51- در يک بررسي بر اساس طيف گوتمن 5 گويه به 30 نفر پاسخگو داده شده است . اگر تعداد خطاهاي پاسخ 6 باشد ضريب تکرار ( ضريب بازنمايي ) آن چقدر است ؟
الف- 96/1
ب- 09/0
ج- 04/0
د- 96/0 ج
52- اگر واريانس متغير مورد مطالعه زياد باشد محقق چه تصميمي در خصوص حجم نمونه بايد اتخاذ کند ؟
الف- حجم نمونه را کاهش دهد . ج
ب- هيچ تأثيري در حجم ندارد .
ج- حجم نمونه را افزايش دهد .
د- بايد جامعه مورد مطالعه را تعويض نمايد .
53- کدام يک از دو متغيرهاي زير براي ساختن جدول دو بعدي مناسب هستند؟
الف- وزن افراد و مصرف روزانه کالري ج
ب- رنگ چشم و معدل فارغ التحصيلي افراد
ج- قد افراد و مدت زمان زنده ماندن بعد از عمل جراحي
د- تعداد ماشينهاي خانوار و وضعيت تأهل افراد خانوار
54- زماني که محقق در جريان مشاهده به دستکاري متغيرها دست مي زند ، مشاهده از چه نوع است ؟
الف- فعال ج
ب- نامريي
ج- پذيرا
د- آزاد
55- اين اظهار نظر که « گذر زمان باعث افزايش خانواده هاي از هم گسيخته شده است » يک تبيين :
الف- قياسي است . ج
ب- علمي است .
ج- عاميانه است .
د- علي است .
56- جداول يکي از مهمترين ابزار سنجش داده هاي يک تحقيق است . هدف نهايي جداول :
الف- کمي ساختن واقعيت مورد مطالعه است .
ب- ارايه تصويري نسبتا" دقيق از واقعيت مورد مطالعه است .
ج- انعکاس واقعيت تجربي است .
د- همه موارد بالا . ج
57- تعداد کل يك جامعه آماري هشتصد نفر است ، آزموني را بيست تا بيست تا انتخاب مي کنيم . حجم نمونه لازم چند نفر بوده است ؟
الف- 30 نفر
ب- 41 نفر
ج- 35 نفر
د- 40 نفر ج
58- در تحقيقي با استفاده از طيف ليکرت افراد با علائم ج، خ و .... معرفي شده اند . موضع فرد ج چنين است :
شدت سنجه ها 4 3 2 1
1 ج
2 ج
3 ج
نمره نهايي اين فرد چند است ؟
الف- ده تمام
ب- دوازده تمام
ج- هشت تمام
د- نه تمام ج
59- نمونه گيري سهميه اي ( Quota ) نوعي نمونه گيري ...... است .
الف- خوشه اي
ب- غير احتمالي ج
ج- احتمالي
د- هاله اي
60- بيان ارتباط موقت بين دو يا چند پديده چه نام دارد ؟
الف- قانون
ب- فرضيه ج
ج- نظريه
د- ايدئولوژي
61- يکي از ضوابط مهم براي انتخاب گويه ها در طيف" تورستن" صريح بودن آن است در نتيجه :
الف- از بين کليه گويه هاي آن تعداد که داراي بيشترين باشند گويه هاي صريح اند و برگزيده مي شوند .
ب- از بين کليه گويه ها حدودا" بين 65/4 و 75/5 روي محور مدرج انتخاب مي شوند .
ج- هرچه فاصله بين چارکها 25% و 75% روي منحني کمتر باشد ابهام گويه کمتر است. ج
د- هرچه فاصله بين چارکها 25% و 50% بيشتر باشد ناهمگوني در قضاوت کمتر است.
62- اعتبار صوري ( Face Validity ) عبارت است از :
الف- پيش بيني نتايج واقعيت مورد بررسي
ب- توافق بين چند متخصص درباره اعتبار هر شاخص ج
ج- تطابق نتايج تحقيق با واقعيت
د- يکساني نتايج حاصل از چند تحقيق
63- شاخص در مرحله مفهوم سازي چه معنايي دارد ؟
الف- ابزار سنجش روابط متقابل اجتماعي است .
