بانك اطلاعات عناوين پايان نامه و پژوهش معرفي پايگاه هاي اطلاعات علمي بخش خدمات وب و seo بخش دانلود رايگان بخش دانلود پروپوزال بخش معرفي دانشگاههاي خارجي و شرايط تحصيل و بورس آنها

این ایمیل آدرس توسط سیستم ضد اسپم محافظت شده است. شما میباید جاوا اسکریپت خود را فعال نمایید

iranresearches-telegram

فروشگاه ایران پژوهان 

نگارش یافته توسط مدير كل ايران پژوهان مجموعه: آموزش و خدمات طراحي وب و SEO
تعداد بازدید: 7466
چاپ

 

 


SEOيعنى توليد كردن صفحات وبى كه براى موتورهاى جستجو جالب و فريبنده هستند. بهينه سازى صفحات وب اين است كه شما در نتايج يك موتور جستجوى بزرگ بيشترين امتياز را داشته باشيد. اهميت اين موضوع از آنجا ناشى مى شود كه اكثر مردم از موتورهاى جستجو براى رسيدن به مطلب يا محصول مورد نظر خود استفاده مى كنند. شايد بتوان گفت كه تقريباً همه افرادى كه با وب آشنايى هر چند كمى دارند، حداقل براى يك بار هم كه شده واژه SEO را شنيده اند. SEOيعنى

توليد كردن صفحات وبى كه براى موتورهاى جستجو جالب و فريبنده هستند. بهينه سازى صفحات وب اين است كه شما در نتايج يك موتور جستجوى بزرگ بيشترين امتياز را داشته باشيد. اهميت اين موضوع از آنجا ناشى مى شود كه اكثر مردم از موتورهاى جستجو براى رسيدن به مطلب يا محصول مورد نظر خود استفاده مى كنند. شايد بتوان گفت كه تقريباً همه افرادى كه با وب آشنايى هر چند كمى دارند، حداقل براى يك بار هم كه شده واژه SEO را شنيده اند.

اما SEO چيست؟

معناى لغوى SEO كه مخفف Search Engine Optimization است، بهينه سازى موتور جستجو مى باشد. SEO يعنىتوليد كردن صفحات وبى كه براى موتورهاى جستجو جالب و فريبنده هستند. بهينه سازى صفحات وب اين است كه شما در نتايج يك موتور جستجوى بزرگ بيشترين امتياز را داشته باشيد. اهميت اين موضوع از آنجا ناشى مى شود كه اكثر مردم از موتورهاى جستجو براى رسيدن به مطلب يا محصول مورد نظر خود استفاده مى كنند. به عنوان مثال در گوگل و ياهو، اكثر مردم فقط به صفحه اول نتايج جستجو نگاه مى كنند. بنابراين براى داشتن ترافيك بالا از طرف موتورهاى جستجو، اين مسأله الزامى است كه سايت شما در صفحه اول نتايج جستجو قرار گيرد. علم بهينه سازى موتور جستجو در مورد روشهاى فنى مانند عنوان صفحه مناسب، تگ ها و متا تگ ها، كلمات كليدى و عبارات كليدى و توضيحات مناسب سايت و كلاً محتوايى كه موتورهاى جستجو دوست دارند، مطالعه مى كند. موتورهاى جستجو صفحات وب را به وسيله نرم افزار خزندگى (عنكبوت) پيدا و فهرست بندى مى كنند. متأسفانه همه نرم افزارهاى خزندگى يك جور كار نمى كنند. براى مثال اگر صفحه وب شما در يكى از موتورهاى جستجو امتياز بالايى داشته باشد، ممكن است در ديگر موتورها اين چنين نباشد. يكى از كارهايى كه متخصصان بيهنه سازى موتورهاى جستجو انجام مى دهند، پيگيرى همه تغييرات عملكرد داخل موتورهاى جستجو است. بنابراين آنها مى توانند صفحات وب را بر طبق اين تغييرات بهينه سازى كنند. به علاوه آنها همراه با تغييرات موتورهاى جستجوى مختلف خود را تابع اين موتورها قرار مى دهند. هنگامى كه شما يك طراح براى طراحى سايت تجاريتان انتخاب مى كنيد، شما بايد از اين طراح درباره بهينه سازى موتورهاى جستجو سؤال كنيد و بايد از او بخواهيد بر طبق اصول بهينه سازى براى موتورهاى جستجو ساخت صفحات وب سايت شما را شروع كند. در صورتيكه اين كار طولانى تر از طراحى هايى كه شما بيش از اين داشته ايد، نيست. اين كار خيلى آسان تر و معقول تر است كه شما در همان بار اول كه سايتتان بر روى وب قرار مى گيرد، شامل بهينه سازى براى موتورهاى جستجو شود.

