
ج- طيف گاتمن
د- طيف اوزگود
123- در تحقيقي پيرامون گذران فراغت ، سؤال بدينصورت مطرح مي شود :
جمعه گذشته از بيداري تا خواب وقت آزاد خود را چگونه گذرانديد ؟ در اين تحقيق از چه شيوه يا ابزاري استفاده شده است ؟
الف- کانوني ج
ب- بودجه -زمان
ج- غير مستقيم
د- فرافکن
124- اگر در تحقيقي همبستگي بين دو متغير X و Y مورد بررسي قرار گيرد و نتيجه به صورت نمودار زير در آيد ، بايد گفت :
الف- بين X و Y همبستگي به صورت کامل و مثبت وجود دارد . ج
ب- بينX و Y همبستگي به صورت منفي وجود دارد .
ج- بين X و Y همبستگي وجود ندارد .
د- بين X و Y همبستگي به صورت ناقص و مثبت وجود دارد .
125- اگر در تحقيقي پيرامون همسان بودن سواد زوجين، جدول زير بدست آيد :
چه نسبت از کل جمعيت همسري همسان تحصيل دارند ؟
زن مرد
بي سواد 30 10
با سواد 25 35
جمع 60 45
الف- 75/0 ج
ب- 7 3/0
ج- 43/0
د- 65/0
126- اختلال رابطه بين F و N در کدام يک از شرايط زير صورت مي گيرد ؟
الف- در سؤالهاي باز و آزاد
ب- در سؤالهاي دام
ج- در سؤالهاي چند جوابي ساده ج
د- در سؤالهاي تک جوابي ساده
127- اگر در تحقيقي پيرامون اشتغال زنان و اثرات آن بر خانواده ، درصدد بررسي تأثير اشتغال مادران ، ( X ) بر توفيق تحصيلي کودکان ( Y ) هستيم ، بايد گفت :
الف- متغير تابع است .
ب- متغير تابع نيست . ج
د- متغير واسط نيست .
128- اگر در تحقيقي پيرامون دزدي جوانان فقط نوع دزدي ، شيوه ارتکاب ، حجم مال دزديده شده مورد مشاهده قرار گيرد ، گفته مي شود ، از شيوه زير استفاده شده است .
الف- مشاهده کانوني ج
ب- مشاهده فعال
ج- مشاهده آزاد
د- مشاهده کلي
129- اگر در تحليل محتوا ، روي 400 جمله ، مقوله الف 20 بار تکرار شود ، احتمال تقارن اين دو مقوله چقدر است ؟
الف- 77/0
ب- 88/0 ج
ج- 90/0
د- 75/0
130- در تحقيقي توزيع جمعيت مورد مطالعه بر پايه اعتقاد ديني صورت گرفت و سه گروه کاتوليک ، پروتستان و کليمي تميز داده شد ، در اين تحقيق از چه مقياسي استفاده شده است ؟
الف- مقياس نسبي
ب- مقياس اسمي ج
ج- مقياس ترتيبي
د- مقياس فاصله اي
131- پژوهشگر به هنگام يک تحقيق ژرفانگر بايد :
الف- کنجکاوي را از خود دور کند .
ب- نسبت به داده هاي تحقيق يا پاسخهاي پاسخگويان خود ، کنجکاو باشد . ج
ج- نسبت به داده هاي تحقيق يا پاسخهاي پاسخگويان عکس العمل نشان دهد .
د- نسبت به عدم وجود امنيت و آرامش در جامعه تحقيق کنجکاو نباشد .
132- آيا يک محقق مي تواند به عنوان يک عضو کاملا" خودي و محرم در اجتماع مورد بررسي باز شناخته شود ؟
الف- خير ، يک محقق هر چقدر هم خود را به مردم نزديکتر سازد ، باز نمي تواند اين فکر را ازذهن مردم بزدايد که متعلق به فرهنگ ديگري است و سرانجام به محل يا کشورش بر مي گردد .
ب- بله، محقق به مردم نزديک مي شود و اين فکر را که متعلق به فرهنگ ديگري است از ذهن مردم مي زدايد . ج
ج- محقق با دوري از فرهنگ خود رفته رفته به صورت يک عضو کاملا" خودي و محرم در اجتماع مورد بررسي بازشناخته مي شود .
د- براي اينکه محقق به صورت يک عضو کاملا" خودي و محرم در اجتماع مورد بررسي درآيد ، عينا" تظاهر به بيگانگي نسبت به فرهنگ خود نمايد .
