مهارتهاي پايان نامه نويسي

دانلود فرم ‍پروپوزال دانشگاهها

 

 iranresearches-telegram

محصولات ایران پژوهان را در فروشگاه ببینید
 

نگارش یافته توسط مدير محتواي ايران پژوهان مجموعه: علمي و پژوهشي
تعداد بازدید: 24009
چاپ

نحوه صحیح نوشتن رزومه وپروپوزال برای گرفتن پذیرش تحصیلات تکمیلی دانشگاههای خارج کشور

امروزه اعزام وتحصیل دانشجویان در مقاطع فوق لیسانس وبالاتر در دانشگاههای خارج کشور بسیار رایج شده است در ابتدا وقبل از اخذ پذیرش نیاز است متقاضیان تحصیل اقدامات واطلاعاتی را به دانشگاه مورد نظر ارسال نمایند

تا بر اساس آن تصمیم گیری شود واین اطلاعات نقش مهمی در پذیرش یا عدم پذیرش فرد دارد . لذا جهت اطلاع اینگونه افراد نحوه درست نگارش رزومه وپروپوزال را در زیر مشاهده خواهید نمود.

 

۱- نحوه نوشتن رزومه برای اخذ پذیرش تحصیلی:

الف-اطلاعات شخصی(personal details) :اغلب رزومه ها با این بخش شروع می شود وشامل نام - نام خانوادگی-جنسیت-شماره پاسپورت- ملیت- تاریخ تولد است درج این موارد در رزومه اجباری است.

ب-پروفابل شخصی : (personal profile) .این بخش ضروری نیست ومتقاضی اگر خواست میتواند تهیه کند

ج-تحصیلات وتوانایی های علمی (education and qualifications):شامل تمامی سوابق تحصیلی وعلمی از دیپلم گرفته تا نام دبیرستان وآخرین مدرک تحصیلی-گرایش-زمان بندی هر دوره تحصیلی-خواهد بود.حتما باید ذکر شود که در حال حاضر مشغول گذراندن چه دورهای هستید.همچنین سایر دوره های عتمی وکاربردی که در کنار تحصیل آکادمیک گذرانده اید را حتما بنویسید درج این قسمت در رزومه اجباری است.

د-سوابق شغلی(skills and work experiences)  : باید کل سوابق شغلی اعم از تمام وقت وپاره وقت بیاید با ذکر نام وتلفن محل کار وتاریخ دوره اشتغال. درج این بخش در رزومه اجباری است.

ح-انتشارات ومقالات (publications):فهرست کتب ومقالاتی که منتشر کرده اید ویا در کنفرانسها ارائه نمودهاید بعلاوه زوان انتشار بیاید اگر خلاصه مقالات به رزومه اضافه شود بهتر است.این قسمت در رزومه نیست ولی بهتر است بیاید.

چ-سایر اطلاعات(additional information):  نگارش این بخش ضروری نیست ولی میتوان روی سوابق تحصیلی وشغلی بیشتر تاکید کرد.

س-علائق : (interested):فهرستی از علائق خود در زمینه های فوق برنامه مثل ورزش-هنر را بنویسید واگر سابقه حرفای در این زمینه دارید ذکر کنید.

ش-معرف(referencea):: نام-رتبه-درجه تحصیلی-آدرس یاتلفن وکلا اطلاعات مربوط به معرفین خود(که معمولا اساتید یا کارفرمای شما هستند) برای این بخش بیاورید.این معرفین باید همان معرفینی باشند که ت.صیه نامه شمارا تکمیل کردهاند.

ک- از دروغگوئی-بزرگ نمایی بپرهیزید. رزومه را در یک کاغذ  A4بنویسید وبهترین حجم رزومه در این حد است حتما فایل یا چند نسخه از رزومه را برای خود نگه دارید.

گ-در مورد متن رزومه حتما با یک مترجم انگلیسی ویا کسی که انگلیسی ادبی را بخوبی میداند مشورت کنید. رزومه را حتما تایپ کنید واز ارسال رزومه دستنویس جدا خودداری کنید.

۲-نحوه نوشتن پروپوزال:

الف-موضوع تحقیق(project title)  

ب- توضیح موضوع واهمیت آن(importance and statment of topic)

ج-منابع تحقیق وپژوهشهای انجام شده قبل از شما (بررسی منابع)(review of literature and relvant topics)

د- روش وابزارهای تحقیق(methodology):در اجرای پروژه از چه روشهای علمی استفاده می کنید وچه ابزارهایی برای رسیدن به هدف تحقیق به خدمت گرفته می شود.

ح-اهداف وفرضیه ها: (aim and hypothesis):به ذکر نتایجی که فکر می کنید برسید بپردازید و از انجام تحقیق چه هدفی دارید.چه گزارههای را رد یا اثباط میکنید وپژوهش شما دقیقا چه کار آیی هایی دارد.

موارد مهم وقابل توجه در شروع پروپوزال:

۱-پروپوزال را با عنوان شروع نکنید بلکه عنوانی مانند زیر را روی جلد بیاورید وبعد متن پروپوزال را بنویسید

:a phd/master disseration proposal presented to the department of gerentology

faculity of gerentology

university ptra malaysia

presented by:jahantigh habib

۲-موضوع روشن و ساده باشد از تزئين  عنوان تحقیق خودداری کنید.

۳-موضوع تحقیق وپروپوزال جذاب باشد.

۴-هدف و ایده تحقیق در رابطه با هم باشند.

۵- پروپوزال را تمیز  و با بخش بندی تحویل دهید.

۶-حجم پروپوزال برای کارشناسی ارشد حداقل  ۵صفحه وبرای دکتری  ۸صفحه باشد.

۷-منابع به روز وجدید وحداقل از سال ۲۰۰۰ به این طرف باشد وهمه منابع فارسی نباشد.

۸-فونت استاندارد برای متن پروپوزالtimes and new romans  با سایز ۱۲ است.

۹-از عریضه نویسی برای استاد راهنما خودداری وتوضیحات اضافه ندهید.

۱۰-سنجش علمی شما از طریق پروپوزال میسر است پس آن را جدی بگیرید. 

 

 


ایران کنفرانس

confBook

بانك موضوع پايان نامه

معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي

حمايت از پايان نامه ها

بورسهای خارجی

-->