ب- بيانگر ابداع متغيرهاي ذهني و روابط بين آنهاست .
ج- جمع نمرات حاصله از معرف هاست .
د- نشانگر موجود بودن يا موجود نبودن يک مفهوم در پديده مورد بررسي است . ج
64- تحليل آماري لغت هاي متن در زبان شناسي در کدام يک از شيوه هاي زير به کار مي رود ؟
الف- سمانتيک کمي ج
ب- سمانتيک کيفي
ج- طيف گاتمن
د- طيف تورستون
65- تحقيق اجتماعي قبل از هرچيز از کجا آغاز مي شود ؟
الف- انجام پيش آزمون و اصلاح اطلاعات
ب- تصفيه شناخت نظري از پيشداوري ها ج
ج- جمع آوري اطلاعات اوليه مورد نياز براي تحليل داده ها
د- ساختن فرضيه هاي تحقيق
66- در تحقيق درباره ارتباط بين اندازه شهرها و رشد جرائم ، واحد تحليل ... و واحد مشاهده .... است .
الف- دولت -تک تک جرائم اتفاق افتاده
ب- دولت -شهرها
ج- شهرها- تک تک جرائم اتفاق افتاده ج
د- کشور- شهرها
67- شيوه مطالعه زير در کداميک از نحله ها يا مکاتب نظري مورد توجه است ؟
« به و قايع عيني تأکيد نموده و درصدد شناخت پديده هاي انساني همانند پديده هاي طبيعي هستند و ابعاد ذهني و ارزش پديده هاي حيات انساني را ناچيز شمرده و يا از نظر روش شناختي مورد غفلت قرار مي دهند . »
الف- تأويل گرايان
ب- ديالکتيک گرايان
ج- رفتارگرايان ج
د- مکانيک گرايان
68- ميزان اعتبار ( Validity ) و قابليت اتکاء ( reliability ) در تحقيقات ميداني و پيمايشي چگونه است ؟
الف- تحقيقات ميداني و پيمايشي عملا" تفاوتي نمي کند و هر دو از اعتبار بالايي برخوردارند .
ب- تحقيقات ميداني هم اعتبار بالايي دارند و هم قابليت اتکاء بالا ، در حالي که تحقيقات پيمايشي فاقد اين خصائص اند.
ج- تحقيقات پيمايشي از اعتبار بالا و تحقيقات ميداني از قابليت اتکاء بالا برخوردار است.
د- تحقيقات ميداني از اعتبار بالا و تحقيقات پيمايشي از قابليت اتکاء بالا برخوردار است. ج
69- در نمونه تحقيق زير بايد از کدام يک از شيوه هاي نمونه گيري استفاده کرد ؟
« در تحقيقي در زمينه عقايد دختران دبيرستاني تهران در زمينه آرمانهاي ازدواج :
1- بايد از کل نواحي آموزش و پرورش در تهران تعدادي را به شيوه تصادفي انتخاب کرد ،
2- درون هر ناحيه از دبيرستانهاي دخترانه به تصادف تعدادي را انتخاب نموده ،
3- درون دبيرستانهاي منتخب با کل دانش آموزان مصاحبه نمود . »
الف- نمونه گيري خوشه اي ج
ب- نمونه گيري تصادفي
ج- نمونه گيري سهميه اي
د- نمونه گيري مطبق
70- در مطالعات مردم شناسانه از کدام نوع مشاهده بيشتر استفاده مي شود ؟
الف- کنترل شده و رفتاري
ب- مستقيم و همراه با مشارکت ج
ج- مشاهده و مصاحبه کنترل شده
د- غير مستقيم و اسنادي
71- در پيش آزمون ( Pre-Test ) از چه روشهايي براي تقويت اطلاعات و ترجيحا" از چه روشي براي نمونه گيري استفاده مي کنيم ؟
الف- قياسي و نمونه تصادفي
ب- اکتشافي و نمونه طبقه بندي شده
ج- استقراء و نمونه تصادفي
د- اکتشافي و نمونه اتفاقي ج
72- چه چيزي چارچوب نظري را از ساختمان مدل تحليلي متمايز مي کند ؟
الف- چارچوب نظري همان مدل تحليلي است و تمايزي وجود ندارد .