133- بررسي بازيهاي گروهي و قومي چه کمکي به تحقيق انسان شناسي مي کند ؟
الف- از طريق بازيها نقشهاي اقتصادي افراد در جامعه بررسي مي شود . ج
ب- بازيها به دور از نيازهاي اجتماعي و فرهنگي ، فقط به تقويت شخصيت افراد مي پردازد .
ج- بررسي بازيهاي گروهي و قومي مشخص کننده قدرت جسماني افراد در ارائه نقشهاي اعضاي آن است .
د- بازيها منعکس کننده نيازهاي اجتماعي و فرهنگي اند و بررسي آنها به شناخت نيازهاي فرهنگي اقوام مي انجامد.
134- داستانها و افسانه هاي عاميانه در جوامع نانويسا در تحقيق انسان شناسي به چه کار مي آيند ؟
الف- براي شناخت افسانه هاي غير مشابه در ميان اقوام گوناگون .
ب- براي شناخت نشانه هايي که دال بر عدم وجود اشاعه فرهنگي ميان اقوام است .
ج- براي شناخت حوادث مهم و رويدادهايي که در اين جوامع رخ داده اند . ج
د- براي شناخت تاريخ مکتوب و مستندي که در اين جوامع موجود است .
135- مارسل موس مي گويد : بايد بدانيم که مشاهده توسط چه کسي ، کجا ، چگونه و چرا انجام مي شود يا چرا انجام شده است و در واقع :
الف- مشاهده براي تأثير گذاري است .
ب- مشاهده براي باز توليد زندگي بوم زاداست . ج
ج- مشاهده براي دسته بندي اشياء نيست .
د- مشاهده براي تهيه مجموعه اي از اشياء است .
136- در سال 1896 که « بوآس » محدوديت روش تطبيقي را برشمرد ، چه نامي به آن داد؟
الف- روش تاريخي
ب -روش پيمايش متقاطع فرهنگي ج
ج- روش تطبيقي انسان شناسي اجتماعي
د- روش تطبيقي آشکار بين فرهنگي
137- تحقيق ميداني :
الف- اجازه مي دهد که مردم عقايد خود را عوض کنند و رسوم و فر هنگ خود را بر طبق شرايط حاکم قبول کنند .
ب- اجازه مي دهد که عقايد مردم محل به گوش مؤسسات دست اندرکار برنامه هاي توسعه برسد و در مورد رسوم ، فرهنگ و شيوه زندگي آنها اطلاعات دقيقي را به دست مي دهد . ج
ج- اجازه مي دهد تا عقايد مرم محل و اطلاعات آنها با توجه به عقايد انسان شناسان شکل جديدتري به خود بگيرد و در واقع فرهنگ پذير شود .
د- اجازه مي دهد تا انسان شناسان آداب و رسوم بوميان را تحت تأثير قرار دهند .
138- مصاحبه و مشاهده چگونه به مردم شناسان کمک مي کند ؟
الف- مصاحبه و مشاهده به دور از ارزشها و عوامل نا آشکاري است که با پرسشنامه به دست مي آيد .
ب- در هنگام مصاحبه و مشاهده نيازي به جلب اعتماد پاسخگو نيست .
ج- اطلاعات مورد نظر نه از طريق مشاهده و مصاحبه ، بلکه از طريق پرسشنامه اي که مردم شناس توزيع مي کند به دست مي آيد .
د- مستلزم حوصله و تبحر پژوهشگر و جلب اعتماد پاسخگو است . ج
139- در علم شناسي ادراک حسي وجود ندارد زيرا :
الف -مردم شناسي نيازي به ضبط و شرح تمامي زندگي يک جامعه ندارد .
ب- مردم شناسي نيازي به ثبت و ضبط وقايع اجتماعي و تدوين آمارها ندارد . ج
ج- مردم شناسي علم مشاهده و آمار است .
د- مردم شناسي نيازي به شناخت وقايع ، روابط بين آنها ، پيوندها و اندازه هايشان ندارد .
140- وقتي مردم نگار به محل تحقيق مي رود :
الف- بايد بدون هيچ گونه آگاهي قدم به محل بگذارد و به مطالعه بپردازد . ج
ب- بايد از آنچه که مي داند آگاهي کاملي داشته باشد تا به شناخت آنچه که از آن آگاه نيست توفيق يابد .
ج- بايد بداند که وقايع اجتماعي هرگز تاريخي نيستند و بنابراين برگشت پذير بوده و قابل انکارند .
د- بايد بداند که مطالعه وي نيازي به ثبت وقايع اجتماعي ندارد ، بلکه فقط بايد از آگاهيهاي گذشته خود در محل استفاده کند .
