iranresearches-telegram

محصولات ایران پژوهان را در فروشگاه ببینید
 

مقالات

نگارش یافته توسط مدير محتواي ايران پژوهان مجموعه: حمايتها
تعداد بازدید: 64341
چاپ

طرح حمايت از پايان نامه هاي دوره هاي دكتري و كارشناسي ارشد
اداره پژوهش و توسعه منابع انساني شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ايران در جهت دستيابي به اهداف خود در نظر دارد از توان علمي دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي در زمينه هاي مختلف حيطه منابع انساني (تجزيه و تحليل و طراحي شغل، انتخاب و استخدام، آموزش، رشد و ارتقاء ، ارزيابي عملكرد، نگهداري، جبران خدمات و خاتمه خدمت)، سازمان و مديريت استفاده نمايد. از اينرو طرح حمايت از پايان نامه هاي دوره هاي دكتري و كارشناسي ارشد را به عنوان راهكاري اثر بخش در دستور كار خود قرار داده است. اهداف شركت در اين زمينه توسعه همكاريهاي علمي و پژوهشي بين دانشگاهها و صنعت، شناسايي و معرفي استادان و دانشجويان مستعد و علاقه مند در زمينة هاي منابع انساني و استفاده از نظرات و تخصص آنها،  هدايت و بهره برداري از پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي در راستاي حل مشكلات منابع انساني و استفاده از پتانسل هاي قابل توجه دانشگاهها مي باشد .

شرايط پيشنهاد دهنده پايان نامه:
-دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد، دكتري و فوق دكتري دانشگاههاي داخل و خارج از كشور
-
انتخاب و گزينش موضوع قبل از ارائه و تصويب پروپوزال در دانشگاه

رشته هاي مرتبط:
مديريت (منابع انساني، دولتي، صنعتي، آموزشي ،IT،اجرايي و MBA) مهندسي صنايع، مهندسي كامپيوتر(براي انجام پروژه هاي مدلسازي و برنامه نويسي در حيطه منابع انساني)، روانشناسي صنعتي، روانسنجي ( طراحي، اعتباريابي و نرم سازي آزمونهاي حسي، حركتي، هوش، استعداد، شخصيت و ... )و ساير رشته هاي علوم انساني كه موضوعات مرتبط با مديريت منابع انساني را بعنوان پايان نامه تحصيلي انتخاب مي نمايند.

چگونگي انتخاب موضوع تحقيق:
1-
پيشنهاد عناوين تحقيقاتي و مطالعاتي مرتبط با فعاليت شركت در كليه زمينه هاي مرتبط با منابع انساني، سازمان و مديريت توسط دانشجو به شركت با مد نظر قرار دادن ويژگيهاي موضوعات اولويت دار يا پيشنهاد موضوع از كارشناسان پژوهش و توسعه منابع انساني اين شركت
2-
مشاوره حضوري با كارشناسان پژوهش و توسعه منابع انساني شركت و  تاييد موضوع

ويژگيهاي موضوعات اولويت دار:
- در راستاي اهداف، ماموريتها و سياستهاي سازمان و در جهت رفع مسائل و مشكلات شركت يا شركتهاي تابعه در سراسر كشور باشد.
-
کاربردي و قابل استفاده بوده و بتوان آنرا اجرايي نمود.
-
مطالعات تطبيقي در زمينه ويژگيها، الگوها و عملكردهاي برتر در سازمانهاي داخلي يا خارجي.
-
مطالعات موردي برگزيده يا مقايسه اي
-
مطالعات و تحقيقات منتج به استخراج الگوهاي مناسب و كاربردي

مراحل انجام طرح:
1-
پيشنهاد موضوع تحقيق توسط دانشجو با مد نظر قرار دادن ويژگيهاي موضوعات اولويت دار يا پيشنهاد موضوع توسط كارشناس پژوهش و توسعه منابع انساني اين شركت
2-
مشاوره حضوري و تاييد موضوع
3-
تصويب پروپوزال در دانشگاه مربوطه
4- تكميل فرم شماره 1
توسط دانشجو با هماهنگي استاد راهنما و ارسال آن به اداره پژوهش و توسعه منابع انساني شرکت ملی پالایش و پخش
5- ارائه ساير مدارك لازم

