بانك اطلاعات عناوين پايان نامه و پژوهش معرفي پايگاه هاي اطلاعات علمي بخش خدمات وب و seo بخش دانلود رايگان بخش دانلود پروپوزال بخش معرفي دانشگاههاي خارجي و شرايط تحصيل و بورس آنها

این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

iranresearches-telegram

فروشگاه ایران پژوهان 

نگارش یافته توسط مدير محتواي ايران پژوهان مجموعه: اخبار علمي ، پژوهشي و دانشگاهي
تعداد بازدید: 1108
چاپ

 

 

 

جزئیات پذیرش بومی در دستیاری پزشکی / ماندگاری متخصص مناطق محروم با سهمیه 30 درصدی
معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به جزئیات سهمیه 30 درصدی مناطق محروم در پذیرش دستیار تخصصی صورت می گیرد، گفت: این سهمیه مصوبه مجلس است و واجدین شرایط بومی که از سهمیه استفاده کنند تا 3 برابر مدت تحصیل حق ارائه خدمت در جای دیگری را ندارند که این امر به ماندگاری متخصص کمک می کنند.

دکتر سیدامیرمحسن ضیایی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: وزارت بهداشت در دو سال اخیر ظرفیت پذیرش دستیار را بالا برده است و حتی الامکان به شرط تامین هیات علمی هیچ سهمیه ای را اضافه نمی کند.

وی افزود: امسال سال اول اجرای اصلاح سهمیه ها بر اساس قانون عدالت آموزشی مصوب مجلس است که طبق قانون باید 10 درصد ظرفیت های دستیاری از کل ظرفیت به مناطق محروم در قالب نیاز سطح بندی و پزشک خانواده اختصاص یابد.

ضیایی اظهار داشت: طبیعی است که این ظرفیت در اختیار دانشگاه ها به عنوان قطب مربوطه قرار دارد تا خدمات قانونی و محل تحصیل افراد را تعیین کند.

وی گفت: با توجه به اینکه وزارت بهداشت مسئول حفظ و ارتقای سلامت مردم است در بخش تخصصی نیز باید نیاز مناطق را تامین کند که از راه آزمون و بومی گزینی و تامین عدالت آموزشی می تواند این نیاز را تامین کند.

معاون وزیر بهداشت اظهار داشت: بر اساس قانون مجلس، کسانی که می خواهند از سهمیه بومی استفاده کنند با 85 درصد نمره در منطقه خودشان شانس قبولی دارند. نکته این سهمیه این است است که ممکن است شانس کسی که در تهران است در این سهمیه کمتر باشد و واقعیت این است که این فرد در صورت پذیرش هم مایل به ادامه تحصیل و خدمت در آن منطقه نیست پس از ابتدا شانس قبولی کمتری دارد پس این شانس برای یک فرد بومی بیشتر خواهد بود.

وی تاکید کرد: با توجه به شرایط فعلی آموزش و درمان ما در مناطق برخوردار و تهران نیاز به پزشک متخصص نداریم. پس فردی که امکان پذیرش در سایر مناطق را دارد می تواند به آن مناطق پذیرفته شود . ضمن اینکه این افراد باید سه برابر مدت تحصیل به ارائه خدمت بپردازند و در این مدت در جای دیگری حق مطب ندارند.

ضیایی اظهار داشت: از سوی دیگر این افراد پس از گذراندن نصف مدت تعهد خود می توانند در آزمون فوق تخصصی شرکت کنند که تمامی این موارد به ضریب ماندگاری با توجه به طرح تحول سلامت کمک می کند. 

به گزارش مهر، بر اساس اصلاحیه قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است سی درصد (30%) ورودی های رشته های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استانها و در چهار چوب نظام سطح بندی پذیرش کند.

این قانون اصلاح بند(3) ماده واحده قانون برقراری عدالت آموزشی در پذیرش دانشجو در دوره های تحصیلات تکمیلی و تخصصی به تصویب مجلس شورای اسلامی و به تأیید شورای نگهبان رسیده است در تاریخ اول آبان ماه 1392 از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موظف است سی درصد (30%) ورودی های رشته های پزشکی عمومی، دستیاری تخصصی پزشکی و سایر رشته های گروه پزشکی را از طریق جذب دانشجوی بومی با اولویت مناطق محروم و متناسب با نیاز استانها و در چهار چوب نظام سطح بندی پذیرش کند.

بر این اساس، تعهد اخذ شده از مشمولان این بند برای خدمت در مناطق مورد تعهد سه برابر مدت تحصیل و قابل خرید و جا به جایی نیست.

همچنین، ارائه مدرک تحصیلی مشمولان مذکور بعد از اتمام تعهد مورد نظر، مجاز است و نامبردگان در زمان تعهد مجاز به فعالیت پزشکی در سایر نقاط کشور نیستند.
بر این اساس، تحصیل دانشجویان بومی موضوع این بند در دانشگاههای استان مربوطه در اولویت است، در صورتی که دواطلب مذکور نمره لازم برای تحصیل در دانشگاههای دیگر را کسب کرده باشد، تحصیل او برابر مقررات این بند منوط به موافقت وی خواهد بود.

همچنین، ادامه تحصیل درمقاطع آموزشی بالاتر، پس از طی حداقل نیمی از مدت زمان تعهد مشمولان این بند امکانپذیر است و نیز نقل و انتقال مشمولان این بند تابع مقررات این قانون است.

منبع: خبرگزاری مهر

 

 

 

بنر ایران کنفرانس

ایران کنفرانس

بانك موضوع پايان نامه

معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي

حمايت از پايان نامه ها

RssFeed

-->