ب- چارچوب نظري کاربردي تر از مدل تحليلي است .
ج- مدل تحليلي خصلت عملي دارد و تحقيق را عملي مي کند . ج
د- مفهوم سازي فقط در چارچوب نظري ساخته مي شود نه در مدل تحليلي .
73- تفاوت بين مفهوم و متغير چيست ؟
الف- متغير نوع خاصي از مفهوم است که مجموعه اي منطقي از صفات را در خود دارد. ج
ب- مفهوم صفت دارد ولي متغير ندارد و بايد با مفهوم کار تحقيق را شروع کرد .
ج- مفهوم تعريف دارد ولي متغير تعريف ندارد .
د- مفهوم و متغير تفاوت خاصي ندارند و قابل تبديل به يکديگرند .
74- حجم نمونه تحت تأثير کدام عوامل در فرمولهاي مرسوم نمونه گيري کم يا زياد مي شود ؟
الف- اولويتهايي که محقق آزمون و روش مطالعه فرضيه هايش قائل است .
ب- تصادفي يا غير تصادفي انتخاب کردن نمونه
ج- شيوه انجام پيش آزمون و روش مطالعه اکتشافي
د- همگني يا ناهمگني صفات در جامعه آماري و ميزان اشتباه قابل قبول ج
75- متغير به طور کلي علاوه بر اينکه بايد داراي همه صفات ممکن ( جامع ) باشد ( exhaustive ) از کدام ويژگي ديگر بايد برخوردار باشد ؟
الف- طبقه بندي صفات بايد منعطف باشد به طوريکه هر فرد را در هر طبقه قرار داد .
ب- صفات بايد به گونه اي طبقه بندي شده باشند که فرد تنها با يک صفت مشخص شود.( Mutually Exclusive) ج
ج- بايد صفات با هم نزديک و هم معني باشند .
د- بايد صفات از يکديگر تبعيت کنند و نيازي به تمايز منطقي طبقات وجود ندارد .
76- در يک تحقيق استفاده از مقايسه هاي زوجي مورد توجه است ، اگر به عنوان مثال براي يک روستا 8 نياز دو به دو سنجيده شوند ، چند زوج خواهيم داشت ؟
الف- 16
ب- 17
ج- 19
د- 28 ج
77- در مقايسه زوجي paired-comparison تعداد مقايسه ها به صورت تصاعدي و بر مبناي کدام فرمول افزايش مي يابد ؟
الف - (-1 n) n ج
2
ب-( -1 n2) n2
n
ج-( n2-1 ) n
n 2
د - (-1 n) n
n
78- کدام متغير نه تنها به داشتن يا نداشتن يک صفت اشاره دارد بلکه صفات را بر حسب زيادي يا کمي وزن آنها درجه بندي مي کند ؟
الف- اسمي Nominal Variable
ب- ترتيبي Ordinal Variable ج
ج- فاصله اي Interval variable
د- نسبي Ratio Variable
79- اگر در تحقيقي با استفاده از تحليل محتوائي ، 100 مقوله بررسي شوند و اختلاف نظر دو محقق در 10 مقوله باشد ضريب روايي يا ضريب توافق ( C.R. ) عبارت خواهد بود از :
الف- 45%
ب- 50%
ج- 75%
د- 90% ج
80- در روش نمونه گيري قشربندي شده ...
الف- از گروههاي مختلف جامعه آماري نمونه انتخاب مي شود . ج
ب- افراد نمونه با فواصل ثابتي انتخاب مي شود .
ج- امکان استفاده از جداول اعداد تصادفي وجود ندارد .
د- يک گروه به طور کامل به عنوان نمونه انتخاب مي شود .