چرا SEO مهم است؟
چرا بهينه سازى براى موتورهاى جستجو مفيد مى باشد. موارد ذيل برخى از دلايل اين موضوع مى باشند: برتر بودن در نتايج جستجو مشترى هاى زيادى را به ديدار از وب سايت شما دعوت مى كند. ۸۷ در صد همه بينندگان شما از يك صفحه يك وضعيت دارند. ۹۱ در صد از كاربران اينترنت از موتورهاى جستجو استفاده مى كنند. طبق آخرين تحقيقات بيش از ۲۵۰ ميليون جستجو در روز در كشور انگليس انجام مى گيرد. ۷۳ در صد معاملات آنلاين به وسيله موتورهاى جستجو آغاز مى شود. ۳‎/۵ بيليون از وب سايت با هم بر سر رقابت پول هستند، اما واقعيت اين اين است كه فقط كسرهاى از يك درصد به صفحه اول مى رسند.

چه كسانى به SEO احتياج دارند؟
هر وب سايتى كه به سوى تجارت و بازرگانى حركت مى كند، بايد صفحات وب خود را براى موتورهاى جستجو بهينه سازى كند. هدف نهايى يك وب سايت جلب كاربران اينترنتى مى باشد، و مطالعات نشان داده است كه پهنه عظيمى از كابران اينترنتى وب سايت ها را در موتورهاى جستجوى پيدا كرده اند. اگر شركت شما نظر به ساخت يك وب سايت جديد و يا به روز كردن وب سايت قديمى خود را دارد بايد توجه داشته باشيد كه براى پيشرفت بايد SEO را در الويت قرار دهيد. به خاطر داشته باشيد كه SEO شما را به مسابقه بزرگ مى برد و شما را در بازار معرفى مى كند.

ابزارهاى SEO چيست؟
در اينجا مى خواهيم درباره ابزارهاى SEO يا بهينه سازى براى موتورهاى جستجو صحبت كنيم و تعدادى از آنها را معرفى كنيم.

Keyword Suggestion پيشنهاد دهنده كلمات كليدى:
همانطور كه در بالا گفتيم كلمات كليدى در جذب موتورهاى جستجو نقش به سزايى دارند.
شما مى توانيد با استفاده از Keyword Suggestion كلمات كليدى بهتر و جذاب ترى را انتخاب كنيد. Google Rank Checker چك كننده امتياز شما در گوگل: موتور جستجوى گوگل با محاسباتى خاص و دقيق به وب سايت ها امتياز مى دهيد، هر چه امتياز سايت شما در گوگل بالاتر باشد ارزش سايت شما بالاتر است. معمولاً چك كردن اين امتياز آسان نيست اما اين ابزار در بيشتر سايت هاى مرتبط باTools SEO كار شما را آسان كرده و شما مى توانيد به راحتى امتياز خود را در گوگل چك كنيد.

Link Popularity محبوبيت لينك:
محبوييت لينك به شما نشان مى دهيد كه در موتورهاى جستجوى مختلف وقتى شما را جستجو مى كنند چه تعداد نتيجه ظاهر مى شود و جديدن از اين ابزار براى مقايسه كردن بين چند وب سايت استفاده مى شود. Search Engine Position وضعيت سايت شما در موتورهاى جستجو: اين ابزار هم تعداد نتايج جستجوى سايت شما را در موتورهاى جستجوى بزرگ نمايش مى دهد. در كل Web Site Optimization Tools يا ابزارهاى بهينه سازى وب سايت كه انواع مختلف و متنوعى دارند.

 

 

منبع : www.karapardaz.ir

 

بنر ایران کنفرانس

ایران کنفرانس

بانك موضوع پايان نامه

معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي

حمايت از پايان نامه ها

RssFeed

-->