بانك اطلاعات عناوين پايان نامه و پژوهش معرفي پايگاه هاي اطلاعات علمي بخش خدمات وب و seo بخش دانلود رايگان بخش دانلود پروپوزال بخش معرفي دانشگاههاي خارجي و شرايط تحصيل و بورس آنها

این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

iranresearches-telegram

فروشگاه ایران پژوهان 

نگارش یافته توسط مدير محتواي ايران پژوهان مجموعه: اخبار علمي ، پژوهشي و دانشگاهي
تعداد بازدید: 9007
چاپ
جزئیات جدید استخدام مربیان پیش‌دبستانی
خبرنامه دانشجویان ایران: وزیر آموزش و پرورش درباره جزئیات نظام رتبه‌بندی معلمان، گفت: آموزش و پرورش موظف شده طی سه سال این نظام را اجرا کند و این آغاز بازمهندسی نیروی انسانی آموزش و پرورش است.
به گزارش  ایسنا، حمیدرضا حاجی‌بابایی در نشست خبری امروز خود در پاسخ به سوال ایسنا درباره نظام رتبه‌بندی معلمان، گفت: در مرداد ماه سال گذشته جلسه مشترکی با کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مشهد برگزار کردیم که در آن نظام رتبه‌بندی معلمان در دستور کار قرار گرفت.
وی افزود: آموزش و پرورش جزئیاتی درباره نظام رتبه‌بندی معلمان به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد داد و یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که عنوان شد، این بود که نظام رتبه‌بندی معلمان در حیطه قانون خدمات مدیریت کشوری نباشد که این امر نیز نیازمند مصوبه مجلس است.
حاجی‌بابایی ادامه داد: جزئیات نظام رتبه‌بندی معلمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شده و بخش مهمی از قوانین آن که دارای بار مالی است به امضای دولت رسیده است.
وزیر آموزش و پرورش گفت: در این نظام رتبه‌بندی ماده واحده‌ای وجود دارد که در لایحه پیشنهادی به هیات دولت جهت ارسال به مجلس آمده است و بر این اسا دولت مکلف است به منظور جذب و تامین منابع انسانی آموزش و پرورش در تمام دوره‌های تحصیلی و اداری به صورت امر حاکمیتی، نظام جذب منابع انسانی آموزش و پرورش را تدوین و به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی برساند.
وی تصریح کرد: همچنین وزارت آموزش و پرورش مکلف شده طی یک دوره زمانی سه ساله ضمن اجرای زیر نظام‌های شش‌گانه مصوب سند تحویل بنیادین، نسبت به اصلاحات ساختاری و محتوایی فعالیت‌های آموزش و پرورش و ارتقا، کارآیی و مهندسی نیروی انسانی خود اقدام کند.
به گفته حاجی‌بابایی، در نظام رتبه‌بندی معلمان، اهداف، جزئیات، شیوه‌نامه‌ها، گزینش و همچنین ارتقای جایگاه معلمان مورد بررسی و تصویب شورای عالی آموزش و پرورش قرار گرفته و دولت نیز نحوه تشکیل کارگروه‌های ممیزی استانی، عناوین رتبه‌ها، هیات ممیزی استانی و مرکزی، نحوه تشکیل گروه‌ها و گواهینامه صلاحیت حرفه‌ای را مشخص کرده است.
به گفته وزیر آموزش و پرورش، آنچه که در دولت در خصوص نظام رتبه‌بندی معلمان مصوب شده در چارچوب قانون مدیریت خدمات کشوری است، اما آموزش و پرورش از مجلس درخواست کرده تا این نظام را به صورت مستقل و خارج از قانون مدیریت خدمات کشوری مصوب کند.
وی در توضیح بیشتر گفت: این نظام رتبه‌بندی همزمان در شورای عالی انقلاب فرهنگی، مجلس شورای اسلامی و شورای عالی آموزش و پرورش در حال بحث و بررسی است و زمانی که مجلس آن را مصوب کند، شورای عالی آموزش و پرورش آن را در دستور کار قرار خواهد داد و دولت نیز برای تامین بار مالی آن را مصوب خواهد کرد. بر اساس این نظام رتبه‌بندی، پرونده تعیین سطح معلمان برای قرار گرفتن در رتبه‌های مربی معلم، استادیار معلم، دانشیار معلم و استاد معلم در دستور کار قرار می‌گیرد. ضمن آنکه برای تعیین این سطح، معلمان باید شش ماه دوره حرفه معلمی را بگذرانند و پس از گرفتن مجوز گواهی حرفه معلمی، می‌توانند در کلاس‌ها حضور داشته باشند.