مبلغ اعتبار (ميزان حمايت مالي)

آدرس: تهران, خيابان طالقاني, بين حافظ و وليعصر، نبش كوچه خوشبختي، ساختمان مركزي سوم شركت ملي پالايش و پخش, طبقه پنجم، واحد پژوهش و توسعه منابع انساني

 

 تلفن مستقيم

 دفتر:66966632 -  66970474

 دورنويس

 66970476

پست الکترونیکی

  این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

 

 

 

 

مدرك تحصيلي

 

 

 سقف حمايت(ريال)

 

 سهم دانشجو(ريال)

 

سهم استاد راهنما(درصد)

 

 سهم مشاور دانشگاهي(درصد)

 
سهم مشاور صنعتي(درصد)

 كارشناسي ارشد

 تا40000000

 40

 30

 15

 15

 دكتري

 تا70000000

 40

 30

 15

 15

             

 

قابليت اعتماد ، پايايي يا Reliability يك پرسشنامه يا ابزار اندازه گيري، از موضوعات بسيار مهم در امر جمع آوري اطلاعات و مشاهدات مي‌باشد كه متاسفانه گاهي مورد غفلت قرار مي‌گيرد.. در اينجا به شرح اين دو موضوع مهم مي‌پردازيم:

منبع اصلي: روش هاي تحقيق در علوم رفتاري، تاليف دكتر زهره سرمد، عباس بازرگان و الهه حجازي. 1376، موسسه نشر آگه، تهران.

پايائي يا قابليت اعتماد ابزار اندازه گيري

قابليت اعتماد كه واژه هايي مانند پايايي، ثبات و اعتبار  براي آن به كار برده مي‌شود و معادل انگليسي آن Reliability است، يكي از ويژگي هاي ابزار اندازه گيري (پرسشنامه يا مصاحبه يا ساير آزمون هاي علوم اجتماعي) است. مفهوم ياد شده با اين امر سروكار دارد كه ابزار اندازه گيري در شرايط يكسان تا چه اندازه نتايج يكساني به دست مي دهد. از جمله تعريف هايي كه براي قابليت اعتماد ارائه شده است مي توان به تعريف ارائه شده توسط ايبل و فريسبي (1989) اشاره كرد: «همبستگي ميان يك مجموعه از نمرات و مجموعه ديگري از نمرات در يك آزمون معادل كه به صورت مستقل بر يك گروه آزمودني به دست آمده است

با توجه به اين امر معمولا دامنه ضريب قابليت از صفر (عدم ارتباط) تا 1+ (ارتباط كامل) است. ضريب قابليت اعتماد نشانگر آن است كه تا چه اندازه ابزار اندازه گيري ويژگي هاي با ثبات آزمودني و يا ويژگي هاي متغير و موقتي وي را مي سنجد.

لازم به ذكر است كه قابليت اعتماد در يك آزمون مي‌تواند از موقعيتي به موقعيت ديگر و از گروهي به گروه ديگر متفاوت باشد. براي محاسبه ضريب قابليت اعتماد ابزار اندازه گيري شيوه هاي مختلفي به كار برده مي‌شود. از آن جمله مي‌توان به الف) اجراي دوباره (روش بازآزمايي) ، ب) روش موازي (همتا) ، ج) روش تصنيف (دو نيمه كردن)  ، د) روش كودر- ريچاردسون و ساير اشاره كرد.

 

۱- اجراي دوباره آزمون يا روش بازآزمايي
اين روش عبارت است از ارائه يك آزمون بيش از يك بار در يك گروه آزمودني تحت شرايط يكسان. براي محاسبه ضريب قابليت اعتماد با اين روش، ابتدا ابزار اندازه گيري بر روي يك گروه آزمودني اجرا شده و سپس در فاصله زماني كوتاهي دوباره در همان شرايط، آزمون بر روي همان گروه اجرا مي‌شود. نمرات بدست آمده از دو آزمون مورد نظر قرار گرفته و ضريب همبستگي آنها محاسبه مي‌شود. اين ضريب نمايانگر قابليت اعتماد (پايايي) ابزار است. روش بازآزمايي براي ارزيابي ثبات مولفه هاي يك ابزار اندازه گيري به كار مي‌رود ولي با اين اشكال نيز روبه رو است كه نتايج حاصله از آزمون مجدد مي‌تواند تحت تاثير تمرين (تجربه) و حافظه آزمودني قرار گرفته و بنابراين منجر به تغيير در قابليت اعتماد ابزار اندازه گيري گردد.