81- ديدگاه تجربه گرايي ( Empiricism ) بر کدام روش تأکيد دارد ؟
الف- استقراء ج
ب- عقل گرايي
ج- عقل گرايي سنتي
د- قياس
82- تفاوت علم با معرفت عاميانه در اين است که :
الف- علم معرفت نيست در حالي که معرفت عاميانه معرفت است .
ب- علم با استدلال همراه است در حالي که در معرفت عاميانه استدلال وجود ندارد .
ج- قضاياي علمي ابطال پذيرند ولي قضاياي معرفت عاميانه ابطال پذير نمي باشند . ج
د- علم شناخت منطقي است در حالي که معرفت عاميانه شناخت حسي است .
83- کدام گزينه درباره فرضيه « احتمالا" تأثير سواد بر درآمد بر حسب نوع شغل متفاوت است » صحيح است ؟
الف- سواد متغير تابع است .
ب- سواد متغير کنترل است . ج
ج- نوع شغل متغير کنترل است .
د- نوع شغل متغير تابع است .
84- رد فرض H0 ثابت مي کند فرض :
الف- H0 درست است .
ب- H0 احتمالا" درست نيست . ج
ج- H0 غلط است .
د- H0 تا حدودي درست است .
85- مفهوم « پاراديم » را چه کسي در فلسفه علم رواج داد ؟
الف- ايمره لاکاتوش
ب- پل فيرابند
ج- تامس کوون ج
د- کارل پوپر
86- تفاوت بين" قانون" و "نظريه" چيست ؟
الف- نظريه درقانون از قبل موجوداست كه بايد آن را کشف کرد .
ب- هر نظريه اي با قانون مرتبط است و هيچکدام ابطال پذير نيستند .
ج- قانون را دانشمند طراحي مي کند ولي نظريه از قبل موجود است .
د- قانون را کشف مي کنيم ولي نظريه را دانشمند تدوين مي کند . ج
87- چه طيفي براي سنجش نگرش ها به لحاظ به کارگيري جمع نمرات مناسب تر است ؟
الف- طيف ليکرت ج
ب- طيف تورستن
ج- طيف بوگاردوس
د- مقايسه هاي زوجي
88- تحقيق" پيمايشي "براي کدام نوع مطالعات مناسب است ؟
الف- ژرفانگر
ب- پهنانگر
ج- موردي
د- تک نگاري ج
89- براي سنجش تبعيض ( Discrimination ) از کدام طيف استفاده مي شود ؟
الف- طيف بوگاردوس
ب- طيف ترستون
ج- طيف گوتمن
د- طيف ليکرت ج
90- سطح سنجش طول قد و وضعيت تأهل را مشخص کنيد ؟
الف- فاصله اي -رتبه اي
ب- فاصله اي -اسمي
ج- نسبي -اسمي ج
د- نسبي -ترتيبي
91- منظور از اعتبار) Validity ) در تحقيق چيست ؟
الف- توان مالي تحقيق
ب- دقت و درستي شاخصها در راه شناخت موضوع ج
ج- ثبات و تکرار پذيري شاخصهاي اندازه گيري
د- منزلت و پايگاه تحقيق
92- در تحقيقي در باب علل و عوامل اشتغال زنان سؤال ها به صورت جدولي بدين صورت مطرح شده است ؟ اين نوع پرسشها چه ناميده مي شود ؟
0 1 2 3 4 5 6
نياز مالي علاقه شخصي جدا ازهم
الف- پرسش هاي مدرج سببي ج
ب- پرسش هاي باز
ج- پرسش هاي اطلاعي
د- پرسش هاي شناسائي
93- محاسبه ضريب ابهام ( C.A ) در کداميک از طيفها صورت مي گيرد ؟
الف- طيف بوگاردوس
ب- طيف گاتمن
ج- طيف استگنر
د- طيف ترستون ج
94- جدول 10- توزيع زوجين بر اساس سواد زن و شوهر ( ارقام فرضي )
زن مرد بي سواد ابتدائي راهنمائي دبيرستان جمع
بي سواد 4 5 3 1 13
ابتدائي 7 13 3 2 25
راهنمائي 9 7 10 5 31
دبيرستان 12 1 7 11 31
جمع 32 26 23 19 100
حجم درون همسري تحصيلي در اين تحقيق چقدر است ؟
الف- پنجاه و پنج
ب- بيست و نه
ج- سي و هشت ج
د- هيجده
95- سؤال زير مطرح شده است : روز جمعه گذشته است . روز جمعه گذشته زمان آزاد خود را چگونه گذرانديد ؟
الف- ديدار دوستان
ب- راديو
ج- تلويزيون ج
د- ورزش
96- در تحقيقي در باب نگرشهاي فرهنگي مردم ، جمعيت مورد مطالعه ( چهار گروه ) ، بدينسان توزيع شده اند :
گروه الف بسيار موافق
گروه ب موافق
گروه پ مخالف
گروه ت بسيار مخالف
در اين رده بندي از کدام مقياس استفاده شده است ؟
الف- مقياس اسمي
ب- مقياس ترتيبي ج
ج- مقياس نسبي
د- مقياس فاصله اي
97- در تحقيقي ، طبقه بندي جمعيت نمونه چنين صورت گرفت :
کمتر از ده هزار تومان
ده هزار تا بيست هزار تومان
بالاتر از بيست هزار تومان
مشکل اساسي در اين طبقه بندي چيست ؟
الف- عدم رضايت فراگيري
ب- عدم توجه به برابري رده ها ج
ج- ناقص بودن
د- عدم رعايت اصل عدم تداخل يا طرد متقابل
98- ضريب تکرار يا بازنمائي در کدام طيف به کارمي آيد ؟
الف- طيف ليکرت
ب- طيف استگز
ج- طيف گاتمن ج
د- طيف اوزگود
99- در کداميک از انواع مشاهدات زير در تحقيق، همدلي بهتر تحقق پذير است ؟
الف- مشاهده آزاد
ب- مشاهده همراه با مشارکت ج
ج- مشاهده جمعي
د- مشاهده کانوني
100- در کدام يک از تحقيقات زير، جامعه آماري و جمعيت نمونه برابرند؟ ( N=S )
الف- سرشماري ها
ب- مطالعات موردي
ج- تک نگاري ها ج
د- گونه هاي نمائي