141- مشکلات ذهني مردم نگاري :
الف- خطر مشاهده سطحي است . ج
ب- جلوگيري از قضاوت اخلاقي است .
ج- کوششي براي به سر بردن با جامعه بوم زاد است .
د- دقت در انتخاب شواهد و توجه به زبانهاي محلي است .
142- اشياء جمع آوري شده در تحقيق مردم شناسي بايد :
الف- فقط شامل : نام ، محل ، شکل ، اندازه باشد .
ب- شامل : نام ، محل ، اندازه ، نحوه ساختن ، مورد استفاده مآخذ ، شکل ، تاريخ تحقيق ، قيمت خريد شي ء نام و مشخصات محقق باشد . ج
ج- شامل : نام ، نحوه ساختن ، تاريخ تحقيق ، نام محقق باشد .
د- فقط شامل ، اندازه ، نام ، قيمت خريد شي ء ، نام و مشخصات محقق باشد .
143- براي مفيد بودن تحقيق کدام يک از شروط زير لازم است ؟
الف- تبحر محقق در مطالعات پهناگر و مطالعه در نهادهاي اجتماعي گسترده .
ب- بي طرف بودن محقق در جامعه تحقيق . ج
ج- تبحر محقق در مطالعات پهنانگر در يک فاصله زماني اندک .
د- تبحر محقق در همه زمينه ها و داشتن زمان کافي براي تحقيق .
144- موزه نگاري :
الف- شاخه اي از مردم نگاري تحليلي است که به تحليل اشياء جمع آوري شده مي پردازد.
ب- شاخه اي از انسان شناسي است که تنها به تهيه عکس از داده ها مي پردازد .
ج- شاخه اي از مردم نگاري توصيفي است که نتايج تمدن يا همه اشياء را به هر شکلي که باشند ثبت مي کند . ج
د- شاخه اي از مردم نگاري تحليلي است که فاقد اهميت عملي و نظري است .
145- تهيه نقشه هاي توزيعي :
الف -بايد در آغاز پژوهش در محل تحقيق صورت گيرد . ج
ب- بايد در پايان پژوهش صورت گيرد .
ج- بايد در آغاز و پايان پژوهش صورت گيرد .
د- شيوه اي است کاربردي ، که پيش از انجام کار به آن مبادرت ورزيده مي شود .
146- اساس مشاهده :
الف- توجه به عينيت و صرفنظر کردن از ذهنيت است . ج
ب- دوري از عينيت و توجه دقيق به ذهنيت است .
ج- توجه به ذهنيت و استفاده از فرضيات تاريخي است .
د- فارغ بودن از مسايل جزئي و توصيفي است .
147- تحليل فرهنگي مقايسه اي چيست ؟
الف- يک نوع روش مردم شناسي براي شناخت نظام خويشاوندي بدون تجزيه و تحليل آماري است .
ب- يک نوع روش مردم شناسي براي تحليل نظام خويشاوندي ايروکوآ در سنخ شناسي « مورداک » است .
ج- يک نوع روش مردم شناسي است که در آن هيچ گونه فهرست بندي براي تحليل مقوله هاي مربوط به اقوام وجود ندارد .
د- يک نوع روش مقايسه اي است که مبتني بر فهرست بندي مقوله هاي مربوط به مفروضات و داده هاي اقوام بسيار مختلف است . ج
148- بهترين گروه پژوهشي :
الف -گروهي است مجهز به مردم نگاران و عکاسان متبحراست.
ب- گروهي است که بدون زمين شناس ، گياه شناس و مردم نگاران خود حرکت نکند و به زمين تحقيق قدم نگذارد.
ج- گروهي است که بايد فقط با مردم نگاران در محل به تحقيق بپردازند . ج
د- گروهي است که از روانشناسان خود در محل تحقيق استفاده مي کند .
149- تکنيکها و روشهاي تعيين شده به درجه شناخت ما از جامعه تحقيق بر مي گردد ، بنابراين پژوهشگر مردم شناس بايد :
الف- دوست داشتن و عواملي نظير آن را از خود دور کند .
ب- مدتها از جامعه مورد مطالعه دور باشد . ج
ج- در جامعه زندگي کند و همان طور که هست خود را به روستاييان بشناساند .
د- به هنگام تحقيق به نقش زمان و مکان توجه نکند .