 

۲- روش موازي يا استفاده از آزمون هاي همتا
يكي از روشهاي متداول ارزيابي قابليت اعتماد در اندازه گيري هاي رواني- تربيتي استفاده از آزمون هاي همتا است كه شباهت زيادي با يكديگر دارند ولي كاملا يكسان نيستند.

ضريب قابليت اعتماد بر اساس همبستگي نمرات دو آزمون همتا به دست مي‌آيد.  خطاهاي اندازه گيري و كمبود يا عدم وجود همساني ميان دو فرم همتاي آزمون (تفاوت در سوالات يا محتواي آن‌ها) قابليت اعتماد را كاهش مي‌دهد.

ممكن است فرم هاي همتا به طور همزمان ارائه نگردد. در اين صورت قابليت اعتماد هم شامل ثبات و همساني مي‌شود. اگر فاصله اجراي فرم هاي همتا زياد باشد و تغييراتي در ضريب قابليت اعتماد مشاهده گردد، ممكن است كه اين تغيير مربوط به عوامل فردي (آزمودني ها)، همتا نبودن آزمون ها و يا تركيبي از هر دو باشد.

 

۳- روش تنصيف (دو نيمه كردن)
اين روش براي تعيين هماهنگي دروني يك آزمون به كار مي‌رود. براي محاسبه ضريب قابليت اعتماد با اين روش، سوال هاي (اقلام) يك آزمون را به دو نيمه تقسيم نموده و سپس نمره سوال هاي نيمه اول و نمره سوال هاي نيمه دوم را محاسبه مي‌كنيم. پس از آن همبستگي بين نمرات اين دو نيمه را بدست مي‌آوريم. ضريب همبستگي به دست آمده براي ارزيابي قابليت اعتماد كل آزمون مورد استفاده قرار مي‌گيرد. براي محاسبه ضريب قابليت اعتماد كل آزمون از فرمول -اسپيرمن- براون- براي اين مورد استفاده مي‌شود:

(1+همبستگي بين دو نيمه)    /    2 * همبستگي بين دو نيمه  = ضريب قابليت اعتماد كل آزمون

براي مثال آزموني با 80 سوال به 35 دانشجوي سال اول ارائه شده است. آزمون به دو نيمه (40 سوال) تقسيم شده است. همبستگي ميان نمرات دو تست r=0.7  مي‌باشد. قابليت اعتماد كل آزمون به قرار زير است:

 2*0.7 / (1+0.7) = 0.82 = ضريب قابليت اعتماد كل آزمون

 

۴- روش كودر- ريچاردسون
كودر و ريچاردسون دو فرمول را براي محاسبه هماهنگي دروني آزمون ها ارائه نموده اند. فرمول اول برآوردي از ميانگين ضرايب قابليت اعتماد براي تمام طرق ممكن تنصيف (دو نيمه كردن) را به دست مي‌دهد. اين ضريب برابر است با:

Description: http://www.spss-iran.com/index_files/image51921.png

كه در آن :

n تعداد سوال ها  -  p نسبت پاسخ هاي صحيح  -  q  نسبت پاسخ هاي غلط  -  Description: http://www.spss-iran.com/index_files/image51901.pngواريانس نمرات كل

فرمول دوم: براي استفاده از فرمول دوم بايد سطح دشواري سوال هاي آزمون يكسان باشد:

Description: http://www.spss-iran.com/index_files/image51881.png

كه در آن :

n تعداد سوال ها  -  Description: http://www.spss-iran.com/index_files/image5186.pngواريانس نمره هاي كل   -  Description: http://www.spss-iran.com/index_files/image51841.pngميانگين نمرات

براي محاسبه ضريب قابليت اعتماد با اين روش، نيازي به داشتن نسبت پاسخ هاي صحيح و غلط نيست، بلكه در دست داشتن واريانس نمره هاي كل و ميانگين نمرات كفايت مي‌كند.