بانك موضوع پايان نامه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فقه و حقوق- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مامايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت آموزشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بانكداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت شهري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت صنعتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت فن آوري اطلاعات (IT)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي شيمي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي عمران- نقشه كشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر - معماري سيستمها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- نرم افزار
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كامپيوتر- هوش مصنوعي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پرستاري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پزشكي عمومي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته پيراپزشكي- بيهوشي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته MBA
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آبخيزداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته آمار- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته اقتصاد
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تاريخ
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته تربيت بدني- كليه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافيا- برنامه ريزي روستايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته جغرافياي سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته حسابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته روانشناسي- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته رياضي محض
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- ادبيات انگليسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان انگليسي- مترجمي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات عرب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبان و ادبيات فرانسه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زبانشناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي گياهي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- علوم جانوري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته زيست شناسي- ميكروبيولوژي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم اجتماعي- جامعه شناسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم تربيتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته علوم سياسي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته فيزيك- همه گرايشها
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته كتابداري
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته محيط زيست( كليه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت اجرايي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - تحول سازماني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني - مالي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بازرگاني- بازاريابي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت بيمه
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مديريت دولتي- منابع انساني
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي آبياري - گرايشهاي هيدرولوژي- زهكشي و ساختمانهاي توزيع و انتقال آب
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- باغباني (همه گرايشها)
-
بانك موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- اقتصاد كشاورزي و مديريت مزرعه
-
ليست موضوعات پايان نامه رشته مهندسي كشاورزي- گياهپزشكي- بيماري شناسي گياهي
معرفي پايگاه هاي اطلاعاتي علمي
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Sage
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي: Embase
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - كتابخانه OECD
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -Reaxys
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village 2
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Hein Online
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Talor and Francis
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - DOJA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Archnet
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISI Web of Knowledge