بانك موضوع پايان نامه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فقه و حقوق- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مامايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت آموزشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بانكداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت شهري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت صنعتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت فن آوري اطلاعات (IT)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي شيمي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي عمران- نقشه كشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر - معماري سيستمها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- نرم افزار
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- هوش مصنوعي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پرستاري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پزشكي عمومي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پيراپزشكي- بيهوشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته MBA
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آبخيزداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آمار- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته اقتصاد
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تاريخ
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تربيت بدني- كليه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافيا- برنامه ريزي روستايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافياي سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته حسابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته روانشناسي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته رياضي محض
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- ادبيات انگليسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- مترجمي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات عرب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات فرانسه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبانشناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي گياهي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- علوم جانوري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- ميكروبيولوژي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم اجتماعي- جامعه شناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم تربيتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فيزيك- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته كتابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست( كليه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت اجرايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - تحول سازماني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - مالي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني- بازاريابي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بيمه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي- منابع انساني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي آبياري - گرايشهاي هيدرولوژي- زهكشي و ساختمانهاي توزيع و انتقال آب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- باغباني (همه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- اقتصاد كشاورزي و مديريت مزرعه
-
ليست موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- گياهپزشكي- بيماري شناسي گياهي
معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Sage
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Embase
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - كتابخانه OECD
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -Reaxys
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village 2
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Hein Online
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Talor and Francis
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - DOJA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Archnet
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISI Web of Knowledge
- آشنایی با پايگاههاي اطلاعاتي- پرتال منابع دیجیتال پزشکی وزارت بهداشت (PMDR)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -ASCE Library
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -IRANDOC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ERIC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - SID
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - پايگاه مجلات تخصصي نور(NOORMAG)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ACM
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - IEEE
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - JAMA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - PubMed
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Ebsco
- آشنایی با پایگاه اطلاعاتی - SpringerLink
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ProQuest
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Science Direct
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Emerald
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Thieme
- آشنايي با پايگاه اطلاعاتي Scopus ، پايگاه چكيده مقالات جهان
حمايت از پايان نامه ها
- حمایت از پایان نامه های علوم سیاسی توسط بیرخانه حمایت و هدایت پایاننامهها و رسائل علوم انسانی
- حمایت از پایان نامه های حقوق توسط دبیرخانه حمایت و هدایت پایان نامه ها و رسائل علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های حقوق در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های روانشناسی و تعلیم و تربیت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های اقتصاد در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های مدیریت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های علوم اجتماعی و ارتباطات در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- اعلام حمايت مالي از پايان نامه هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري توسط موسسه شاخص پروژه
- محورهای پژوهشی مورد حمایت وزارت بازرگانی
- اولويتهاي پژوهشي شركت سرمايهگذاريهاي خارجي ايران(ايفيك) در سال 1392
دانلود . . .
بورسهای خارجی
-
16 موقعیت PhD بسیار رقابتی برای پروژه های دکترا در سطح جهانی در علوم بهداشتی و درمانی در دانشگاه Ahhus ، دانمارک
-
اطلاعات در مورد بورس تحصیلی سالانه در كشور ژاپن براي فوق ديپلم، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا
-
بورس تحصیلی (گروه شیمی دانشگاه ابردین انگلستان)
-
بورس تحصیلی در حیطه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه علوم اعصاب، روانشناسی و رفتار دانشگاه لستر انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه پزشکی دانشگاه آکسفورد انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین (Aberdeen)
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی و داروسازی (گروه شیمی) دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در زمینه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا در حیطه پزشکی و داروسازی دانشگاه دورهام(Durham )انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا داروسازی - نقش پروتئین هومر در درد مزمن(پزشکی و داروسازی)
-
بورس تحصیلی دکتری دانشکده مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی دانشگاه دشربروکس کانادا
-
بورس تحصیلی دکتری در حیطه شیمی دانشگاه Monash استرالیا
-
بورس تحصیلی دکتری ( گروه شیمی دانشگاه ابردین (aberdeen)انگلستان)
دانشگاههاي برتر جهان
-
دانشگاه هاي مالزي
-
دانشگاه UPM ( دانشگاه پوترا مالزي)( دولتي)
-
دانشگاه UM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه USM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UITM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UTM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UKM مالزي( دولتي)
-
دانشگاه MMU مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCTI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCSI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه TENAGA مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاهKBU مالزي(خصوصي)
-
-
شرايط زندگي شهروندي در مالزي
-
دانشگاه هاي انگلستان
-
دانشگاه هاي اكراين
-
دانشگاههاي آلمان
-
دانشگاههاي استراليا