به گفته حاجی‌بابایی، تا زمانی که معلمان در سطح‌بندی‌ها این رتبه‌ها را کسب نکنند، روال قبلی کار آنها ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه رجایی و در موارد خاص تنها از طریق آزمون، نیروهای تخصصی خود را به کار خواهد گرفت و تنها کسانی می‌توانند سر کلاس‌ها به امر تدریس مشغول شوند که پس از گذراندن دوره شش ماهه گواهی حرفه‌ای معلمی را دریافت کنند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه مهندسی نیروی انسانی از نظام رتبه‌بندی معلمان آغا می‌شود، گفت: پیش‌بینی می‌شود طی سه سال از طریق تعاریفی که برای این نظام رتبه‌بندی شکل گرفته و گزینش تخصصی، بتوانیم نظام رتبه‌بندی معلمان را آغاز کنیم.

به گفته حاجی‌بابایی، با اجرای این قانون، معلمی که به رتبه استاد معلمی برسد، حداقل ۶۰ تا ۷۰ درصد افزایش حقوق خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه ما آموزش و پرورش را دانشگاهی می‌دانیم که از مقطع ابتدایی شروع و به دانشگاه ختم می‌شود، گفت: در مقایسه حقوق یک معلمی که به فرض ۱۲ سال سابقه دارد و دارای رتبه استاد معلمی است با یک استاد دانشگاه نباید حقوق این معلم حداقل از ۸۰ درصد حقوق استاد دانشگاه پایین‌تر باشد و ضرورت این امر در مصوبه دولت تاکید شده است.

مربیان پیش‌دبستانی که در آزمون پذیرفته شوند، در ابتدایی به کار گرفته خواهند شد

حاجی‌بابایی در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره تعیین و تکلیف مربیان پیش دبستانی در برگزاری آزمون که چندین بار از سوی وزارتخانه اعلام شده، گفت: مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای دارد که بر اساس آن آموزش و پرورش برای همیشه باید تکلیف مربیان پیش‌دبستانی را روشن کند و موظف است طی دو سال با برگزاری آزمون، این نیروها را تعیین و تکلیف کند. بر همین اساس با توجه به اینکه حدود هشت ماه از زمان ابلاغ این قانون به آموزش و پرورش می‌گذرد، وزارتخانه موظف شده با برگزاری آزمون، تمام نیروهایی را که به نوعی اظهار کرده‌اند در پیش‌دبستانی برای آموزش و پرورش فعالیت داشته‌اند، برای آنها آزمون برگزار کند.

حاجی‌بابایی گفت: بر اساس قانون، آموزش و پرورش می‌تواند طبق نیاز بر اساس تخصص، رشته، منطقه و جنسیت این آزمون‌ها را برگزار کرده و نیروهای پذیرفته شده را تعیین و تکلیف کند.

وزیر آموزش و پرورش در توضیح بیشتر تصریح کرد: این آزمون یک بار برای همیشه برگزار خواهد شد و پس از آن هیچ نوع آزمونی برای مربیان پیش دبستانی برگزار نخواهیم کرد، چرا که می‌خواهیم همانند نیروهای شرکتی و حق‌التدریسی برای همیشه این نیروها را ساماندهی کنیم.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه پذیرفته‌ شده‌های آزمون مربیان پیش دبستانی بر اساس نیاز، تخصص، جنسیت و منطقه در دوره ابتدایی جذب آموزش و پرورش خواهند شد، بار دیگر تاکید کرد: این آزمون تکرار نخواهد شد.

وی همچنین درباره تعداد مربیان پیش دبستانی متقاضی آزمون گفت: هیچ گونه آمار و ارقامی در این زمینه نداریم، اما تعداد مربیان پیش دبستانی که به دنبال اخذ مجوز برای ایجاد مراکز پیش دبستانی بودند، نسبت به سال گذشته افزایش بالایی را نشان می‌دهد، به طوری که سال گذشته بیش از ۷۰۰۰ مجوز جدید مرکز پیش دبستانی را صادر کردیم.

به گفته وزیر آموزش و پرورش، در قانون برگزاری آزمون ویژه مربیان پیش دبستانی، تضمین، عدم تکرار این آزمون آمده است، چرا که اگر چنین نباشد دچار تسلسل می‌شویم و آموزش و پرورش باید همواره به دنبال برگزاری چنین آزمون‌هایی باشد، این در حالی است که بر اساس قانون جذب نیرو برای آموزش و پرورش، منع قانونی دارد.

بنر ایران کنفرانس

ایران کنفرانس

بانك موضوع پايان نامه

معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي

حمايت از پايان نامه ها

RssFeed

-->