- آشنایی با پايگاههاي اطلاعاتي- پرتال منابع دیجیتال پزشکی وزارت بهداشت (PMDR)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -ASCE Library
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي -IRANDOC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ISC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ERIC
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - SID
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - پايگاه مجلات تخصصي نور(NOORMAG)
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ACM
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - IEEE
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Engineering Village
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - JAMA
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - PubMed
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Ebsco
- آشنایی با پایگاه اطلاعاتی - SpringerLink
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - ProQuest
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Science Direct
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي - Emerald
- آشنايي با پايگاههاي اطلاعاتي- Thieme
- آشنايي با پايگاه اطلاعاتي Scopus ، پايگاه چكيده مقالات جهان
حمايت از پايان نامه ها
- حمایت از پایان نامه های علوم سیاسی توسط بیرخانه حمایت و هدایت پایاننامهها و رسائل علوم انسانی
- حمایت از پایان نامه های حقوق توسط دبیرخانه حمایت و هدایت پایان نامه ها و رسائل علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های حقوق در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های روانشناسی و تعلیم و تربیت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های اقتصاد در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های مدیریت در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- موضوعات پیشنهادی برای حمایت از پایان نامه های علوم اجتماعی و ارتباطات در شورای تخصصی تحول و ارتقا علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی
- اعلام حمايت مالي از پايان نامه هاي دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري توسط موسسه شاخص پروژه
- محورهای پژوهشی مورد حمایت وزارت بازرگانی
- اولويتهاي پژوهشي شركت سرمايهگذاريهاي خارجي ايران(ايفيك) در سال 1392
دانلود . . .
بورسهای خارجی
-
16 موقعیت PhD بسیار رقابتی برای پروژه های دکترا در سطح جهانی در علوم بهداشتی و درمانی در دانشگاه Ahhus ، دانمارک
-
اطلاعات در مورد بورس تحصیلی سالانه در كشور ژاپن براي فوق ديپلم، كارشناسي، كارشناسي ارشد و دكترا
-
بورس تحصیلی (گروه شیمی دانشگاه ابردین انگلستان)
-
بورس تحصیلی در حیطه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه علوم اعصاب، روانشناسی و رفتار دانشگاه لستر انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه گروه پزشکی دانشگاه آکسفورد انگلستان
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی ((گروه شیمی)) دانشگاه ابردین (Aberdeen)
-
بورس تحصیلی در حیطه ی پزشکی و داروسازی (گروه شیمی) دانشگاه ابردین (Aberdeen) انگلستان
-
بورس تحصیلی در زمینه مهندسی شیمی دانشگاه ابردین انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا در حیطه پزشکی و داروسازی دانشگاه دورهام(Durham )انگلستان
-
بورس تحصیلی دکترا داروسازی - نقش پروتئین هومر در درد مزمن(پزشکی و داروسازی)
-
بورس تحصیلی دکتری دانشکده مهندسی شیمی و بیوتکنولوژی دانشگاه دشربروکس کانادا
-
بورس تحصیلی دکتری در حیطه شیمی دانشگاه Monash استرالیا
-
بورس تحصیلی دکتری ( گروه شیمی دانشگاه ابردین (aberdeen)انگلستان)
دانشگاههاي برتر جهان
-
دانشگاه هاي مالزي
-
دانشگاه UPM ( دانشگاه پوترا مالزي)( دولتي)
-
دانشگاه UM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه USM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UITM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UTM مالزي ( دولتي)
-
دانشگاه UKM مالزي( دولتي)
-
دانشگاه MMU مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCTI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه UCSI مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاه TENAGA مالزي ( خصوصي)
-
دانشگاهKBU مالزي(خصوصي)
-
-
شرايط زندگي شهروندي در مالزي
-
دانشگاه هاي انگلستان
-
دانشگاه هاي اكراين
-
دانشگاههاي آلمان
-
دانشگاههاي استراليا