براي مثال، آزموني داراي 40 سوال است. اين آزمون به گروهي از دانش آموزان داده شده است. ميانگين نمره هاي آزمون 25 و واريانس كل 26 محاسبه شده است. سطح دشواري سوال ها نيز يكسان است. ضريب قابليت اعتماد اين آزمون را محاسبه كنيد:

Description: http://www.spss-iran.com/index_files/image51821.png

 

۵- روش آلفاي كرونباخ
يكي ديگر از روشهاي محاسبه قابليت اعتماد استفاده از فرمول كرونباخ است. اين روش براي محاسبه هماهنگي دروني ابزار اندازه گيري از جمله پرسشنامه ها يا آزمونهايي كه خصيصه هاي مختلف را اندازه گيري مي كند بكار مي رود. در اين گونه ابزارها، پاسخ هر سوال مي تواند مقادير عددي مختلف را اختيار كند.

براي محاسبه ضريب آلفاي كرونباخ ابتدا بايد واريانس نمره هاي هر زير مجموعه سوال هاي پرسشنامه (يا زير آزمون) و واريانس كل را محاسبه كرد. سپس با استفاده از فرمول زير مقدار ضريب آلفا را محاسبه كرد.

Description: http://www.spss-iran.com/index_files/image51681.png

كه در آن:

Description: http://www.spss-iran.com/index_files/image50631.png  تعداد زير مجموعه سوال هاي پرسشنامه يا آزمون.

Description: http://www.spss-iran.com/index_files/image51761.png  واريانس زير آزمون Description: http://www.spss-iran.com/index_files/image51781.pngام.

Description: http://www.spss-iran.com/index_files/image51801.png  واريانس كل آزمون.

براي مثال اگر پرسشنامه داراي سه زير مجموعه سوال باشد، به طوري كه واريانس هر زير مجموعه به ترتيب 6 ، 4 و 7  بوده و واريانس كل برابر با 32  باشد، مقدار ضريب آلفاي كرونباخ با استفاده از فرمول ياد شده به صورت زير به دست مي‌آيد:

Description: http://www.spss-iran.com/index_files/image51941.png

مقدار صفر اين ضريب نشان دهنده عدم قابليت اعتماد و 1+ نشان دهنده قابليت اعتماد كامل است.

در خصوص آزمون آلفاي كروبناخ مطالب ديگري نيز در بخش  آزمون كرونباخ آلفا ارائه شده است.

 

عوامل موثر بر ضريب قابليت اعتماد

ضريب قابليت اعتماد يك آزمون تحت تاثير عوامل مختلفي قرار دارد كه عبارتست از :

۱- طول آزمون: علي الاصول آزمون هاي طولاني تر از قابليت اعتماد بالاتري در مقايسه با آزمون هاي كوتاه برخوردارند. براي مثال ضريب قابليت اعتماد يك آزمون 60  سوالي مي‌تواند بيشتر از يك آزمون 40  سوالي باشد.

۲- سوال هاي مشابه از نظر محتوا و با سطح دشواري متوسط، قابليت اعتماد آزمون را افزايش مي‌دهد.

۳- ماهيت متغير اندازه گيري شده نيز ضريب قابليت اعتماد را تحت تاثير قرار مي‌دهد.

لازم به ذكر است كه ضريب قابليت اعتماد در تفسير نتايج مهم بوده و شرط اساسي در انتخاب يك ابزار اندازه گيري است.


 

طرح حمايت از پايان نامه هاي دوره هاي دكتري و كارشناسي ارشد
اداره پژوهش و توسعه منابع انساني شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ايران در جهت دستيابي به اهداف خود در نظر دارد از توان علمي دانشجويان دوره هاي تحصيلات تكميلي در زمينه هاي مختلف حيطه منابع انساني (تجزيه و تحليل و طراحي شغل، انتخاب و استخدام، آموزش، رشد و ارتقاء ، ارزيابي عملكرد، نگهداري، جبران خدمات و خاتمه خدمت)، سازمان و مديريت استفاده نمايد. از اينرو طرح حمايت از پايان نامه هاي دوره هاي دكتري و كارشناسي ارشد را به عنوان راهكاري اثر بخش در دستور كار خود قرار داده است. اهداف شركت در اين زمينه توسعه همكاريهاي علمي و پژوهشي بين دانشگاهها و صنعت، شناسايي و معرفي استادان و دانشجويان مستعد و علاقه مند در زمينة هاي منابع انساني و استفاده از نظرات و تخصص آنها،  هدايت و بهره برداري از پايان نامه هاي تحصيلات تكميلي در راستاي حل مشكلات منابع انساني و استفاده از پتانسل هاي قابل توجه دانشگاهها مي باشد .

شرايط پيشنهاد دهنده پايان نامه:
-دانشجويان مقاطع كارشناسي ارشد، دكتري و فوق دكتري دانشگاههاي داخل و خارج از كشور
-
انتخاب و گزينش موضوع قبل از ارائه و تصويب پروپوزال در دانشگاه

رشته هاي مرتبط:
مديريت (منابع انساني، دولتي، صنعتي، آموزشي ،IT،اجرايي و MBA) مهندسي صنايع، مهندسي كامپيوتر(براي انجام پروژه هاي مدلسازي و برنامه نويسي در حيطه منابع انساني)، روانشناسي صنعتي، روانسنجي ( طراحي، اعتباريابي و نرم سازي آزمونهاي حسي، حركتي، هوش، استعداد، شخصيت و ... )و ساير رشته هاي علوم انساني كه موضوعات مرتبط با مديريت منابع انساني را بعنوان پايان نامه تحصيلي انتخاب مي نمايند.

چگونگي انتخاب موضوع تحقيق:
1-
پيشنهاد عناوين تحقيقاتي و مطالعاتي مرتبط با فعاليت شركت در كليه زمينه هاي مرتبط با منابع انساني، سازمان و مديريت توسط دانشجو به شركت با مد نظر قرار دادن ويژگيهاي موضوعات اولويت دار يا پيشنهاد موضوع از كارشناسان پژوهش و توسعه منابع انساني اين شركت
2-
مشاوره حضوري با كارشناسان پژوهش و توسعه منابع انساني شركت و  تاييد موضوع

ويژگيهاي موضوعات اولويت دار:
- در راستاي اهداف، ماموريتها و سياستهاي سازمان و در جهت رفع مسائل و مشكلات شركت يا شركتهاي تابعه در سراسر كشور باشد.
-
کاربردي و قابل استفاده بوده و بتوان آنرا اجرايي نمود.
-
مطالعات تطبيقي در زمينه ويژگيها، الگوها و عملكردهاي برتر در سازمانهاي داخلي يا خارجي.
-
مطالعات موردي برگزيده يا مقايسه اي
-
مطالعات و تحقيقات منتج به استخراج الگوهاي مناسب و كاربردي

مراحل انجام طرح:
1-
پيشنهاد موضوع تحقيق توسط دانشجو با مد نظر قرار دادن ويژگيهاي موضوعات اولويت دار يا پيشنهاد موضوع توسط كارشناس پژوهش و توسعه منابع انساني اين شركت
2-
مشاوره حضوري و تاييد موضوع
3-
تصويب پروپوزال در دانشگاه مربوطه
4- تكميل فرم شماره 1
توسط دانشجو با هماهنگي استاد راهنما و ارسال آن به اداره پژوهش و توسعه منابع انساني شرکت ملی پالایش و پخش
5- ارائه ساير مدارك لازم

مبلغ اعتبار (ميزان حمايت مالي)

آدرس: تهران, خيابان طالقاني, بين حافظ و وليعصر، نبش كوچه خوشبختي، ساختمان مركزي سوم شركت ملي پالايش و پخش, طبقه پنجم، واحد پژوهش و توسعه منابع انساني

 

 تلفن مستقيم

 دفتر:66966632 -  66970474

 دورنويس

 66970476

پست الکترونیکی

  این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

 

 

 

 

مدرك تحصيلي

 

 

 سقف حمايت(ريال)

 

 سهم دانشجو(ريال)

 

سهم استاد راهنما(درصد)

 

 سهم مشاور دانشگاهي(درصد)

 
سهم مشاور صنعتي(درصد)

 كارشناسي ارشد

 تا40000000

 40

 30

 15

 15

 دكتري

 تا70000000

 40

 30

 15

 15

             

 

 


ایران کنفرانس

confBook

بانك موضوع پايان نامه

معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي

حمايت از پايان نامه ها

بورسهای خارجی

-->